Budowa ulicy Nowej Naramowickiej w Poznaniu oraz związanego z nią układu komunikacyjnego.
1. Podstawowy zakres inwestycji:
a) Przebudowa ul. Naramowickiej od ul. Serbskiej do ul. Lechickiej wraz z budową drogi serwisowej obsługującej dojazd do posesji znajdujących się po wschodniej stronie przebudowywanej drogi oraz buspasa po stronie zachodniej;
b) Budowa węzła drogowego na skrzyżowaniu projektowanej ul. Nowej Naramowickiej i ul. Lechickiej z uwzględnieniem III ramy komunikacyjnej;
c) Budowa ul. Nowej Naramowickiej od węzła drogowego z ul. Lechicką do ul. Maków Polnych wraz z odcinkowym buspasem;
d) Budowa ul. Nowej Stoińskiego od ul. Nowej Naramowickiej na wschód do ul.
2 kl;
e) Budowa obiektów inżynierskich:
- wiaduktu drogowego w ciągu ul. Nowej Naramowickiej nad ul. Lechicką,
- wiaduktu drogowego nad ul. Nową Naramowicką w ciągu ul. „Nowej Błażeja”,
- wiaduktu kolejowego w ciągu linii kolejowej nr 395 Zieleniec-Kiekrz,
- przepustu drogowego pod ul. Nową Naramowicką na Strumieniu Różanym;
f) Budowa infrastruktury technicznej obejmującej:
- budowę kolektorów deszczowych, przepompowni, stacji oczyszczania, zbiorników retencyjnych,
- budowę oświetlenia drogowego,
- budowę sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ul. Nowej Naramowickiej z ulicami: Serbską, Włodarską-Hawelańską, łącznicami węzła drogowego "Naramowice", Sarmacką, Łużycką, Nową Stoińskiego, Błażeja, Bożydara
- budowę ekranów akustycznych,
- przebudowę infrastruktury technicznej kolidującej z planowaną inwestycją.
2. Podstawowe parametry techniczne:
a) ul. Nowa Naramowicka
- długość 3 550 m
- klasa techniczna drogi G
- ilość jezdni 2
- szerokość pasa ruchu 3,5 m
- ilość pasów ruchu na jezdni: 2
- szerokość drogi rowerowej min. 2,0 m
- szerokość chodnika min. 1,5 m
- szerokość dróg dojazdowej 5,0 m
- szerokość pasa rozdziału 6,5 m
b) ul. Nowa Stoińskiego
- długość 1 250 m
- klasa techniczna drogi Z
Szanowni Internauci,
prosimy o zapoznanie się z projektem a następnie o przesyłanie maili z wnioskami, opiniami w terminie do 7 września 2012 roku. Za wszystkie maile serdecznie dziękujemy.
Podsumowanie konsultacji
Dziękujemy Internautom za zainteresowanie. Wpłynęło 129 opinii.
Wnioski mieszkańców dotyczyły następujących spraw:
1.Budowy ekranów akustycznych - wnioski większość autorów maili.
Zgodnie z wydaną decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach nie jest wymagana budowa ekranów akustycznych. Projekt przewiduje jednak rezerwę terenu niezbędnego dla ich budowy.
2.Budowy linii tramwajowej i jej połączenia z PST.
Projekt uwzględnia rezerwę terenu pod budowę linii tramwajowej, zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania/planowanym układem transportowym.
3.Protestu mieszkańców os. Kosmonautów dotyczącego likwidacji części powierzchni parkingu.
Mieszkańcy wnioskują o budowę parkingu wielopoziomowego oraz o zapewnienie obsługi komunikacyjnej budynków nr 21, 22. Projektowana przebudowa ul. Naramowickiej jest zgodna z planowanym układem transportowym. Nie ma możliwości pozostawienia w całości istniejących parkingów wzdłuż bloków nr 21 i 22 na os. Kosmonautów. Do pozostałej części parkingu będzie możliwy dojazd z ul. Włodarskiej. Dla zapewnienia obsługi komunikacyjnej osiedla przewiduje się również budowę drogi S1. Budowa parkingu wielopoziomowego lub parkingu w innej lokalizacji (np. w rejonie projektowanego węzła) znajduje się w gestii zarządcy nieruchomości.
4.Skrzyżowania Naramowicka - Lechicka.
Projektowany węzeł został dostosowany do docelowego układu drogowego z III ramą komunikacyjną. W związku z tym, że w chwili obecnej III rama komunikacyjna nie będzie realizowana węzeł został tak zaprojektowany, aby podczas realizacji układu docelowego maksymalnie ograniczyć konieczną przebudowę łącznic. Rondo po stronie wschodniej zostało zaprojektowane na wniosek mieszkańców i Rady Osiedla Naramowice, tak aby skomunikować tereny osiedli mieszkaniowych z pominięciem ul. Karpiej. Rondo na wysokości ul. Murawa będzie funkcjonować do czasu zrealizowania III ramy komunikacyjnej. Zaprojektowane zostało tak, aby uzyskać maksymalną przepustowość na skrzyżowaniu - usprawnić przejazd autobusów komunikacji miejskiej i nie zakłócać ruchu na priorytetowym kierunku tj. ul. Lechickiej.
