- W tym roku planujemy wyremontować ponad 50 zniszczonych chodników zlokalizowanych w różnych częściach miasta. Przeznaczyliśmy na ten cel prawie 10 milionów złotych, z czego 5 milionów pochodzi z wpływów ze stref płatnego parkowania. Są to inwestycje bardzo oczekiwane przez mieszkańców - wyjaśnia Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Dodatkowo, nowe chodniki powstają też przy okazji realizacji wielu projektów, takich jak choćby budowa trasy tramwajowej na Naramowice, czy drogi rowerowej wzdłuż ulicy Złotowskiej.

Już prowadzone są pierwsze tegoroczne remonty chodników na ul. Grobla na Starym Mieście, na ul. Umińskiego na Wildzie czy też na ul. Wyzwolenia na Ratajach.

Ulica. Na niej maszyny drogowców i pracujący robotnicy. W tle fasada kamienicy

- Największy wpływ na coroczny plan prac mają radni osiedlowi. To oni jako reprezentanci lokalnych społeczności najlepiej orientują się w potrzebach poszczególnych obszarów. Lokalne samorządy dysponują też środkami z budżetu miasta, które można przeznaczyć na prace remontowe - zaznacza Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. - Zarząd Dróg Miejskich wspólnie z radnymi przygotowuje na początku każdego roku plan prac. O tym, które trakty piesze będą odnowione decydują dostępne finanse, stan nawierzchni i plany innych podmiotów. Koordynacja i współpraca z innymi jednostkami jest bardzo ważna. Nie chcemy bowiem układać nowego chodnika, a w kolejnym przeprowadzać prace związane np. z infrastrukturą podziemną.

Po lewej stronie żywopłot, obok zniszczony chodnik, po prawej jezdnia. W tle samochody

Zgodnie z planem piesi mają w tym roku zyskać bardziej komfortowe warunki między innymi na: ul. Grąbczowskiej (na odcinku od ul. Templińskiej do ul. Bukowskiej, strona zachodnia), kolejnej części ul. Orlej, ul. Starołęckiej (odcinek od posesji nr 74 do nr 100, po stronie  zachodniej), ul. Jaroczyńskiego (pomiędzy ul. Poradowskiego a wjazdem w osiedle Chrobrego; strona północna), ul. Czechosłowackiej (na dwóch odcinkach, ul. Malinowa – ul. Chmielna i ul. Przełęcz – ul. Nizinna), ul. Stablewskiego (od ul. Lodowej do ul. Głogowskiej po stronie południowej oraz odcinek ul. Lodowa – ul. Dmowskiego), ul. Andersena i ul. Szeherezady, kolejnym odcinku ul. Maczka, czy też ul. Śpiewaków, ul. Krasińskiego (na terenie administrowanym przez ZDM), ul. Sienkiewicza (kontynuacja prac po północnej stronie ulicy), czy też ul. Mickiewicza.  

Po lewej stronie ulica i jadący po niej samochód. Z prawej zniszczony chodnik i ogrodzenie posesji

Prace będą prowadzone we wszystkich częściach Poznania - w centrum, przy głównych, uczęszczanych trasach jak też na peryferyjnych osiedlach i lokalnych uliczkach. Przy okazji niektórych remontów wzdłuż jezdni będą także wykonane nowe nasadzenia zieleni. Tak by poprawiła się nie tylko wygoda i bezpieczeństwo, ale także estetyka i mikroklimat ulic, a co za tym idzie komfort życia okolicznych mieszkańców.

O robotach na poszczególnych ulicach będziemy informować z wyprzedzeniem.