START MENU DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ NEWSLETTER STOPKA
logo ZDM
powiększenie tekstunormalna wielkość tekstupomniejszenie tekstukontrast
  • logo - epuap
  • 48px
  • logo bip
  • logo - poznań
facebook Youtube
logo
  • Aktualności
  • Załatw sprawę
    • Informacja o Miejskim Inżynierze Ruchu
    • Odszkodowania
    • Parkowanie pojazdów
    • Warunki wjazdu i organizacja ruchu
    • Wydanie zaświadczenia o dostępie do drogi publicznej
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Zajęcie pasa drogowego
    • Zjazd z drogi publicznej
    • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
    • Pojazdy usuwane z pasa drogowego
    • Wycinka drzew z pasa drogowego
    • Informacja publiczna
    • Katalog wymagań stawianych odtworzeniom nawierzchni w obrębie ulic objętych administracją ZDM
    • Wytyczne do projektowania sieci uzbrojenia w pasie dróg będących w administracji ZDM
    • Informacja dla organizatorów imprez
    • Dzierżawa nieruchomości administrowanych przez ZDM pod ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych
    • Wydanie zgody na zbliżenie obiektu budowlanego do zewnętrznej krawędzi jezdni
    • Ustalenie obsługi komunikacyjnej wydawanej na podstawie art. 35 pkt. 3 Ustawy o drogach publicznych
    • Ochrona danych osobowych - informacje
  • Parkowanie
  • Zamówienia publiczne
  • Działania ZDM
    • Drogi w administracji ZDM
    • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
    • Sygnalizacja świetlna
    • Oświetlenie ZDM
    • Zieleń przyuliczna
    • Osoby z niepełnosprawnościami
    • Pojemniki umieszczone bez zezwolenia zarządcy drogi
    • Konsultacje społeczne
    • Wody opadowe i roztopowe
    • System Informacji Miejskiej
    • System zarządzania
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Projekty z dofinansowaniem
    • Pytania i odpowiedzi
    • Akcja Zima
  • Mikromobilność
  • Praca
    • Oferty aktualne
    • Klauzula - przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Numery kont bankowych
    • Dyrekcja ZDM
    • O Firmie
    • Historia ZDM
  1. Home
  2. Działania ZDM
  3. Projekty z dofinansowaniem
  4. Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2007-2013
  5. Przebudowa ulicy Winogrady od ul. Armii Poznań do ul. Szelągowskiej w Poznaniu (WND-RPWP.02.02.01-30-002/09)
ZIP
2018-06-19

Przebudowa ulicy Winogrady od ul. Armii Poznań do ul. Szelągowskiej w Poznaniu (WND-RPWP.02.02.01-30-002/09)

15 marca 2010 r. pomiędzy Zarządem Województwa Wielkopolskiego, działającym jako Instytucja Zarządzająca WRPO, oraz Miastem Poznań została podpisana Umowa o dofinansowanie (nr UDA-RPWP.02.02.01-30-002/09-00) dla projektu pt. „Przebudowa ulicy Winogrady od ul. Armii Poznań do ul. Szelągowskiej w Poznaniu.”

Na realizację zadania przyznano środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu II – Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 2.2 – Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne) Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjny na lata 2007 – 2013.

Zgodnie z zapisami Umowy o dofinansowanie całkowita wartość Projektu wynosi 37 584 601,84 PLN, w tym:
- całkowite wydatki kwalifikowane stanowią 23 487 876,90 PLN (z czego przyznana kwota dofinansowania pokryje poniesione wydatki w wysokości 11 743 938,44 PLN, a 11 743 938,46 PLN stanowi wkład własny Beneficjenta),
- wydatki niekwalifikowane (nie będące przedmiotem refundacji z EFRR) wynoszą 14 096 724,94 PLN

Przedmiotem projektu była przebudowa w pasie drogowym ulicy Winogrady na odcinku od ul. Armii Poznań do ul. Szelągowskiej. Wymianie uległa zdegradowana nawierzchnia jezdni; torowisko tramwajowe zostało przesunięte w oś ulicy, co umożliwiło uzyskanie dwóch odrębnych jezdni dla ruchu samochodowego o szer. 2 x 4,0 m na znacznej części przebudowywanego odcinka. Dodatkowo w ramach projektu powstały nowe obustronne chodniki oraz ścieżki i ciągi rowerowo – piesze. Powstały urządzenia bezpieczeństwa ruchu (oznakowanie pionowe i poziome, sygnalizacja świetlna itp.). Wybudowano odrębne perony przystankowe, co dodatkowo wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszego i samochodowego. W wyniku modernizacji zwiększona została nośność drogi do 100 kN/oś, wyprofilowano pochylenie poprzeczne jezdni w celu uzyskania prawidłowego odwodnienia, uzyskano normatywny przekrój jezdny drogi o szer. od 6,50 m do 8,00 m. Ponadto w ramach projektu wykonane zostały media naziemne i podziemne (kanalizacja deszczowa, sygnalizacje świetlne, urządzenia BRD (bezpieczeństwa ruchu drogowego).
Efektem realizacji projektu jest 2,095 km przebudowanych dróg powiatowych.

