Prezentujemy projekt drogowy pn. "Przebudowa układu komunikacyjnego w obrębie ul. Czechosłowackiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Modrzewiową do skrzyżowania z ul. Łozową w Poznaniu”.
Prosimy o przesyłanie uwag, opinii, wniosków w terminie do 2 września 2011 roku. Wszystkie uwagi są cenne i mile widziane.
Przebudowa układu komunikacyjnego w obrębie ul. Czechosłowackiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Modrzewiową do skrzyżowania z ul. Łozową w Poznaniu
Podsumowanie konsultacji
Informujemy, że do Zarządu Dróg Miejskich wpłynęły 23 maile.
Najwięcej pytań dotyczyło obsługi komunikacyjnej przyległych do ulicy Czechosłowackiej dzielnic mieszkaniowych:
- dojścia do istniejącej pętli tramwajowej - odbywać się będzie z ulicy Opolskiej,
- z ulicy Opolskiej do ulicy 28 Czerwca 1956 roku i do kościoła dojazd zapewniony zostanie przez przejazd kolejowy na północ od ulicy Czechosłowackiej,
- dojazd do szkoły od strony Lubonia - odbywać się będzie poprzez ulice Jesionową, Opolską, Świerkową lub przez przejazd kolejowy po północnej stronie ulicy Czechosłowackiej i ulicę Świerkową. Jednocześnie wyjaśniamy, że przejazd kolejowy po północnej stronie ulicy Czechosłowackiej znajduje się poza zakresem projektowym inwestycji. Stwierdzenie to dotyczy również wniosków o poszerzenie ulicy Opolskiej i 28 Czerwca 1956 roku.
Kolejne wnioski dotyczyły obsługi komunikacyjnej posesji położonych bezpośrednio przy ulicy Czechosłowackiej na odcinku od skrzyżowania z ulicą Modrzewiową a skrzyżowaniem z ulicą Łozową. Z uwagi na zaproponowany przebieg w wykopie, pod linią kolejową i ulicami Opolską i 28 Czerwca 1956 roku dostęp do tego rejonu byłby utrudniony. Na wniosek mieszkańców i Internautów tunel zostanie przykryty płytą żelbetową, co znacznie poprawi obsługę komunikacyjną.
Powstaną również parking, miejsca postojowe, przejścia dla pieszych. Projekt przewiduje zachowanie rezerwy miejsca pod budowę linii tramwajowej po wschodniej stronie ulicy 28 Czerwca 1956 roku. W celu zminimalizowania ilości rozbiórek obiektów kubaturowych założono maksymalnie ograniczenie szerokość obszaru projektowania (linii rozgraniczające ulicy).
Wyjaśniamy, że proponowane przez część Internautów poszerzenie ulicy Czechosłowackiej do dwóch pasów ruchu w obu kierunkach wiąże się z koniecznością rozbiórek, wykupu działek, w tym od prywatnych inwestorów. Przejazdy, zatoki postojowe, przystanki i rozwiązania z zakresu komunikacji publicznej zostaną wykonane w porozumieniu z Zarządem Transportu Miejskiego (ZTM). Po stronie ZTM znajdzie się również część spraw formalnych i finansowych. Pojawiły się również pytania dotyczące zabezpieczenia przed hałasem. Wyjaśniamy, że tak jak w przypadku innych inwestycji drogowych został opracowany raport oddziaływania na środowisko. ZDM dostosuje się do wszystkich założeń. Już zostały przewidziane rozwiązania jak np. tzw. cicha nawierzchnia oraz ograniczenia prędkości. Pragniemy wyjaśnić, że zaproponowane rozwiązania inwestycyjne i komunikacyjne stanowią kompromis między oczekiwaniami wielu mieszkańców a racjonalnym rozwiązaniem technicznym i możliwościami finansowymi.