START MENU DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ NEWSLETTER STOPKA
logo ZDM
powiększenie tekstunormalna wielkość tekstupomniejszenie tekstukontrast
  • logo - epuap
  • 48px
  • logo bip
  • logo - poznań
facebook Youtube
logo
  • Aktualności
  • Załatw sprawę
    • Informacja o Miejskim Inżynierze Ruchu
    • Odszkodowania
    • Parkowanie pojazdów
    • Warunki wjazdu i organizacja ruchu
    • Wniosek o wydanie zaświadczenia o dostępie do drogi publicznej
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Zajęcie pasa drogowego
    • Zjazd z drogi publicznej
    • Pojazdy usuwane z pasa drogowego
    • Wycinka drzew z pasa drogowego
    • Dzierżawa nieruchomości administrowanych przez ZDM pod ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych
    • Informacja publiczna
    • Katalog wymagań stawianych odtworzeniom nawierzchni w obrębie ulic objętych administracją ZDM
    • Informacja dla organizatorów imprez
    • Narada Koordynacyjna - uzgodnienia uzbrojeń
    • Ochrona danych osobowych - informacje
  • Parkowanie
  • Zamówienia publiczne
  • Działania ZDM
    • Drogi w administracji ZDM
    • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
    • Sygnalizacja świetlna
    • Oświetlenie ZDM
    • Zieleń przyuliczna
    • Osoby z niepełnosprawnościami
    • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
    • Pojemniki umieszczone bez zezwolenia zarządcy drogi
    • Konsultacje społeczne
    • Wody opadowe i roztopowe
    • Nasze działania w 2024 roku
    • System Informacji Miejskiej
    • System zarządzania
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Projekty z dofinansowaniem
    • Realizacje
    • Pytania i odpowiedzi
  • Mikromobilność
  • Praca
    • Oferty aktualne
    • Klauzula - przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Numery kont bankowych
    • Dyrekcja ZDM
    • O Firmie
    • Historia ZDM
  1. Home
  2. Działania ZDM
  3. System zarządzania
  4. Harmonogram wdrażania
ZIP
2017-12-13

System Zarządzania - harmonogram wdrażania

l etap: wdrożenie systemu zarządzania jakością wg normy PN-EN ISO 9001:2001 w Wydziale Parkowania ZDM

  • rozpoczęcie wdrażania systemu zarządzania jakością – październik 2002
  • szkolenia dla pracowników z wymagań normy ISO-9001:2000 – listopad, grudzień 2002
  • przygotowanie dokumentacji systemu zarządzania jakością – kwiecień-wrzesień 2003
  • zatwierdzenie System Zarządzania Jakością Wydziału Parkowania wraz z Polityką Jakości (Zarządzenie Dyrektora ZDM nr 37/03) – listopad 2003
  • zapoznanie pracowników z dokumentacją Systemu Zarządzania Jakością – listopad 2003
  • audity wewnętrzne – listopad 2003
  • audit zewnętrzny przeprowadzony przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji z siedzibą w Warszawie - grudzień 2003
  • przyznanie Certyfikatu Systemu Jakości – grudzień 2003

ll etap: wdrożenie w ZDM zintegrowanego systemu zarządzania: jakości wg PN-EN ISO 9001:2001 i środowiskowego wg PN-EN ISO 14001:1998