5.Wniosku o rozbudowę skrzyżowań, o dopuszczenie relacji lewoskrętów z ul. Karpiej, Dworskiej w ul. Nową Naramowicką.
Projektowana ulica klasy G ma na celu poprawę obsługi komunikacyjnej osiedli zlokalizowanych w północnej części Poznania. Zbyt duża liczba skrzyżowań zakłóciłaby płynność ruchu. Ponadto minimalne odległości pomiędzy skrzyżowaniami wynikają z obowiązujących przepisów zawartych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Transportu Morskiego.
6.Obaw mieszkańców związanych z planem budowy urządzeń oczyszczających.
Wyjaśniamy, że będą to urządzenia oczyszczające tylko ścieki deszczowe i roztopowe przed odprowadzeniem ich do rzeki Warty. Urządzenia te nie będą uciążliwe dla mieszkańców.
7.Wniosku o budowę kładki nad projektowaną trasą na wysokości os. Łokietka.
Odległość pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Łużycką i ul. Nową Stoińskiego w rejonie których są zaprojektowane przejścia dla pieszych wynosi ok. 450 m. Na tak krótkim odcinku budowa kładki nie ma uzasadnienia.
8.Zbyt dużego - w opinii mieszkańców - przekroju ul. Nowej Stoińskiego
Projekt jest zgodny z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Dwa pasy ruchu umożliwiają wyznaczenie bus pasów, które przyczynią się do usprawnienia komunikacji publicznej.
9.Wniosku o utrzymanie istniejącego przejazdu kolejowego dla ruchu rowerowego i pieszego.
Po wybudowaniu bezkolizyjnego, bezpiecznego przejazdu pod torami kolejowymi wraz z chodnikami i drogami rowerowymi nie przewiduje się utrzymywania istniejącego, kolizyjnego przejścia.
10.Budowy ulicy w przykrytym tunelu na odcinku od ul. Błażeja do torów kolejowych.
Z przeprowadzonej analizy wynika, że poza pasem drogowym nie będzie przekroczenia dopuszczalnych wartości hałasu. Brak więc uzasadnienia ekonomicznego dla budowy tunelu.
11.Dopuszczenia lewoskrętów z ul. Nowej Stoińskiego w ul. Naramowicką.
Wniosek został uwzględniony.
12.Zmiany linii rozgraniczających w rejonie ul. Sarmackiej.
Wniosek mieszkańców został uwzględniony.
13.Zapewnienia obsługi komunikacyjnej ul. Boranta.
Dojazd jest możliwy od ul. Naramowickiej przez ul. Łużycką lub poprzez zawracanie na Nowej Stoińskiego. Docelowo również ulicami projektowanymi w miejscowym planie, których nie obejmuje przedstawione opracowanie.
14.Zapewnienia obsługi komunikacyjnej budynku przy ul. Naramowickiej 219.
Po realizacji ul. Nowej Naramowickiej ul. Naramowicka stanie się lokalną ulicą, z której będzie możliwa obsługa wszystkich posesji.
Pragniemy dodać, że przesłano wiele wniosków wykraczających poza zakres prezentowanego projektu jak np. dotyczące budowy linii tramwajowej do PST, przebudowy ul. Błażeja, wydłużenia zakresu robót w kierunku północnym. W wielu mailach pojawiały się pytania o termin realizacji inwestycji. Informujemy, że w obowiązującej Wieloletniej Prognozy Finansowej (dostępna na stronie UM Poznania: http://bip.poznan.pl/bip/budzet-2013,doc,1003,2841/wpf-2013-r-wieloletnia-prognoza-finansowa-miasta-poznania-na-lata-2013-2031,58213.html ) nie przewidziano środków na inwestycję do 2021 r.
Podejmowane są starania o dofinansowanie ze środków unijnych na realizację I etapu - węzła z ul. Lechicką z włączeniem w ul. Łużycką.
Prezentujemy projektowany układ komunikacyjny.
NN LEGENDA
NN_Ia_ark_2.1
NN_Ia_ark_2.2
NN_Ib_ark_2.1
NN_II_ark_2.1
NN_II_ark_2.2
NN_III_ark_2.1
NN_III_ark_2.2
NN_III_ark_2.3
NN_III_ark_2.4
NN_III_ark_2.5
NN_IV_ark_2.1
NN_IV_ark_2.2
NN_IV_ark_2.3
NN_IV_ark_2.4
NN_V_ark_2.1
NN_V_ark_2.2
NN_V_ark_2.3