Jak informuje spółka Poznańskie Inwestyje Miejskie powstaje już nowa konstrukcja stalowa, która w drugiej połowie marca będzie montowana na placu budowy.

- Prace na moście Lecha idą zgodnie z planem. Najdalej w styczniu przyszłego roku będzie on oddany do użytku. Skorzystają na tym wszyscy użytkownicy ruchu. Kierowcy uzyskają dodatkowy - trzeci - pas ruchu. Jest to ważne, gdyż most jest częścią II ramy komunikacyjnej. Przyjazne rozwiązania będą także dla pieszych i rowerzystów. - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Nowa konstrukcja zastąpi poprzednią, usuniętą ze względu na zły stan techniczny. Pochodziła ona z lat 50. XX wieku, kiedy północną część mostu wybudowano.

Prace rozbiórkowe obejmujące: wyposażenie, płytę, konstrukcję stalową oraz podpory i fundamenty trwały 2,5 miesiąca i były prowadzone przy zachowaniu ruchu żeglownego na Warcie. W ramach robót budowlanych pod dnem rzeki w kanałach ułożono kable teletechniczne i energetyczne, wykonano komory szczelne pod nowe podpory, ściany szczelinowe, na których są posadowione oraz większość podpór. 

Nowy most będzie trójprzęsłowy o długości 236 metrów, bez podpór w nurcie rzeki. Będzie miał trzy pasy jezdni, ścieżkę rowerową oraz pieszą. Do jej budowy zostanie użyte około 7 tys. m3 betonu, a także około 2,5 tys. ton stali.

Przebudowa mostu Lecha jest częścią zadania "Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu". Projekt jest współfinansowany ze środków Miasta Poznania oraz dotacji Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

PIM