Podsumowanie konsultacji
Budowa jezdni, chodników oraz wyznaczenie miejsc postojowych na ulicach Rubież i Bolka w Poznaniu były przedmiotem konsultacji społecznych prowadzonych przez Zarząd Dróg Miejskich od 12 do 27 października 2017 roku. W wyniku opiniowania internetowego oraz spotkania z mieszkańcami, które odbyło się 19 października, do ZDM wpłynęło łącznie 48 uwag i propozycji zmian do zaprezentowanej wielowariantowej koncepcji budowy. Inwestycja, której poświęcone były konsultacje społeczne obejmuje odcinek pomiędzy zjazdem z ul. Rubież na teren działki nr 23/5 do ul. Bronisza oraz fragment ul. Bolka na odcinku 155 metrów od ul. Rubież w kierunku ul. Naramowickiej w Poznaniu. W przypadku pierwszej z ulic koncepcja przewiduje budowę jezdni wraz z urządzeniami uspokajającymi ruch, budowę chodnika i wyznaczenie miejsc postojowych, a także wykonanie odwodnienia projektowanej drogi. Koncepcja uwzględnia również budowę skrzyżowania ul. Rubież z projektowaną ul. Nową Stoińskiego. Podczas konsultacji mieszkańcy najczęściej proponowali zmiany polegające na montażu dodatkowych urządzeń spowalniających ruch oraz zapewnienie skutecznego odwodnienia zarówno projektowanych dróg. Uczestnicy konsultacji zgłosili ponadto szczegółowe uwagi dotyczące proponowanych rozwiązań technicznych i ich parametrów. Wszystkie propozycje zmian wraz z odpowiedziami zostały zawarte w załączonej tabeli.
Rubiez i Bolka podsumowanie konsultacji społecznych tabela (pdf, 413 kB)
Przedmiot konsultacji
Inwestycja obejmuje odcinek ulicy Rubież od zjazdu na teren położonej przy niej działki numer 23/5 do skrzyżowania z ul. Bronisza (dojazd do terenów UAM) oraz fragment ul. Bolka od skrzyżowania z ul. Rubież w stronę ul. Naramowickiej na długości ok. 155 m. Trzy warianty koncepcji budowy obejmują wykonanie jezdni o nawierzchni bitumicznej o szerokości 6 metrów, jednostronnego lub obustronnego (w zależności od wybranego wariantu) chodnika z płyt betonowych o szerokości minimum 2 metrów oraz wyniesionych skrzyżowań i progów zwalniających. Uwzględniano również zastąpienie progów zwalniających tak zwanym „esowaniem” jezdni. Ponadto, na projektowanym odcinku ul. Rubież koncepcja zakłada wykonanie odwodnienia w postaci kanału deszczowego, a także wyznaczenie miejsc postojowych w kilku wariantach.
Dodatkowo przedstawione zostały dwa warianty skrzyżowania ul. Rubież z planowaną, zgodnie z Układem Transportowym, opracowanym na potrzeby Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Poznania, ulicą Nową Stoińskiego, która zaproponowana została jako droga jednojezdniowa lub dwujezdniowa.
Koncepcja budowy ul. Bolka od skrzyżowania z ul. Rubież w kierunku ul. Naramowickiej to również trzy warianty, w których zaproponowano realizację pieszojezdni o szerokości 4,5 metra lub jezdni o szerokości od 3,4 do 4,5 metra o nawierzchni wykonanej z kostki brukowej. W przypadku jezdni w przewężeniach zaprojektowano pierwszeństwo dla pojazdów nadjeżdżających od strony ul. Naramowickiej. Wariant drugi zakłada budowę chodnika z płyt betonowych o szerokości 2 metrów z lokalnym przewężeniem do 1,25 metra. Trzeci z wariantów wprowadza natomiast strefę zamieszkania na przedmiotowym odcinku ul. Bolka oraz pieszojezdnię z podziałem na jezdnię i chodnik. Koncepcja obejmuje ponadto wykonanie powierzchniowego odwodnienia budowanej drogi.
W ramach zadania przewiduje się również przebudowę chodnika w rejonie ronda Moraczewskich, polegającą na poszerzeniu go do 2 metrów, regulacji terenu oraz zmianie lokalizacji istniejącego ogrodzenia.
Opisane wyżej rozwiązania zostały przedstawione na załączonych materiałach graficznych. Zainteresowane osoby mogą przesyłać uwagi, sugestie i propozycje zmian pocztą elektroniczną na adres rubiez@zdm.poznan.pl. Na wiadomości czekamy do 27 października 2017r.
W ramach konsultacji społecznych zaplanowane zostało spotkanie z mieszkańcami. Odbędzie się ono 19 października 2017r. o godzinie 17:00 w Szkole Podstawowej nr 35 na Osiedlu Łokietka 104 w Poznaniu.