Jak informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie do transportu elementów powstających w wytwórni poza Poznaniem używany jest specjalistyczny sprzęt do przewozu elementów ponadnormatywnych. Dostawa segmentów mostu na plac budowy to nie lada wyzwanie. Elementy mają wysokość do 4,5 metra, a ich długość sięga 35 metrów. Największe ważą 45 ton. 

Segmenty będą montowane na przygotowanych konstrukcjach wsporczych z wykorzystaniem starych podpór mostu. Do montażu wykorzystany jest żuraw o udźwigu 500 t. Po montażu nastąpi scalenie konstrukcji poprzez spawanie i wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego. Zasadnicze prace związane z montażem konstrukcji stalowej zakończą się do końca czerwca br.

Nowa konstrukcja będzie mostem trójprzęsłowym o długości 236 metrów, bez podpór w nurcie rzeki, dysponującym trzema pasami jezdni, ścieżką rowerową oraz pieszą. Do jej budowy zostanie użyte około 7 tys. m3 betonu, a także około 2,5 tys. ton stali.

Przebudowa mostu Lecha jest częścią zadania "Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu". Projekt jest współfinansowany ze środków Miasta Poznania oraz dotacji Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.