O przygotowanie zmian wnioskowali między innymi mieszkańcy, lokalne samorządy, a także kierowcy czy też kolejarze.

Wszystkie te grupy zauważyły, że do wielu niebezpiecznych dla życia sytuacji dochodzi na łączniku pomiędzy ulicami 28 Czerwca 1956 roku oraz Opolską. Są tam dwa przejazdy kolejowe. Bardzo często tworzą się zatory na jezdni. Zdarzały się, przypadki że samochody zostawały na torach kolejowych i nie mogły z nich zjechać.

Ulica i przeajzdy kolejowe na których jest samochód oraz dwóch rowerzystów

Dlatego Miejski Inżynier Ruchu przygotował zmiany w organizacji ruchu. Zgodnie z nimi wprowadzony zostanie zakaz ruchu pojazdów pomiędzy pętlą autobusową (ul. 28 Czerwca 1956 roku) a pierwszym przejazdem (wschodnim). Będą mogły poruszać się tam jedynie autobusy – jednak tylko w kierunku ul. Opolskiej (skrzyżowania z ul. Jałowcową), dwukierunkowo będzie można jeździć rowerami.
Oprócz tego projekt przewiduje skanalizowanie ruchu pieszego przez jezdnię (w rejonie torów kolejowych) nowym przejściem dla pieszych, co wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ruch pieszych będzie skumulowany w jednym miejscu i nie będzie rozpraszał się po całym obszarze.

Z myślą o pieszych, w tym przypadku głownie najmłodszych użytkowników dróg, wyznaczone zostaną przejścia dla pieszych w rejonie ul. Tczewskiej i dojścia do pobliskiej szkoły podstawowej (i przedszkola – choć tam dzieci są odprowadzone przez rodziców). Dzięki temu ma zwiększyć się bezpieczeństwo najmłodszych poznaniaków w drodze na lekcje i po ich skończeniu do domu.

Ulica i chodnik wśród drzew, z boku widać inną dochodzącą ulicę

Podobnie ma być na kolejnym skrzyżowaniu ul. Naramowickiej – tym razem przy połączeniu z ul. Kopcową (ul. Zagajnikową). Wybudowane tam zostanie przejście dla pieszych wraz do doświetleniem. Dzięki temu w tym rejonie Poznania znacznie ma poprawić się bezpieczeństwo ruchu drogowego ze szczególnym uwzględnieniem pieszych.

W północnej części Poznania nowe przejścia przez jezdnię będą także na ul. Dworskiej, gdzie znacznie zwiększa się ruch pieszych. W innej części miasta – dzieciom łatwej i bezpieczniej jest już dojść do szkoły (prace były prowadzone w czerwcu) w rejonie ul. Folwarcznej i pobliskiej szkoły.

Przejście dla pieszych

By uporządkować parkowanie w czasie imprez organizowanych na stadionie miejskim, a przede wszystkim by zapewnić swobodny przejazd pojazdom różnych służb, zmieniony został sposób parkowania na ulicach Świerzawskiej i Ptasiej. Miejsca postojowe wyznaczone zostały naprzemiennie. Ma to również ułatwić postój przyjeżdżającym w ten rejon w inne dni niż meczowe (lub koncertowe).

Na wnioski mieszkańców (i kierowców) oraz w wyniku spostrzeżeń jednostek odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na drogach zamontowane zostaną poduszki berlińskie na ul. Głuszyna i ul. Mostowej.  Na tej pierwszej poduszki pojawią się w rejonie lasu. Tam wielu kierowców rozwija zdecydowanie zbyt duże prędkości, przez co dochodzi do bardzo groźnych – niestety także śmiertelnych – wypadków. Dlatego by ukrócić zapędy tych co myślą, że jeżdżą szybko ale bezpiecznie zamontowane zostanie fizyczne wymuszenie obniżenia prędkości jazdy.

Na ul. Mostowej natomiast poduszki będą za skrzyżowaniem z ul. Wszystkich Świętych. Tam kierowcy także jeżdżą za szybko i nie widzą, że za łukiem może być zator, co grozi najechaniem na stojące pojazdy.

Wszelkie zmiany będą wprowadzane sukcesywnie i po wprowadzeniu w życie będą monitorowane.