  • rozpoczęcie wdrażania systemu zarządzania jakością, powołanie Pełnomocnika Dyrektora ds. Jakości - luty 2004
  • szkolenia dla pracowników z wymagań normy ISO-9001:2000 – luty2004
  • przygotowanie dokumentacji systemu zarządzania jakością – luty-maj 2004
  • rozpoczęcie wdrażania systemu zarządzania środowiskowego i powołanie Zespołu Ekologicznego – maj 2004
  • szkolenia dla pracowników z wymagań normy ISO-14001:2000 – maj 2004
  • wstępny przegląd środowiskowy – czerwiec 2004
  • przygotowanie dokumentacji systemu zarządzania środowiskowego – czerwiec, lipiec 2004
  • integracja systemów zarządzania – lipiec 2004
  • zatwierdzenie System Zarządzania ZDM wraz z Polityką Systemu Zarządzania (Zarządzenie Dyrektora ZDM nr 32/04 z dn. 12.10.2004 r.) – październik 2004
  • zapoznanie pracowników z dokumentacją Systemu Zarządzania – październik 2004
  • audity wewnętrzne – październik 2004
  • audit zewnętrzny przeprowadzony przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji z siedzibą w Warszawie - listopad 2004
  • przyznanie certyfikatu Zintegrowanego Systemu Zarządzania /jakość, zarządzanie środowiskowe/ - grudzień 2004

lll etap: doskonalenie w ZDM zintegrowanego systemu zarządzania jakością wg normy PN-EN ISO 9001:2001 wraz z wdrożeniem systemu zarządzania środowiskowego wg normy PN-EN ISO 14001:2005

  • audity wewnętrzne – październik-listopad 2005 i luty-marzec 2006
  • audit praktyczny Systemu Zarządzania przeprowadzony przez firmę konsultingową zgodnie z wymogami normy PN-EN ISO 14001:2005 i wynikające z niego działania doskonalące – styczeń-marzec 2006
  • szkolenia dla Dyrekcji ZDM, auditorów, Zespołu Ekologicznego, pełnomocnika i pracowników z wymagań normy PN-EN ISO 14001:2005 – luty-marzec 2006
  • przygotowanie zmian w dokumentacji systemu zarządzania, generacja bazy oraz zapoznanie pracowników ze zmianami – luty-marzec 2006
  • audit Systemu Zarządzania przeprowadzony przez firmę konsultingową zgodnie z wymogami normy PN-EN ISO 14001:2005 – marzec 2006
  • wprowadzenie Zarządzenia Nr 8 Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu z dnia 11 kwietnia 2006 r. w sprawie: wdrożenia w Zarządzie Dróg Miejskich w Poznaniu Systemu Zarządzania zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2001 oraz PN-EN ISO 14001:2005.
  • audit zewnętrzny przeprowadzony przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji z siedzibą w Warszawie – kwiecień 2006
  • przyznanie certyfikatu Zintegrowanego Systemu Zarządzania /jakość, zarządzanie środowiskowe/ – maj 2006

lV etap: wdrożenie w ZDM zintegrowanego systemu zarządzania jakością wg normy PN-EN ISO 9001:2009 wraz z doskonaleniem systemu zarządzania środowiskowego wg normy PN-EN ISO 14001:2005

  • audity wewnętrzne – luty-marzec 2009
  • szkolenia dla Dyrekcji ZDM, koordynatora, pełnomocnika i wszystkich pracowników z wymagań Zintegrowanego Systemu Zarządzania, a w szczególności normy ISO-9001:2009 – marzec-kwiecień 2009
  • przygotowanie zmian w dokumentacji systemu zarządzania, generacja bazy oraz zapoznanie pracowników ze zmianami – marzec-kwiecień 2009
  • wprowadzenie Zarządzenia Nr 15 Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu z dnia 6 kwietnia 2009 r. w sprawie: wdrożenia w Zarządzie Dróg Miejskich w Poznaniu Systemu Zarządzania zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2009 oraz PN-EN ISO 14001:2005
  • audit zewnętrzny przeprowadzony przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji z siedzibą w Warszawie – maj 2009
  • przyznanie certyfikatu Zintegrowanego Systemu Zarządzania /jakość, zarządzanie środowiskowe/ – czerwiec 2009

V etap: wdrożenie w ZDM zintegrowanego systemu zarządzania jakością i środowiskiem wg norm PN-EN ISO 9001:2015 oraz PN-EN ISO 14001:2015

