Podsumowanie konsultacji
W konsultacjach dotyczących projektu koncepcyjnego budowy drogi rowerowej wzdłuż trasy tramwaju PST na odcinku od ul. Szymanowskiego do ul. Trójpole, w dniach 8- 15 listopada 2016 r. nadesłano 9 opinii mieszkańców. Wśród opinii pozytywnych pojawiły się przekonania, że rozwiązania zawarte w koncepcji poprawią jakość i czas przejazdu rowerem do centrum miasta. Opinie zawierały wnioski, aby na etapie realizacji zadania pamiętano by nie zmniejszyć ilości miejsc parkingowych, szczególnie przy bloku nr 25 na os. Chrobrego. Opinie negatywne wskazywały brak nawiązania do istniejącej infrastruktury, szczególnie po zachodniej stronie trasy oraz przy ul. Kurpińskiego. Ponadto uczestnicy konsultacji wskazują na fakt pozostających mankamentów obecnej infrastruktury rowerowej, tzn. kolizji z ruchem pieszym, niskiej jakości nawierzchni oraz braku oświetlenia. Wskazano również na bezzasadność tworzenia ciągów pieszo-rowerowych. Wszystkie uwagi zostaną przekazane projektantowi z prośbą o ich analizę podczas przygotowania projektu budowlanego
Przedmiot konsultacji
Celem inwestycji jest poprawa jakości ruchu pieszego i rowerowego.
Po stronie wschodniej PST od ul. Szymanowskiego do kładki i tunelu pomiędzy os. Bolesława. Chrobrego i os. Bolesława Śmiałego zaprojektowano chodnik o szerokości 2,5 m z uwzględnieniem istniejących przejść dla pieszych oraz przystanków PST. Dalej promenada z chodnika przechodzić będzie w ciąg pieszy i rowerowy z wydzielonymi powierzchniami o szerokości 2 m każdy.
Po stronie zachodniej PST od przystanku Szymanowskiego zaprojektowano ciąg pieszy i rowerowy o szerokości 4,7 m z wydzielonymi powierzchniami dla ruchu pieszego (2 m) i rowerowego (2,7 m). Takie rozwiązanie zaproponowane zostało do przystanku Kurpińskiego. Od przystanku Kurpińskiego ruch rowerowy odbywał się będzie istniejącymi drogami wewnętrznymi osiedla Bolesława Chrobrego. Piesi korzystać będą z 2,5 m chodnika na skarpie wykopu PST. Chodnik zaprojektowano do przystanku PST Lechicka wraz z zejściem do peronu.
Projektowane ciągi rowerowe wykonane zostaną z asfaltu. Promenada na całej długości zostanie oświetlona. Zieleń zaprojektowano po wschodniej stronie PST pomiędzy skarpą wykopu a promenadą.
Serdecznie zapraszamy do przesyłania uwag, opinii, wniosków w terminie do 24 listopada 2016 r.