Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiła przetarg, który wyłoni wykonawcę II etapu budowy systemu parkingów Park&Ride w Poznaniu. Oferty można składać do 9 października. Projekt obejmuje budowę nowych, utwardzonych nawierzchni placów i zatok parkingowych o łącznej pojemności min. 207 stanowisk postojowych.

Parking w rejonie ulic Hetmańskiej, Starołęckiej i Wagrowskiej  zbudowany będzie w formie zatoki parkingowej i będzie w stanie pomieścić 57 pojazdów. Trzy stanowiska zostaną zarezerwowane dla użytkowników niepełnosprawnych. Dodatkowo w tym miejscu stanąć ma ok. 30 stojaków rowerowych pod wiatą, podobnie jak na pozostałych dwóch parkingach.

Lokalizacja przy ul. Biskupińskiej, mieszcząca się w rejonie przystanku kolejowego Poznań-Strzeszyn, przewiduje wykonanie 50 stanowisk postojowych, z których trzy będą przeznaczone dla użytkowników niepełnosprawnych.

Dwa razy więcej aut będzie w stanie przyjąć parking w rejonie ulic Św. Michała, Warszawskiej i Świętojańskiej. Dla niepełnosprawnych zarezerwowane będą tu cztery miejsca.

Do zadań wykonawcy w każdej lokalizacji będą należały m.in. prace rozbiórkowe i przygotowawcze, przygotowanie infrastruktury podziemnej, ułożenie nawierzchni, wykonanie ogrodzenia i bramownicy, montaż oświetlenia, monitoringu wizyjnego, automatycznych sanitariatów (przystosowanych dla osób niepełnosprawnych), małej architektury oraz tablic informacyjnych. Wybudowane zostaną ciągi pieszo-rowerowe stanowiące dojście do miejsc parkingowych oraz jezdnie manewrowe na placu postojowym.  Projekt obejmuje także  wykonanie i instalację lokalnych systemów parkingów P&R oraz ich integrację z NSI (Nadrzędnym Systemem Integracji), montaż kas biletowych oraz terminali wjazdowych i wyjazdowych.

Firma, lub firmy, będą miały maksymalnie 410 dni od podpisania umowy na zakończenie realizacji tego zadania.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE  w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Jej celem jest wybudowanie trzech zintegrowanych węzłów przesiadkowych umożliwiających dogodną zmianę środka  transportu. Mają one łączyć transport kolejowy, autobusowy, tramwajowy, samochodowy, motocyklowy, rowerowy i pieszy.

W lutym tego roku na Piątkowie otwarto P&R Szymanowskiego na 130 miejsc.

op. UMP