  • audity wewnętrzne – październik-listopad 2017
  • szkolenia dla Dyrekcji ZDM, pełnomocnika i auditorów z wymagań Zintegrowanego Systemu Zarządzania - normy PN-EN ISO 9001:2015 i  PN-EN ISO 14001:2015 – 2017/2018
  • przekazywanie informacji o zmianach podczas spotkań Zespołu Ekologicznego, spotkań z naczelnikami i podczas Przeglądów Systemu Zarządzania dokonywanych przez kierownictwo
  • przygotowanie zmian w dokumentacji oraz wprowadzenie Zarządzenia Nr 5 Dyrektora Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu z dnia 14 lutego 2018 r. w sprawie: utrzymania w Zarządzie Dróg Miejskich w Poznaniu Systemu Zarządzania zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2015 oraz PN-EN ISO 14001:2015
  • audit zewnętrzny przeprowadzony przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji z siedzibą w Warszawie – kwiecień 2018

W celu dostarczenia dowodów na ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania oraz postępowanie zgodne z wymaganiami przywołanych norm oraz przepisów prawa w Zarządzie Dróg Miejskich w Poznaniu odbywają się planowo i systematycznie niezależne audity. Raz w roku odbywa się audit zewnętrzny jednostki certyfikującej (nadzoru lub co trzeci rok – odnowienia certyfikatu), a dwa razy do roku audity wewnętrzne planowane przez Pełnomocnika Prezydenta ds. Systemu Zarządzania przeprowadzane przez auditorów wewnętrznych Urzędu Miasta Poznania.

W wyniku przeprowadzonego w dniach 26-30 kwietnia 2021 roku audytu odnowienia certyfikatu systemu zarządzania zgodnego z  normami PN-EN ISO 9001:2015-10 oraz PN-EN ISO 14001:2015-09 Urząd Miasta Poznania, niektóre miejskie jednostki organizacyjne oraz spółka otrzymały certyfikaty systemu zarządzania jakością i środowiskiem. 

Kolejne odnowienie certyfikatu obowiązuje zakres dat od 14 maja 2024 r. do 7 maja 2027 r. Audyt odnowienia certyfikatu przeprowadziła firma PCC-Cert.

