Koperty dla dostaw to rozwiązanie skierowane do przedsiębiorców. Postój na nich jest ograniczony czasowo, tj do 15 minut i możliwy wyłącznie z wykupionym identyfikatorem i zegarem parkingowym.
Aktualnie w Strefie Płatnego Parkowania i Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania funkcjonuje ponad 100 kopert dla dostaw.
Zarząd Dróg Miejskich oferuje możliwość zakupu identyfikatora na 6 miesięcy w dwóch wariantach:
1. identyfikator na jedną z kopert dla dostaw, najbliższą adresowi wykonywania działalności. Koszt zakupu identyfikatora to 120 zł.
Dokumenty potrzebne przy zakupie:
- aktualny dokument rejestrujący firmę, lub
- w przypadku gdy w dokumencie nie wskazano lokalizacji firmy - poświadczona przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego deklaracja NIP - 2 lub NIP - 8.
2. identyfikator na wszystkie koperty dla dostaw. Koszt zakupu identyfikatora to 300 zł.
Co ważne! Kupując identyfikator na wszystkie koperty dla dostaw, dostawca może zaparkować, do 15 minut, zgodnie z przepisami ruchu drogowego, na dowolnym ogólnodostępnym miejscu postojowym w obszarze SPP i ŚSPP, bez szukania oznakowanej koperty. Identyfikator wydawany jest na wskazany numer rejestracyjny. Należy jednak pamiętać, że identyfikator nie obowiązuje na kopertach komercyjnych i kopertach dla osób z niepełnosprawnościami, a także innych kopertach dedykowanych konkretnym użytkownikom.
Dokumenty potrzebne przy zakupie:
- aktualny dokument rejestrujący firmę.
Czas postoju jest potwierdzany zegarem parkingowym wydawanym przy zakupie identyfikatora przez ZDM. Identyfikator wraz zegarem parkingowym muszą być umieszczone za przednią szybą samochodu wewnątrz pojazdu, w widocznym miejscu. Weryfikacji uprawnień dokonuje kontroler SPP oraz ŚSPP. Na zegarze należy wskazać czas rozpoczęcia parkowania.
Warunki wydania oraz korzystania z koperta dla dostaw określa uchwała nr XXVIII/497/VIII/2020 Rady Miasta Poznania z dnia 19 maja 2020 roku (ze zmianami).
Z jednej koperty dla dostaw może korzystać kilka podmiotów gospodarczych (koperta współdzielona).
W przypadku pytań lub wątpliwości informacji udziela miejska infolinia pod numerem tel. 61 646 33 44, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30:00 – 20:00.
Identyfikator można zakupić w kasach Zarządu Dróg Miejskich przy ul. Głogowskiej 18 w godz. 8.00-17.30 (poniedziałek), 8.00-15.30 (wtorek-piątek).
Cena za 1 identyfikator na 6 miesięcy |
|||
Wariant identyfikatora |
Cena podstawowa |
Przy zakupie minimum 10 identyfikatorów na ten sam okres przysługuje bonifikata 25% |
Przy zakupie minimum 30 identyfikatorów na ten sam okres przysługuje bonifikata 50 % |
Identyfikator na 1 kopertę |
120 zł |
90,00 zł |
60,00 zł |
Identyfikator na wszystkie koperty |
300 zł |
225,00 zł |
150,00 zł |