Jednym z takich wykonanych zadań była przebudowa skrzyżowania ulic Karpiej i Dworskiej. Kierowcy zyskali nową nawierzchnię jezdni, a piesi większe bezpieczeństwo. Dzięki zainstalowaniu wyspowych progów zwalniających na wszystkich trzech wlotach skrzyżowania samochody jadą wolniej. Poszerzenie samego skrzyżowania umożliwiło natomiast przejazd pojazdów komunikacji publicznej.

Skrzyżowanie ulic Karpiej i Dworskiej

Przeprowadziliśmy pierwszy etap przebudowy ul. św. Rocha. Wcześniej pomiędzy ul. Serafitek, a mostem św. Rocha było klepisko, które pod wpływem deszczy i parkujących samochodów zamieniało się w błotną enklawę. Po zakończeniu prac kierowcy zyskali nowe miejsca postojowe, a piesi i rowerzyści wygodną drogę. Jest również oświetlenie uliczne i przybyło drzew.

Na ulicy Floksowej wybudowaliśmy nowe chodniki (kontynuacja prac z zeszłych lat). Piesi mogą wygodniej poruszać się także po południowej stronie ulicy Kurpińskiego. Podobnie jest na ulicach: Krapkowickiej (na odcinku od ul. Junikowskiej do ul. Ziębickiej), Cyniowej (od ul. Astrowej do ul. Gerberowej), Hrynakowskiego, gdzie dodatkowo zamontowaliśmy oświetlenie drogowe.

Na ul. Jaworowej wybudowaliśmy chodnik, nowe miejsca postojowe, zamontowaliśmy ławki i stojaki rowerowe. Na ul. Jawornickiej natomiast oprócz chodnika jest teraz także ciąg pieszo – rowerowy.

Rodzice mogą wygodniej i bezpieczniej odprowadzać dzieci do Przedszkola nr 32 przy ul. Chociszewskiego, gdzie przebudowaliśmy drogę i chodnik oraz zamontowaliśmy nowe oświetlenie.

Dojście i dojazd do przedszkola przy ul. Chociszewskiego

Jaśniej jest także na ul. Hezjoda i ul. Szuwarowej, gdzie są nowe lampy uliczne.

Przebudowane zostało także skrzyżowanie ulic Hetmańskiej i Dmowskiego, tak by zwiększyć bezpieczeństwo ruchu drogowego wszystkich użytkowników.

W tunelu Łomżyńska pod ul. Warszawską zamontowaliśmy platformy przyschodowe. Dzięki nim opiekunowie z dziećmi w wózkach czy osoby z niepełnosprawnościami mogą  łatwiej dostać się na przystanki komunikacji lub drugą stronę ulicy.  Z tego też powodu przebudowaliśmy dojścia i podjazd dla osób z niepełnosprawnościami do przychodni przy ul. 28 czerwca 1956 roku, na wysokości budynku 275.

Dojście i podjazd dla osób z niepełnosprawnościami do przychodni

Pełne bariery ochronne zamontowaliśmy na ul. Garbary przy kościele pw. św. Franciszka Serafickiego. Mają chronić pieszych na wąskim chodniku pomiędzy jezdnią, a budynkiem świątyni.

Z myślą o osobach z dysfunkcjami wzroku przy kolejnych skrzyżowaniach jest także sygnalizacja akustyczna mająca zwiększyć bezpieczeństwo przy przekraczaniu jezdni. Taką zamontowaliśmy na przykład na połączeniu ulic Piłsudskiego i Inflanckiej.

To tylko część z wykonanych w ubiegłym roku prac, których celem jest poprawa komfortu życia poznaniaków i co ważne także ich bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W tym roku będziemy prowadzić kolejne tego typu prace – ich lista jest obecnie zatwierdzana.