Więcej informacji: https://bip.poznan.pl/bip/system-zarzadzania,doc,737/

Następny Wszystkie

Działania ZDM

  • Drogi w administracji ZDM
  • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
  • Sygnalizacja świetlna
  • Oświetlenie ZDM
  • Zieleń przyuliczna
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
  • Pojemniki umieszczone bez zezwolenia zarządcy drogi
    • Pojemnik na odzież - T. Boya-Żeleńskiego
    • Pojemnik na odzież - Al. Solidarności
    • Pojemnik na odzież – ul. Urbanowska (na wysokości nr 36)
    • Pojemnik na odzież - ul. Wańkowicza (na wysokości posesji nr 68)
    • Pojemniki na odzież – ul. Minikowo - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Tuwima (na wysokości nr. 4) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Radojewo/ul. Wiesiołkowa - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Dmowskiego (na wysokości nr 155) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Polarna (na wysokości nr 6) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Krauthofera (na wysokości nr 58) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Krajenecka - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Dzięgielowa (na wysokości nr 7) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Teokryta (na wysokości nr 55) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Hezjoda - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - Czorsztyńska (na wysokości nr 35) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież, Wagrowska (na wysokości nr 2) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Dobromiły (na wysokości nr 32) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego (na wysokości nr 1) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież - ul. Chociszewskiego (na wysokości nr 56) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Sielawy (na wysokości na 21b) - USUNIĘTO
  • Konsultacje społeczne
  • Wody opadowe i roztopowe
  • Nasze działania w 2024 roku
    • Mapa rowerowa 2024 już dostępna
    • Przeobrażenie ulicy Czarnieckiego
    • Róże zakwitną na Filipińskiej
    • Wspólne kontrole na deptaku
    • Bezpieczny przejazd rowerowy na Ogrodach
    • Nowe nasadzenia na Piątkowie
    • Garbary bardziej zielone
    • Chodnik na ul. Szymanowskiego po remoncie
    • Nowa nawierzchnia na al. Niepodległości
    • Więcej zieleni na Wildzie
    • Coraz ładniej na ul. Mariackiej
    • Co zrobić, by ustawić kontener na odpady poremontowe
    • Wygodniej i bezpieczniej na Strzeszynie
    • Bezpieczniejszy skręt w ul. Murawa
    • Ulica Plebańska po przebudowie
    • Wywozimy nielegalne kontenery
    • Nowy chodnik na Świerczewie
    • Wybudowaliśmy ulicę Anny Danysz
    • Ponad dwa miliony złotych na bezpieczeństwo pieszych
    • Nowe drzewa na poznańskich ulicach
  • System Informacji Miejskiej
    • Nowy system informacji miejskiej
    • Podział miasta na jednostki obszarowe
    • Mapa jednostek obszarowych Poznania
  • System zarządzania
    • Harmonogram wdrażania
    • Polityka systemu zarządzania
    • Wykaz znaczących aspektów środowiskowych
    • Ochrona danych osobowych
    • Badanie satysfakcji klienta
  • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Spotkania z mieszkańcami i radami osiedli - 2025
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2024
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2023
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2022
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2020
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2021
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2019
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami (lata 2013-2018)
  • Projekty z dofinansowaniem
    • Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027
    • Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
    • Sektorowy Program Operacyjny Transport
    • Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013
    • Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020
    • System zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme)
    • Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    • Gminny i Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
  • Realizacje
    • Przebudowa ul. Kolejowej
    • Budowa drogi rowerowej wzdłuż trasy PST
    • Budowa drogi rowerowej na ul. Dmowskiego
    • Budowa mostów Berychowskich
    • Budowa na ul. Modrzejewskiej
    • Budowa wiaduktów w ciągu ul. Golęcińskiej oraz ul. Lutyckiej
    • Węzeł Grunwaldzka
    • Przebudowa (części) ul. Białośliwskiej
    • Przebudowa ul. Heweliusza
    • Przebudowa ulic Rubinowej i Ametystowej
    • Ekrany akustyczne wzdłuż ul. Krzywoustego
    • Przebudowa ul. Hodowlanej
    • Przebudowa ul. Miłosza
    • Przebudowa ul. Pokrzywno
    • Budowa ul. świętego Wawrzyńca
    • Przebudowa ul. Jarochowskiego
    • Przejazd rowerowy i sygnalizacja świetlna na ul. Hetmańskiej
    • Przebudowa ul. Mleczowej
    • Rozbudowa ul. Zwierzynieckiej
    • Budowa ul. Rozwadowskiej
  • Pytania i odpowiedzi
    • Czy można wykupić identyfikator bez wychodzenia z domu?
    • Dlaczego przy nowych drogach dla rowerów nie ma "pasów" dla pieszych
    • Co powinien zrobić właściciel lub użytkownik pojazdu, którego auto zostało odholowane z pasa drogowego?
    • Jak nie popełnić błędów przy projektowaniu?

Dowiedz się więcej

czytaj więcej

Mikromobilność - rowery, hulajnogi, UTO

czytaj więcej
  • Punkty Hop & Go
    Punkty Hop & Go
  • Drzewo
    Zieleń przyuliczna
  • Ikona dokumentu
    Konsultacje społeczne
  • Chmurka z deszczem
    Kanalizacja deszczowa
  • Szklanka ze słomką
    Ogródki gastronomiczne
  • Samochód ciężarowy
    Ograniczenia dla pojazdów ciężarowych
  • Budynek mieszkalny
    Współdziałanie z mieszkańcami i radami osiedla
  • Flaga Unii Europejskiej
    Projekty z dofinansowaniem
  • Telefon komórkowy
    RODO ochrona danych osobowych
  • Sygnalizacja świetlna i drogowa
    Usprawniamy miasto
Zarząd Dróg Miejskich - logo 2017 - 2025 | Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
  • O firmie
  • Załatw sprawę
  • Nasze działania
  • Parkowanie
  • Zamowienia publiczne
  • Mapa strony
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt

Ustaw kontrast