Przedstawiamy projekt budowy ulic Torowej i Pokrzywno na odcinku od ulicy Krzywoustego do ulicy Garaszewo. Projekt przewiduje budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej, chodników, ciągu rowerowego z rozbieralnej kostki brukowej, odwodnienia, oświetlenia drogowego, budowę lub przebudowę zjazdów do posesji skrzyżowań oraz połączeń z istniejącym układem drogowym. Łącznie, długość budowanych ulic wynosi około 2900 metrów. Dla ulic przyjęte zostały następujące parametry: dwa pasy ruchu po 3,5 szerokości metra każdy, chodniki o szerokości 1,5 – 2 metry, ścieżka rowerowa jednokierunkowa – 1,5 metra, ścieżki rowerowej dwukierunkowej – 2 metry, chodnika z dopuszczonym ruchem rowerowym – 2,5 metra. Wjazdy do posesji w obrębie pasa drogowego zostały zaprojektowane do szerokości istniejących bram. W ramach przebudowy drogi zaprojektowane zostały przystanki autobusowe w miejscach istniejących w postaci oznakowania poziomego P -1 7 „linia przystankowa”.
Serdecznie prosimy o przesyłanie maili z uwagami, opiniami i wnioskami dotyczącymi projektu. Maile można przesyłać w terminie do 11 kwietnia 2013 roku.
2013-04-11
Podsumowanie konsultacji
Koncepcja przebudowy ul. Torowej i Pokrzywno w Poznaniu
Serdecznie dziękujemy wszystkim Internautom, którzy zabrali głos w dyskusji dotyczącej przebudowy ulic Torowej i Pokrzywno . Wpłynęło 10 maili i jedna bezpośredni interwencja .
Uwagi dotyczyły:
- organizacji ruchu,
- płynności ruchu na skrzyżowaniu ul. Torowej z łącznicą wiaduktu oraz na skrzyżowaniu z ul. Sanocką,
- zakresu robót,
- terminu wykonania inwestycji. Po przeanalizowaniu uwag informujemy, że:
- powstające korki i brak płynności na skrzyżowaniu ul. Torowej z łącznicą wiaduktu, szczególnie w kierunku Szczepankowa zostaną znacznie ograniczone poprzez budowę dodatkowego pasa ruchu na projektowanym rondzie dla pojazdów skręcających w kierunku Szczepankowa oraz dodatkowe rondo od strony ul. Szczepankowo; dzięki takiemu rozwiązaniu poprawi się w tym rejonie przepustowość,
budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Sanocką utrudni płynność ruchu, spowoduje powstanie zatorów ulicznych. W celu poprawy widoczności zostanie ustawione lustro w obrębie istniejącej kapliczki,
- ul. Pokrzywno ze względu na klasę (ulica zbiorcza) i fakt, że z ulicy korzysta komunikacja miejska będzie mieć dwa pasy ruchu, każdy o szerokości 3,50 m,
- wejście na wiadukt pozostaje bez zmian - nie znajduje się w zakresie projektu,
- zgodnie z postanowieniem sądu zjazd na działkę 7/4 zostanie skorygowany,
- w ulicy Ropczyckiej planowane jest ułożenie kanału deszczowego do rowu Świątnica; zakres inwestycji nie obejmuje przebudowy ul. Ropczyckiej,
- zjazd do posesji 17 b i 17c, po uwzględnieniu warunków terenowych, został skorygowany,
- zostały również uwzględnione dwa zjazdy z dysponującej zezwoleniem na budowę projektowanej stacji kontroli pojazdów przy ul. Torowej nr 1,
- termin realizacji inwestycji jest uzależniony od terminu realizacji budowy kanalizacji sanitarnej, która znajduje się w zakresie działań firmy Aquanet i posiadanych środków finansowych.
Poniżej projekt z uwzględnionymi zmianami.
01 Plan orientacyjny
02.1 Plan sytuacyjny
02.2 Plan sytuacyjny
02.3 Plan sytuacyjny
02.4 Plan sytuacyjny
Uwagi dotyczyły:
- organizacji ruchu,
- płynności ruchu na skrzyżowaniu ul. Torowej z łącznicą wiaduktu oraz na skrzyżowaniu z ul. Sanocką,
- zakresu robót,
- terminu wykonania inwestycji. Po przeanalizowaniu uwag informujemy, że:
- powstające korki i brak płynności na skrzyżowaniu ul. Torowej z łącznicą wiaduktu, szczególnie w kierunku Szczepankowa zostaną znacznie ograniczone poprzez budowę dodatkowego pasa ruchu na projektowanym rondzie dla pojazdów skręcających w kierunku Szczepankowa oraz dodatkowe rondo od strony ul. Szczepankowo; dzięki takiemu rozwiązaniu poprawi się w tym rejonie przepustowość,
budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu z ul. Sanocką utrudni płynność ruchu, spowoduje powstanie zatorów ulicznych. W celu poprawy widoczności zostanie ustawione lustro w obrębie istniejącej kapliczki,
- ul. Pokrzywno ze względu na klasę (ulica zbiorcza) i fakt, że z ulicy korzysta komunikacja miejska będzie mieć dwa pasy ruchu, każdy o szerokości 3,50 m,
- wejście na wiadukt pozostaje bez zmian - nie znajduje się w zakresie projektu,
- zgodnie z postanowieniem sądu zjazd na działkę 7/4 zostanie skorygowany,
- w ulicy Ropczyckiej planowane jest ułożenie kanału deszczowego do rowu Świątnica; zakres inwestycji nie obejmuje przebudowy ul. Ropczyckiej,
- zjazd do posesji 17 b i 17c, po uwzględnieniu warunków terenowych, został skorygowany,
- zostały również uwzględnione dwa zjazdy z dysponującej zezwoleniem na budowę projektowanej stacji kontroli pojazdów przy ul. Torowej nr 1,
- termin realizacji inwestycji jest uzależniony od terminu realizacji budowy kanalizacji sanitarnej, która znajduje się w zakresie działań firmy Aquanet i posiadanych środków finansowych.
Poniżej projekt z uwzględnionymi zmianami.
01 Plan orientacyjny
02.1 Plan sytuacyjny
02.2 Plan sytuacyjny
02.3 Plan sytuacyjny
02.4 Plan sytuacyjny