Zestawienie w oparciu o dane z kompleksowych badań ruchu porównujące Poznań, Wrocław, Gdańsk, Warszawę i Kraków przygotował WroData. Najlepiej wypada w nim stolica Wielkopolski. W 2013 roku udział ruchu rowerowego wynosił 4 procent w stosunku do wszystkich podróży. Przez kolejne sześć lat zwiększył się ponad dwa razy do 8,4% w 2019 r., a rokroczny wzrost wyniósł 13 procent. Program Rowerowy Miasta Poznania zakładał osiągnięcie 12% udziału ruchu rowerowego w Poznaniu do 2025 roku. Prawdopodobnie ten poziom uda się przekroczyć wcześniej.

Dobry plan rozwoju sieci rowerowej, standardy budowy dróg rowerowych zapewniające wysoką jakość oraz realizacja inwestycji w kluczowe trasy rowerowe - wszystko to powoduje, że z roku na roku coraz więcej mieszkańców Poznania korzysta z roweru w codziennych podróżach - do pracy, szkoły czy na zakupy. Mieszkańcy wybierający rower przyczyniają się do zmniejszenia emisji CO2, smogu i hałasu. Dlatego konsekwentnie rozbudowywana jest sieć tras rowerowych w Poznaniu. 

Efekty poznańskich inwestycji są widoczne również na danych z 36 automatycznych liczników, zainstalowanych w 26 lokalizacjach. W tym roku zliczyły one już ponad 5 milionów przejazdów. Dzięki tym danym można weryfikować, czy przyjęte założenia rozbudowy dróg rowerowych są realizowane. Jednym z przykładów może być ruch na drodze rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej. Dzięki przedłużeniu trasy do Junikowa wzrósł on tam w ciągu ostatniego roku o 28 procent. Dane z liczników są dostępne na specjalnej stronie. 

UMP