W środę, 3 czerwca, drogowcy rozpoczną prace nad jej kolejnym odcinkiem – od skrzyżowania z ul. Spychalskiego do ul. Górna Wilda. W związku z tym wprowadzona zostanie na nim tymczasowa organizacja ruchu.

Do tej pory prace prowadzone były na odcinku od skrzyżowania z ulicami Świętego Jerzego i Żelazka do skrzyżowania z ul. Spychalskiego. Wykonawca od początku kwietnia przeprowadził roboty rozbiórkowe, po czym przystąpił do trwającej jeszcze budowy zaprojektowanych zatok postojowych, chodnika i drogi rowerowej. Na tym odcinku ul. Dolna Wilda prowadzone są również prace związane z instalacjami podziemnymi.

W związku z prowadzonymi robotami na odcinku od ul. Świętego Jerzego i Żelazka do skrzyżowania z ul. Spychalskiego na ul. Dolna Wilda obowiązuje ruch jednokierunkowy, w kierunku Dębca. Od środy, 3 czerwca, ruch jednokierunkowy w kierunku Dębca obowiązywał będzie również na odcinku od skrzyżowania z ul. Spychalskiego do ul. Górna Wilda. Prace prowadzone będą także na chodnikach, ale piesi będą mieli możliwość bezpiecznego przemieszczania się.

Pojazdy zmierzające z Dębca w stronę centrum poprowadzone zostaną objazdem przez ul. Żelazka i Drogą Dębińską. Dojazd do ul. Olimpijskiej i okolic ul. Półwiejskiej zapewni objazd przez ulice Świętego Jerzego, Wierzbięcice, rynek Wildecki, Górna Wilda.

Nowa, dwukierunkowa i ponad kilometrowa droga rowerowa o szerokości od 2 do 2,5 metra, powstaje po zachodniej stronie ul. Dolna Wilda, na odcinku od ulic Świętego Jerzego do ul. Górna Wilda. Jej dalszy przebieg będzie prowadził po wschodniej stronie ul. Górna Wilda, w kierunku ul. Królowej Jadwigi, a ostatni, około 70-metrowy odcinek drogi o szerokości 2 metrów, połączy - wzdłuż ulicy Półwiejskiej - ul. Królowej Jadwigi z ul. Krakowską.

Przebudowane i dostosowane do ruchu rowerowego zostaną sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach ul. Dolna Wilda i Świętego Jerzego, ul. Górna Wilda i Królowej Jadwigi oraz ul. Półwiejskiej i ul. Krakowskiej. Wzdłuż trasy powstanie chodnik, a także zatoki postojowe do parkowania równoległego przy krawędzi jezdni.

PIM