Jak zapowiada spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie do transportu będzie użyty specjalistyczny sprzęt do przewozów elementów ponadnormatywnych. W związku przejazdem segmentów konstrukcji w nocy z niedzieli na poniedziałek (z 31 marca na 1 kwietnia) oraz z poniedziałku na wtorek (z 1 na 2 kwietnia) wyłącznie w godzinach nocnych (od 21.00 do 5.00) zmianie ulegnie organizacja ruchu na południowej nitce mostu Lecha. Wprowadzony zostanie sterowany ręcznie ruch wahadłowy, po jednym pasie jezdni. Podobne zmiany będą wprowadzane w wybrane ze względu na potrzeby transportowe noce do 7 maja. Do tego czasu cała konstrukcja stalowa mostu trafi na plac budowy.

Nowa konstrukcja powstaje w wytwórni poza Poznaniem, w której odbywają się także przygotowania do jej montażu. Dostawa segmentów mostu na plac budowy to nie lada wyzwanie. Elementy mają wysokość do 4,5 metra, a ich długość sięga 35 metrów. Największe elementy ważą 45 ton.  

Segmenty będą montowane na przygotowanych konstrukcjach wsporczych z wykorzystaniem starych podpór mostu. Do montażu zostanie wykorzystany żuraw o udźwigu 500 t. Po montażu nastąpi scalenie konstrukcji poprzez spawanie i wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego. Zasadnicze prace związane z montażem konstrukcji stalowej zakończą się do końca czerwca br.

Nowa konstrukcja będzie mostem trójprzęsłowym o długości 236 metrów, bez podpór w nurcie rzeki, dysponującym trzema pasami jezdni, ścieżką rowerową oraz pieszą. Do jej budowy zostanie użyte około 7 tys. m3 betonu, a także około 2,5 tys. ton stali.

Przebudowa mostu Lecha jest częścią zadania "Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu". Projekt jest współfinansowany ze środków Miasta Poznania oraz dotacji Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.