Koperty dla dostaw to specjalne rozwiązanie przygotowane dla przedsiębiorców. Obecnie jest ich przy ulicach aż 80. Mogą na nich parkować pojazdy - głównie dostarczające towar do sklepów, czy punktów usługowych - jednak czas postoju jest ograniczony do 15 minut. Dodatkowo kierowca musi wystawić w miejscu widocznym, za przednią szybą, specjalny zegar parkingowy. Zegar wraz z identyfikatorem wydawany jest przez ZDM.

Są dwa warianty identyfikatorów:

  • identyfikator na jedną kopertę dla dostaw, najbliższą adresowi wykonywania działalności - w cenie 120 zł na pół roku.
  • identyfikator na wszystkie koperty dla dostaw wyznaczone w mieście - w cenie 300 zł na pół roku.

Co ważne! Kupując identyfikator na wszystkie koperty dla dostaw, dostawca może zaparkować, do 15 minut, zgodnie z przepisami ruchu drogowego, na dowolnym ogólnodostępnym miejscu postojowym w obszarze SPP i ŚSPP, bez szukania oznakowanej koperty.

Wspólne patrole strażników miejskich i kontrolerów strefy płatnego parkowania sprawdzają czy na kopertach dla dostaw parkują uprawnione pojazdy, czy nie przekraczają dozwolonego czasu.
Jeśli zdarzą się przypadki nadużyć to kierowca może zostać ukarany mandatem i punktami karnymi za niewłaściwe parkowanie przez strażników miejskich lub za parkowanie w strefie płatnego parkowania bez opłaconego postoju przez kontrolerów SPP.

Więcej informacji o kopertach dla dostaw: https://zdm.poznan.pl/pl/koperty-dla-dostaw