Na wyremontowanych odcinkach ulica ma chodniki wykonane z płytek betonowych o wymiarach 50 x 50 cm. Zostały wyznaczone tereny zielone i założone trawniki. Zatoki postojowe oraz zjazdy do posesji – znajdujące się w pasie drogowym – zostały ułożone z betonowej kostki brukowej. Ulica Rolna zmieniła się z korzyścią dla mieszkańców.

Jeszcze przed rozpoczęciem prac, przedstawiciele Rady Osiedla Wilda mówili: - Ulica Rolna to jedna z najważniejszych naszych ulic. Są tu przystanki autobusowe, tędy chodzimy do tramwaju na Hetmańskiej, są liczne sklepy i punkty usługowe i mieszka tu wiele osób starszych. Dlatego zależało nam na szerokich, wygodnych i bezpiecznych chodnikach. Chcemy również jak najwięcej zieleni przyulicznej.

Na odcinku od  ul. Hetmańskiej do ul. Czwartaków ZDM zasadził 11 platanów klonolistnych. Jesienią planuje zasadzić kolejnych dziesięć drzew pomiędzy ul. Czwartaków i ul. Wspólną.

Termin zakończenia prac budowlanych został wyznaczony na 25 maja. Koszt wyniósł 1, 37 miliona złotych. Część środków na realizację zadania pochodzi z puli znajdującej się w dyspozycji Rady Osiedla Wilda.

Dlaczego tak

Na ul. Rolnej w ramach prowadzonej przebudowy odnawiane są chodniki, wyznaczana przestrzeń pod zieleń i porządkowane parkowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Przed przebudową część kierowców pozostawiała swoje samochody na chodnikach i miejscach przeznaczonych na zieleń, co było niezgodne z prawem i uniemożliwiało pieszym bezpieczne przejście. Część kierowców wjeżdżała również na chodnik przez przejścia dla pieszych. Powodowało to niebezpieczeństwo wypadków lub kolizji i przyczyniało się do degradacji istniejącej infrastruktury.

Po zakończeniu prac miejsca postojowe będą wyznaczone równolegle do jezdni, w zatokach postojowych. Chodniki i tereny zieleni będą zabezpieczone słupkami przez nielegalnym parkowaniem. Istniejąca drzewa będą miały lepsze warunki siedliskowe. Planowane są również nowe nasadzenia drzew.

Warto podkreślić, że projekt prac ul. Rolnej był konsultowany z lokalną radą osiedla.

Przypominamy ponadto, że miejsca postojowe nie mogą się znajdować w odległości mniejszej niż 10 metrów od przejść dla pieszych, skrzyżowań, czy wjazdów. Konieczne jest zostawienie odpowiedniego pola widzenia, czyli przestrzeni dzięki której kierowcy widzą pieszych wchodzących na przejście, a piesi zbliżające się samochody do pasów.