Prowadzone są już naprawy awaryjne, jednak trzeba odnowić kolejne fragmenty ulicy Hetmańskiej. Z rozpoczęciem prac nie można za długo czekać, gdyż grozi to powstaniem większych uszkodzeń w nawierzchni. Na stan nawierzchni wpływ miał intensywny ruch pojazdów na jednym pasie podczas remontu torowiska. 

Prace prowadzone będą etapowo i nie powinny wpłynąć na tworzenie się zatorów. Remont potrwa do 13 lipca. Z powodu wakacji, znacznie zmniejszyła się liczba samochodów poruszających się po Poznaniu, a od poniedziałku po ul. Hetmańskiej nie będą już kursowały autobusy „za tramwaj”.

Kierowców prosimy o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie.

Remont torowo-sieciowy na odcinku ul. Hetmańskiej od wiaduktu nad ul. Dolna Wilda do ronda Starołęka był najpoważniejszym przedsięwzięciem w tegorocznym kalendarzu robót ZTM i MPK.

Remont był konieczny, ponieważ, nie licząc doraźnych napraw, odcinek od wiaduktu nad ul. Dolna Wilda do ronda Starołęka nie był remontowany od czasów jego powstania w 1973 roku.

Przez trochę ponad dwa miesiące gruntownie przebudowany został układ torowy i zmodernizowano sieć trakcyjną. Objął on również naprawę nawierzchni przystanków tramwajowych "Hetmańska Wiadukt" usytuowanych nad Drogą Dębińską. Postawiono tam nowe wiaty przystankowe. Odnowiono też otoczenie trasy od Dolnej Wildy do przystanku przed rondem Starołęka. Wymieniono całe podłoże, podkłady i szyny. Nowe torowisko pozwoli jechać tramwajom nawet o 100% szybciej, z prędkością do 50-60 km/h. Odnowiona sieć zdecydowanie poprawi zasilanie w tamtym rejonie, zmniejszy awarie, a tym samym przestoje tramwajów.

Poprawi się bezpieczeństwo w ruchu tramwajowym, estetyka, skróci się czas przejazdu oraz ograniczony zostanie hałas i drgania.