Przedstawiamy koncepcję lokalizacji przejścia dla pieszych przez jezdnię południową ulicy Matyi i torowisko tramwajowe i związaną z tym zmianę organizacji ruchu: budowę sygnalizacji świetlnej, wprowadzenie oznakowania pionowego i poziomego. Z uwagi na natężenie ruchu pieszego w koncepcji przewidziano wyznaczenie przejścia dla pieszych o szerokości 8 m.
Prosimy o przesyłanie maili z uwagami i opiniami w terminie do 18 marca 2015 roku.
2015-03-18
Koncepcja lokalizacji przejścia dla pieszych przez jezdnię południową ulicy Matyi i torowisko tramwajowe – połączenia przystanków komunikacji tramwajowej z centrum komunikacyjnym
Podsumowanie konsultacji
PODSUMOWANIE
Dziękujemy wszystkim, którzy przesłali opinie dotyczące koncepcji. Wpłynęło 36 maili.
Wnioski dotyczyły następujących spraw:
- uzupełnienia przejścia o przejazd rowerowy
Informujemy, że wzdłuż Mostu Dworcowego brakuje ciągów rowerowych. Projekt przekazany został Oficerowi Rowerowemu (stanowisko ds. polityki rowerowej) UMP. Chcemy by wraz z kolejnymi projektami wypracowane zostały możliwe udogodnienia dla rowerzystów.
Projekt dodatkowego przejścia po stronie wschodniej przystanków
Ze względu na istniejące elementy konstrukcyjne podziemnego przejścia lokalizacja przejścia przez torowisko po stronie wschodniej przystanków nie jest możliwa.
- poszerzenia przejścia
Pragniemy poinformować, że projektowane przejście ma szerokości 8 m. Minimalna szerokość przejść wynosi 4 m.
- zwężenia jezdni w celu zwiększenia bezpieczeństwa
Informujemy, że w celu zwiększenia bezpieczeństwa projekt przewiduje zmniejszenie liczby pasów na jezdni z trzech do dwóch.
- poszerzenia chodnika, likwidacji barier energochłonnych
Wyjaśniamy, że w miejscu lokalizacji przejścia bariery częściowo zostaną zdemontowane, jednak ze względów bezpieczeństwa cześć barier pozostanie.
- przejścia przez torowisko bez stałej sygnalizacji, tylko ostrzegawczej
Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest pełna sygnalizacja wyświetlająca sygnał trójbarwny. Przy braku zgłoszenia tramwaju sygnalizacja będzie wyświetlać ciągły sygnał zielony na przejściu przez tory - zastosowany algorytm sterowania będzie minimalizować straty czasu dla tramwajów i pieszych.
- budowy sygnalizacji z priorytetem dla pieszych, bez konieczności używania przycisków
Pragniemy wyjaśnić, że priorytet dla pieszych jest realizowany w następujący sposób:
1. na przejściu przez tory przy braku zgłoszenia tramwaju sygnalizatory będą wyświetlać ciągły sygnał zielony,
2. na przejściu dla pieszych przez jezdnię południową ul. Matyi sygnał zielony będzie realizowany automatycznie
3. Sygnał zielony na przejściu przez jezdnię i torowisko gwarantować będzie bezpieczne przejście również osobom niepełnosprawnym (przyjęto 1m/s).
- ograniczenie prędkości do 40km/h
Obowiązywać będzie dopuszczalna prędkość 50 km/h.
Pozostałe uwagi wychodziły poza zakres projektu i dotyczyły:
- Rozszerzenia zadania o jezdnię północną,
-dodatkowego przejścia w ul. Przemysłowej,
-dodatkowego przejście również na początku mostu Dworcowego,
-zmiany lokalizacji zjazdu z drogi rowerowej na jezdnię,
-budowy azylu na jezdni północnej.
Były opinie, które wyrażały zarówno częściową czy całkowitą aprobatę dla budowy przejścia, jak i 13 opinii wyrażających zdecydowany sprzeciw.
Harmonogram
Pragniemy przeprosić za zwłokę w publikacji podsumowania. Przyczyną było podjęcie kolejnych działań, w celu próby spełnienia większości wysuwanych przez internautów postulatów. Informujemy, że obecnie trwa procedura uzyskiwania stosownych pozwoleń umożliwiających realizację inwestycji. W dniu 12 czerwca 2015 r. Miejski Inżynier Ruchu zatwierdził projekt organizacji ruchu. Planowany termin uzyskania pozwoleń - lipiec 2015. Następnie, w sierpniu, zostanie ogłoszony przetarg, w wyniku którego zostanie wyłoniony wykonawca robót budowlanych. Niezwłocznie po wyłonieniu wykonawcy rozpoczną się prace budowlane. Pragniemy poinformować, że przychylając się do postulatu internautów, ZDM zlecił opracowanie koncepcji przejścia również przez północną jezdnię ul. Matyi. Koncepcja będzie jednym z elementów analizy funkcjonalnej, która określi i wskaże dalsze możliwe działania. Koncepcja zostanie udostępniona do opiniowania.
