START MENU DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ NEWSLETTER STOPKA
logo ZDM
powiększenie tekstunormalna wielkość tekstupomniejszenie tekstukontrast
  • logo - epuap
  • 48px
  • logo bip
  • logo - poznań
facebook Youtube
logo
  • Aktualności
  • Załatw sprawę
    • Informacja o Miejskim Inżynierze Ruchu
    • Odszkodowania
    • Parkowanie pojazdów
    • Warunki wjazdu i organizacja ruchu
    • Wydanie zaświadczenia o dostępie do drogi publicznej
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Zajęcie pasa drogowego
    • Zjazd z drogi publicznej
    • Pojazdy usuwane z pasa drogowego
    • Wycinka drzew z pasa drogowego
    • Informacja publiczna
    • Katalog wymagań stawianych odtworzeniom nawierzchni w obrębie ulic objętych administracją ZDM
    • Wytyczne do projektowania sieci uzbrojenia w pasie dróg będących w administracji ZDM
    • Informacja dla organizatorów imprez
    • Dzierżawa nieruchomości administrowanych przez ZDM pod ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych
    • Wydanie zgody na zbliżenie obiektu budowlanego do zewnętrznej krawędzi jezdni
    • Ustalenie obsługi komunikacyjnej wydawanej na podstawie art. 35 pkt. 3 Ustawy o drogach publicznych
    • Ochrona danych osobowych - informacje
  • Parkowanie
  • Zamówienia publiczne
  • Działania ZDM
    • Drogi w administracji ZDM
    • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
    • Sygnalizacja świetlna
    • Oświetlenie ZDM
    • Zieleń przyuliczna
    • Osoby z niepełnosprawnościami
    • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
    • Pojemniki umieszczone bez zezwolenia zarządcy drogi
    • Konsultacje społeczne
    • Wody opadowe i roztopowe
    • Nasze działania w 2024 roku
    • System Informacji Miejskiej
    • System zarządzania
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Projekty z dofinansowaniem
    • Realizacje
    • Pytania i odpowiedzi
  • Mikromobilność
  • Praca
    • Oferty aktualne
    • Klauzula - przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Numery kont bankowych
    • Dyrekcja ZDM
    • O Firmie
    • Historia ZDM
  1. Home
  2. Działania ZDM
  3. Konsultacje społeczne
  4. Zakończone
  5. Koncepcja przebudowy skrzyżowania drogowo – kolejowego w ciągu ul. Umultowskiej
ZIP
2024-12-10

Koncepcja przebudowy skrzyżowania drogowo – kolejowego w ciągu ul. Umultowskiej

Ikona drukarki Ikona udostępnienia

Podsumowanie konsultacji

20.01.2025
 

Konsultacje społeczne poświęcone przebudowie skrzyżowania drogowo – kolejowego w ciągu ul. Umultowskiej odbywały się od 10 do 23 grudnia 2024 roku. Poniżej zamieszczamy prezentację zawierającą podsumowanie opiniowania.

Odpowiedzi na uwagi mieszkańców przekazane w ramach konsultacji zostaną zamieszczone na stronie internetowej ZDM w terminie do końca marca 2025 roku.
 

Do pobrania:

  • Podsumowanie konsultacji społecznych - prezentacja, styczeń 2025 r.
  • Odpowiedzi na zgłoszone uwagi mieszkańców, marzec 2025 r.
  • Zaktualizowana koncepcja przebudowy skrzyżowania ulicy Umultowskiej z linią kolejową

 

Przedmiot konsultacji

10.12.2024
 

Ulica Umultowska zlokalizowana jest w północnej części miasta i stanowi ważną drogę dla mieszkańców tej części Poznania oraz ościennych gmin. Przecina ją linia kolejowa, które spowalnia ruch pojazdów.

Ulica Umultowska przebiega na granicy osiedli Piątkowo, Naramowice i Umultowo. Korzystają z niej nie tylko mieszkańcy powyższych osiedli, ale także Moraska, Radojewa, studenci i wykładowcy Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza oraz mieszkańcy gmin położonych na północ od Poznania.

Północny odcinek ulicy Umultowskiej przecięty jest linią kolejową numer 395, co powoduje, że ruch pojazdów nie jest tam płynny. Kierowcy i piesi tracą czas w oczekiwaniu na przejazd pociągów i otwarcie rogatek. Według danych PKP natężenie ruchu drogowego wynosiło prawie 16 tys. pojazdów oraz 27 pociągów na dobę co daje iloczyn ruchu ponad 400 tysięcy. Rozpoczęta w ostatnim czasie modernizacja kolejowej obwodnicy Poznania i planowane dopuszczenie na niej ruchu pociągów pasażerskich wydłuży jeszcze czas oczekiwania na przejazd.

