E-identyfikator to duże udogodnienie dla osób mieszkających w strefie. Można go wykupić bez wychodzenia z domu, nie trzeba udawać się do Biura Strefy Płatnego Parkowania i czekać w kolejce. Tak zakupionego identyfikatora parkingowego nie potrzeba także wykładać za przednią szybę w samochodzie. Dane o płatności są zapisane w systemie elektronicznym i dostępne dla kontrolerów ZDM.

- Coraz więcej mieszkańców ulic objętych strefą korzysta z możliwości zakupu on-line - podkreśla Piotr Libicki, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich. - Pod koniec 2023 roku już 14 procent identyfikatorów było nabytych w takich sposób - dodaje.

Trzeba jednak pamiętać, że e-identyfikator przeznaczony jest tylko dla tych kierowców, którzy są właścicielem lub współwłaścicielem samochodu i których dane wpisane są w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Takiego identyfikatora nie można kupić z dnia na dzień. Wnioskowana data rozpoczęcia ważności e-identyfikatora nie może być wcześniejsza niż 14 dni od dnia złożenia wniosku. Oznacza to, że osoba, które teraz wyśle elektroniczny wniosek o zakup e-identyfikatora otrzymają go najpóźniej w pierwszych dniach lutego.
Wspomniane 14 dni to czas niezbędny na weryfikację złożonych dokumentów, dokonanie ewentualnych uzupełnień we wniosku oraz wpłatę i zaksięgowanie należności.

O e-identyfikator mogą ubiegać się mieszkańcy ulic objętych płatnym parkowaniem (czyli Starego Miasta, Jeżyc, Wildy, Łazarza, Zagórza, Śródki i św. Rocha), Kombatanci Poznańskiego Czerwca 1956 roku oraz osoby z niepełnosprawnością.

W przypadkach takich jak auto na kredyt, w leasingu, służbowe lub w najmie długoterminowym, kierowca musi zakupić identyfikator w Biurze Strefy Płatnego Parkowania ZDM przy ul. Głogowskiej 18. Dotyczy to także osób, które muszą okazać przy zakupie dokument ZAP-3 (nie płacą jeszcze podatków w Poznaniu, ale zamierzają to robić).

Szczegółowe informacje: https://eidentyfikator.zdm.poznan.pl/