Dziękujemy wszystkim, którzy przesłali opinie dotyczące koncepcji. Wpłynęło 36 maili.
Wnioski dotyczyły następujących spraw:
- uzupełnienia przejścia o przejazd rowerowy
Informujemy, że wzdłuż Mostu Dworcowego brakuje ciągów rowerowych. Projekt przekazany został Oficerowi Rowerowemu (stanowisko ds. polityki rowerowej) UMP. Chcemy by wraz z kolejnymi projektami wypracowane zostały możliwe udogodnienia dla rowerzystów.
Projekt dodatkowego przejścia po stronie wschodniej przystanków
Ze względu na istniejące elementy konstrukcyjne podziemnego przejścia lokalizacja przejścia przez torowisko po stronie wschodniej przystanków nie jest możliwa.
- poszerzenia przejścia
Pragniemy poinformować, że projektowane przejście ma szerokości 8 m. Minimalna szerokość przejść wynosi 4 m.
- zwężenia jezdni w celu zwiększenia bezpieczeństwa
Informujemy, że w celu zwiększenia bezpieczeństwa projekt przewiduje zmniejszenie liczby pasów na jezdni z trzech do dwóch.
- poszerzenia chodnika, likwidacji barier energochłonnych
Wyjaśniamy, że w miejscu lokalizacji przejścia bariery częściowo zostaną zdemontowane, jednak ze względów bezpieczeństwa cześć barier pozostanie.
- przejścia przez torowisko bez stałej sygnalizacji, tylko ostrzegawczej
Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest pełna sygnalizacja wyświetlająca sygnał trójbarwny. Przy braku zgłoszenia tramwaju sygnalizacja będzie wyświetlać ciągły sygnał zielony na przejściu przez tory - zastosowany algorytm sterowania będzie minimalizować straty czasu dla tramwajów i pieszych.
- budowy sygnalizacji z priorytetem dla pieszych, bez konieczności używania przycisków
Pragniemy wyjaśnić, że priorytet dla pieszych jest realizowany w następujący sposób:
1. na przejściu przez tory przy braku zgłoszenia tramwaju sygnalizatory będą wyświetlać ciągły sygnał zielony,
2. na przejściu dla pieszych przez jezdnię południową ul. Matyi sygnał zielony będzie realizowany automatycznie
3. Sygnał zielony na przejściu przez jezdnię i torowisko gwarantować będzie bezpieczne przejście również osobom niepełnosprawnym (przyjęto 1m/s).
- ograniczenie prędkości do 40km/h
Obowiązywać będzie dopuszczalna prędkość 50 km/h.
Pozostałe uwagi wychodziły poza zakres projektu i dotyczyły:
- Rozszerzenia zadania o jezdnię północną,
-dodatkowego przejścia w ul. Przemysłowej,
-dodatkowego przejście również na początku mostu Dworcowego,
-zmiany lokalizacji zjazdu z drogi rowerowej na jezdnię,
-budowy azylu na jezdni północnej.
Były opinie, które wyrażały zarówno częściową czy całkowitą aprobatę dla budowy przejścia, jak i 13 opinii wyrażających zdecydowany sprzeciw.
Harmonogram
Pragniemy przeprosić za zwłokę w publikacji podsumowania. Przyczyną było podjęcie kolejnych działań, w celu próby spełnienia większości wysuwanych przez internautów postulatów. Informujemy, że obecnie trwa procedura uzyskiwania stosownych pozwoleń umożliwiających realizację inwestycji. W dniu 12 czerwca 2015 r. Miejski Inżynier Ruchu zatwierdził projekt organizacji ruchu. Planowany termin uzyskania pozwoleń - lipiec 2015. Następnie, w sierpniu, zostanie ogłoszony przetarg, w wyniku którego zostanie wyłoniony wykonawca robót budowlanych. Niezwłocznie po wyłonieniu wykonawcy rozpoczną się prace budowlane. Pragniemy poinformować, że przychylając się do postulatu internautów, ZDM zlecił opracowanie koncepcji przejścia również przez północną jezdnię ul. Matyi. Koncepcja będzie jednym z elementów analizy funkcjonalnej, która określi i wskaże dalsze możliwe działania. Koncepcja zostanie udostępniona do opiniowania.