Koncepcja, będąca przedmiotem rozpoczynających się konsultacji społecznych, proponuje zlikwidowanie obecnego przejazdu i budowę drogi pod linią kolejową wraz z infrastrukturą dla pieszych i rowerzystów.

Opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej usunięcia kolizji drogowo-kolejowej jest wymogiem formalnym w konkursie „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe” organizowanym przez PKP PLK. Złożenie wniosku przez Miasto Poznań pozwoli ubiegać się o dofinansowanie dla planowanej inwestycji.

Szczegóły koncepcji

Koncepcja zakłada przebudowę układu drogowego na odcinku prawie 400 metrów, od ulicy Krygowskiego w kierunku ulicy Opieńskiego. Zaproponowane rozwiązania wpisują się w istniejący układ drogowy i przestrzenny. Dowiązują się również do planowanej przebudowy ulic Umultowskiej i Krygowskiego, która docelowo ma zostać wydłużona w kierunku planowanego przystanku kolejowego w pobliżu pętli tramwajowo – autobusowej Osiedle Sobieskiego. 

Niweleta ulicy Umultowskiej za skrzyżowaniem z ulicą Krygowskiego będzie stopniowo obniżała się, tak by na wysokości torów kolejowych ruch pojazdów, pieszych i rowerzystów odbywał się pod torami. Przebieg ulicy na tym odcinku będzie inny niż obecnie – droga zostanie odgięta w kierunku zachodnim w celu zmniejszenia kąta spadku jezdni oraz z uwagi na ograniczenia terenowe od strony Rezerwatu Żurawiniec. 

Kierowcy będą mieli do dyspozycji jezdnię z jednym pasem w każdym kierunku. Po zachodniej stronie ulicy Umultowskiej koncepcja zakłada budowę chodnika oraz drogi dla rowerów, natomiast po wschodniej stronie ciągu pieszo – rowerowego. Dodatkowo przewidziane jest przejście nad ulicą, równoległe do torów kolejowych, które ma ułatwić poruszanie się w kierunku Rezerwatu Żurawiniec. 

Dalej niweleta ulicy Umultowskiej będzie się wznosić, tak by na wysokości osiedla Stefana Batorego włączyć się w istniejącą drogę.

Obecny wjazd na osiedle Stefana Batorego nr 29-52 pozostanie bez zmian. Koncepcja przewiduje nową, równoległą do ulicy Umultowskiej drogę dla mieszkańców, w kierunku bloku nr 41A. 

Przystanek autobusowy Osiedle Batorego (w kierunku ul. Opieńskiego) zostanie przeniesiony naprzeciwko istniejącego przystanku (w kierunku ul. Krygowskiego).

Opiniowanie

Konsultacje społeczne trwają od 10 do 23 grudnia br.

Zapraszamy do zapoznania się z koncepcją przebudowy skrzyżowania drogowo – kolejowego na ulicy Umultowskiej zamieszczonej poniżej i wypełnienia ankiety zamieszczonej na platformie poświęconej konsultacjom.

Osoby, które nie mają możliwości zapoznać się z materiałami w wersji elektronicznej mogą udać się do punktu konsultacyjnego. Dyżur dla mieszkańców odbędzie się:

  • 17 grudnia, w godzinach 17:00 – 20:00 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 9, ul. Umultowska 114.

Wszystkie zgłoszone uwagi i propozycje zmian zostaną przeanalizowane pod kątem zasadności i możliwości wdrożenia na kolejnym etapie prac projektowych. 

Podsumowanie konsultacji zostanie opublikowane na stronie internetowej ZDM do 23 stycznia 2025 r.

Pliki do pobrania

  • Poglądowa wizualizacja zmian na ul. Umultowskiej - nr 1( jpg - 1.34 MB )
  • Poglądowa wizualizacja zmian na ul. Umultowskiej - nr 2( jpg - 1.24 MB )
  • Koncepcja przebudowy skrzyżowania ulicy Umultowskiej z linią kolejową( pdf - 1.78 MB )

