Już mało kto pamięta, że ulica Garbary była kiedyś dwukierunkowa. To właśnie Jerzy Michalski postanowił to zmienić. Spowodować, że sprawniej i bezpieczniej piesi będą mogli przemieszczać się Garbarami oraz ul. Groblą pomiędzy północnymi, a południowymi częściami Poznania.

Był nowatorem, który inicjował wiele zmian. Jego dziełem jest zaprojektowanie układów ulic jednokierunkowych na Jeżycach (w tym: Poznańska, Jeżycka, Sienkiewicza, Słowackiego, Szamarzewskiego, Jackowskiego, Wildzie (ulice poprzeczne do Wierzbięcic), Winogradach (obszar między Winogradami i Słowiańską), Grunwaldzie (obszar ograniczony ulicami: Bukowską, Marcelińską, Przybyszewskiego, Szamotulską, a także ulicami: Grunwaldzką, Bułgarską, Marcelińską, Ostroroga), Osiedlu Warszawskim i Starym Mieście (w tym: ulica Garbary, Mostowa, Grobla, Ratajczaka, Kościuszki, Krakowska, Kazimierza Wielkiego).

Brał udział w projektowaniu i budowie systemu sterowania ruchem i centrum sterowania, strefy płatnego parkowania, opracowaniu programu badań hałasu drogowego, czy też koncepcji budowy małych rond (Minikowo-Sandomierska, Jaroczyńskiego-Stróżyńskiego oraz Stróżyńskiego –Szymanowskiego).

Jerzy Michalski w latach 1992-1999 był Miejskim Inżynierem Ruchu, a w latach 1996 – 1999 jednocześnie zastępcą dyrektora ZDM. Odszedł z pracy w 2009 roku, jednak wciąż pozostaje w pamięci jako dobry kolega i przyjaciel wielu z nas.

Pogrzeb odbędzie się we wtorek (25.04.2023) o godz.12.30 na cmentarzu przy ul. Bluszczowej.