Są to najczęściej powtarzające się błędy w projektach, które składane są do opiniowania w Zarządzie Dróg Miejskich bezpośrednio lub poprzez Zespół Opiniowania Projektów przy Miejskim Inżynierze Ruchu, a które mogą powodować wydłużanie się okresu ich zatwierdzania z odrzuceniem projektów włącznie.

Uwagi ogólne do projektów organizacji ruchu:

Opisy techniczne nie spełniające wymagań rozporządzenia:

- brak faktycznej charakterystyk drogi i ruch na drodze, której dotyczy projekt: kategoria drogi, klasa, wyposażenie przekroju (jezdnie, chodniki, drogi dla rowerów itp.), obowiązujące prędkości (wynikające z istniejącego oznakowania), orientacyjne natężenie ruchu itd.

- brak rzetelnego i spójnego z rysunkami opisu projektowanych rozwiązań, który ma pomóc zrozumieć założenia projektu: celowość stosowania danego oznakowania, ograniczenia szerokości ciągów pieszych, rowerowych, jezdni (dokładne wymiary tych ograniczeń)

- niespójność treści opisu (np. wpisywanie informacji o braku utrudnień dla ruchu pieszego czy kołowego z jednoczesnym stosowaniem oznakowania, które w sposób znaczący ogranicza ten ruch)

- stosowanie oznakowania ograniczającego np. ruch pieszych („Przejście drugą stroną ulicy”) bez zapewnienia bezpiecznego i realnego  przeprowadzania tego ruchu w obrębie prac (zbyt wąskie przejścia, brak minimalnych szerokości przewężeń, kładek dla pieszych itp.)

- brak informacji o przewidywanej długości trwania robót w pasie, a tym samym jak długo przewiduje się stosowanie ograniczeń w ruchu. Jest to informacja odrębna od tego kiedy przewiduje się wprowadzenie organizacji ruchu i jakie będą „widełki” czasowe. Długość ograniczeń w sposób istotny wpływa na akceptację takich czy innych rozwiązań (1-2 dni robót a 2-3 tygodnie)

Rysunki i szkice do projektów:

- stosowanie podkładów mapowych zawierających bardzo dużo elementów (np. sieci podziemne) które są nieistotne z punktu widzenia organizacji ruchu a utrudniają odczyt rysunków

- brak uwidaczniania na rysunkach krawędzi jezdni, chodników, dróg rowerowych i innych elementów geometrii lub zagospodarowania drogi (np. drzew, słupów), które są istotne z punktu widzenia prowadzenia ruchu na drogach i jego ograniczania

- nieczytelne rysunki, schematy w źle dobranej do skali, nieczytelna grafika znaków

- brak wymiarowania szerokości jezdni, chodników itp.

- brak uwidaczniania kompletnego oznakowania istniejącego lub do likwidacji

- nieaktualne podkłady lub schematy obrazujące nieaktualną sytuację w terenie

- brak zapewnionych objazdów zamykanych dróg dla rowerów

Uwagi ogólne do oznakowania robót w terenie:

- stosowanie oznakowanie nieczytelnego, brudnego, o nieprawidłowych wymiarach

- montowanie znaków w sposób nieprawidłowy np. do lamp, drzew (blisko korzeni), na zbyt małej wysokości i w sposób niewidoczny

- oznakowywanie robót niezgodnie z zatwierdzonymi projektami organizacji ruchu