Działania ZDM

  • Drogi w administracji ZDM
  • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
  • Sygnalizacja świetlna
  • Oświetlenie ZDM
  • Zieleń przyuliczna
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
  • Pojemniki umieszczone bez zezwolenia zarządcy drogi
    • Pojemnik na odzież – ul. Tuwima (na wysokości nr. 4) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Strzeszyńska (na wysokości nr 25)
    • Pojemniki na odzież – ul. Minikowo - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Wańkowicza (na wysokości posesji nr 68) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Urbanowska (na wysokości nr 36) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - Al. Solidarności - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - T. Boya-Żeleńskiego - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Buczka / ul. Józefa Burszty
    • Pojemniki na odzież – ul. Radojewo/ul. Wiesiołkowa - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Dmowskiego (na wysokości nr 155) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Polarna (na wysokości nr 6) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Krauthofera (na wysokości nr 58) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Krajenecka - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Dzięgielowa (na wysokości nr 7) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Teokryta (na wysokości nr 55) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Hezjoda - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - Czorsztyńska (na wysokości nr 35) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież, Wagrowska (na wysokości nr 2) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Dobromiły (na wysokości nr 32) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego (na wysokości nr 1) - USUNIĘTO
  • Konsultacje społeczne
  • Wody opadowe i roztopowe
  • Nasze działania w 2024 roku
    • Mapa rowerowa 2024 już dostępna
    • Przeobrażenie ulicy Czarnieckiego
    • Róże zakwitną na Filipińskiej
    • Wspólne kontrole na deptaku
    • Bezpieczny przejazd rowerowy na Ogrodach
    • Nowe nasadzenia na Piątkowie
    • Garbary bardziej zielone
    • Chodnik na ul. Szymanowskiego po remoncie
    • Nowa nawierzchnia na al. Niepodległości
    • Więcej zieleni na Wildzie
    • Coraz ładniej na ul. Mariackiej
    • Co zrobić, by ustawić kontener na odpady poremontowe
    • Wygodniej i bezpieczniej na Strzeszynie
    • Bezpieczniejszy skręt w ul. Murawa
    • Ulica Plebańska po przebudowie
    • Wywozimy nielegalne kontenery
    • Nowy chodnik na Świerczewie
    • Wybudowaliśmy ulicę Anny Danysz
    • Ponad dwa miliony złotych na bezpieczeństwo pieszych
    • Nowe drzewa na poznańskich ulicach
  • System Informacji Miejskiej
    • Nowy system informacji miejskiej
    • Podział miasta na jednostki obszarowe
    • Mapa jednostek obszarowych Poznania
  • System zarządzania
    • Harmonogram wdrażania
    • Polityka systemu zarządzania
    • Wykaz znaczących aspektów środowiskowych
    • Ochrona danych osobowych
    • Badanie satysfakcji klienta
  • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Spotkania z mieszkańcami i radami osiedli - 2025
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2024
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2023
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2022
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2020
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2021
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2019
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami (lata 2013-2018)
  • Projekty z dofinansowaniem
    • Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027
    • Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
    • Sektorowy Program Operacyjny Transport
    • Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013
    • Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020
    • System zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme)
    • Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    • Gminny i Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
  • Realizacje
    • Przebudowa ul. Kolejowej
    • Budowa drogi rowerowej wzdłuż trasy PST
    • Budowa drogi rowerowej na ul. Dmowskiego
    • Budowa mostów Berychowskich
    • Budowa na ul. Modrzejewskiej
    • Budowa wiaduktów w ciągu ul. Golęcińskiej oraz ul. Lutyckiej
    • Węzeł Grunwaldzka
    • Przebudowa (części) ul. Białośliwskiej
    • Przebudowa ul. Heweliusza
    • Przebudowa ulic Rubinowej i Ametystowej
    • Ekrany akustyczne wzdłuż ul. Krzywoustego
    • Przebudowa ul. Hodowlanej
    • Przebudowa ul. Miłosza
    • Przebudowa ul. Pokrzywno
    • Budowa ul. świętego Wawrzyńca
    • Przebudowa ul. Jarochowskiego
    • Przejazd rowerowy i sygnalizacja świetlna na ul. Hetmańskiej
    • Przebudowa ul. Mleczowej
    • Rozbudowa ul. Zwierzynieckiej
    • Budowa ul. Rozwadowskiej
  • Pytania i odpowiedzi
    • Czy można wykupić identyfikator bez wychodzenia z domu?
    • Dlaczego przy nowych drogach dla rowerów nie ma "pasów" dla pieszych
    • Co powinien zrobić właściciel lub użytkownik pojazdu, którego auto zostało odholowane z pasa drogowego?
    • Jak nie popełnić błędów przy projektowaniu?

Dowiedz się więcej

czytaj więcej

Mikromobilność - rowery, hulajnogi, UTO

czytaj więcej
  • Punkty Hop & Go
    Punkty Hop & Go
  • Drzewo
    Zieleń przyuliczna
  • Ikona dokumentu
    Konsultacje społeczne
  • Chmurka z deszczem
    Kanalizacja deszczowa
  • Szklanka ze słomką
    Ogródki gastronomiczne
  • Samochód ciężarowy
    Ograniczenia dla pojazdów ciężarowych
  • Budynek mieszkalny
    Współdziałanie z mieszkańcami i radami osiedla
  • Flaga Unii Europejskiej
    Projekty z dofinansowaniem
  • Telefon komórkowy
    RODO ochrona danych osobowych
  • Sygnalizacja świetlna i drogowa
    Usprawniamy miasto
Zarząd Dróg Miejskich - logo 2017 - 2025 | Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
  • O firmie
  • Załatw sprawę
  • Nasze działania
  • Parkowanie
  • Zamowienia publiczne
  • Mapa strony
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt

Ustaw kontrast