Prace prowadzone były od marca. W ich trakcie dobudowaliśmy trzeci pas ruchu na odcinku od wjazdu na dworzec autobusowy na Śródce po wjazd do PCSS. Dzięki temu kierowcom będzie o wiele łatwiej przejechać przez rondo  w stronę Rataj. Dotyczy to szczególnie tych, którzy od centrum jadą ul. Estkowskiego i ul. Wyszyńskiego. Tym bardziej, że na ul. Wyszyńskiego zmienia się organizacja ruchu i z dwóch pasów można skręcać w prawo w ul. Jana Pawła II (do tej pory można było tylko z jednego prawego pasa).

- Zmiany w rejonie ronda Śródka ułatwią przejazd przez samo rondo i poprawią bezpieczeństwo na ul. Jana Pawła II. Na ul. Garbar powstaje buspas, więc dodatkowy pas na równoległej do niej ul. Jana Pawła II da kierowcom jadącym na Rataje alternatywę, z której drogi korzystać - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Dla kierowców i pasażerów komunikacji publicznej
Dobudowa była związana między innymi ze zmianami na ul. Garbary, gdzie powstanie bupas. To właśnie po tej ulicy kursują cztery linie autobusowe: 174, 176, 190 i 603.  Zgodnie ze zwykłym rozkładem jazdy, w  dni powszednie wykonują 233 kursy dziennie przewożąc około 15 tysięcy pasażerów. Trasa linii 174 jest jedną z najdłuższych w Poznaniu. Przebiega przez centrum i obsługują ją w większości najnowsze autobusy elektryczne.

Niestety pojazdy komunikacji zbiorowej często notowały na ul. Garbary duże opóźnienia. To powodowało nie tylko dyskomfort podróży dla tysięcy pasażerów, ale także rozregulowanie rozkładu jazdy na kolejnych przystankach.  Po wprowadzeniu buspasu komunikacja miejska zyska nie tylko na czasach przejazdów, ale także regularności.

Dodatkowo dopuszczone do ruchu po buspasie będą: taksówki, pojazdy służb miejskich i elektryczne, a także rowery, motocykle oraz motorowery.

Jako, że część kierowców jadących w stronę Rataj, okolicznych osiedli i podpoznańskich miejscowości, będzie wolało korzystać z innych tras, szczególnie z równoległej ul. Jana Pawła II, to właśnie na niej stworzyliśmy możliwość wygodniejszych i szybszych przejazdów.

W trakcie prac
W trakcie prac trzeba było wybudować między innymi płytę odciążającą istniejącego przepustu rzeki Cybiny, która stanowi przedłużenie istniejącej płyty nad mostem nad Cybiną. Zamontowane zostały bariery oddzielające ciąg pieszo – rowerowy na długości 184 metrów. Ułożonych zostało łącznie 818 metrów kwadratowych podbudowy i nawierzchni ścieralnych.