Realizacja robót na ulicy Winogrady została powierzona konsorcjum firm reprezentowanych przez TORPOL Sp. z o.o. (ELMONT – Kostrzyn Wlkp. Sp. z o.o., FEROCO S.A., P.R.B.I. „Podhorecki” Sp. z o.o.). Rozpoczęcie robót budowlanych nastąpiło we wrześniu 2008 r., zakończenie – w listopadzie 2009 r.

Realizacja projektu zapewniła lepsze skomunikowanie dzielnic północnych miasta z pozostałą jego częścią, upłynniła ruch uliczny generowany głównie przez osoby dojeżdżające do pracy z terenów dzielnic północnych, przyczyniła się do skrócenia czasu przejazdu, poprawiła komfort podróżowania, wyeliminowała utrudnienia na wjazdach do sąsiednich posesji.

FUNDUSZE EUROPEJSKIE – DLA ROZWOJU INNOWACYJNEJ WIELKOPOLSKI

Poprzedni Następny Wszystkie

Działania ZDM

  • Drogi w administracji ZDM
  • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
  • Sygnalizacja świetlna
  • Oświetlenie ZDM
  • Zieleń przyuliczna
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Pojemniki umieszczone bez zezwolenia zarządcy drogi
    • Pojemnik na odzież - ul. Gościnna 37
    • Pojemnik na odzież – ul. Tuwima (na wysokości nr. 4) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Strzeszyńska (na wysokości nr 25)
    • Pojemniki na odzież – ul. Minikowo - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Wańkowicza (na wysokości posesji nr 68) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Urbanowska (na wysokości nr 36) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - Al. Solidarności - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - T. Boya-Żeleńskiego - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Buczka / ul. Józefa Burszty - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Radojewo/ul. Wiesiołkowa - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Dmowskiego (na wysokości nr 155) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Polarna (na wysokości nr 6) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Krauthofera (na wysokości nr 58) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Krajenecka - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Dzięgielowa (na wysokości nr 7) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Teokryta (na wysokości nr 55) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Hezjoda - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - Czorsztyńska (na wysokości nr 35) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież, Wagrowska (na wysokości nr 2) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Dobromiły (na wysokości nr 32) - USUNIĘTO
  • Konsultacje społeczne
  • Wody opadowe i roztopowe
  • System Informacji Miejskiej
    • Nowy system informacji miejskiej
    • Podział miasta na jednostki obszarowe
    • Mapa jednostek obszarowych Poznania
  • System zarządzania
    • Harmonogram wdrażania
    • Polityka systemu zarządzania
    • Wykaz znaczących aspektów środowiskowych
    • Ochrona danych osobowych
    • Badanie satysfakcji klienta
  • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Spotkania z mieszkańcami i radami osiedli - 2025
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2024
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2023
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2022
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2020
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2021
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2019
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami (lata 2013-2018)
  • Projekty z dofinansowaniem
    • Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027
    • Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
    • Sektorowy Program Operacyjny Transport
    • Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013
    • Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020
    • System zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme)
    • Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    • Gminny i Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
  • Pytania i odpowiedzi
    • Czy można wykupić identyfikator bez wychodzenia z domu?
    • Dlaczego przy nowych drogach dla rowerów nie ma "pasów" dla pieszych
    • Co powinien zrobić właściciel lub użytkownik pojazdu, którego auto zostało odholowane z pasa drogowego?
    • Jak nie popełnić błędów przy projektowaniu?
  • Akcja Zima

Dowiedz się więcej

czytaj więcej

Mikromobilność - rowery, hulajnogi, UTO

czytaj więcej
  • Punkty Hop & Go
    Punkty Hop & Go
  • Drzewo
    Zieleń przyuliczna
  • Ikona dokumentu
    Konsultacje społeczne
  • Chmurka z deszczem
    Kanalizacja deszczowa
  • Szklanka ze słomką
    Ogródki gastronomiczne
  • Samochód ciężarowy
    Ograniczenia dla pojazdów ciężarowych
  • Budynek mieszkalny
    Współdziałanie z mieszkańcami i radami osiedla
  • Flaga Unii Europejskiej
    Projekty z dofinansowaniem
  • Telefon komórkowy
    RODO ochrona danych osobowych
  • Sygnalizacja świetlna i drogowa
    Usprawniamy miasto
Zarząd Dróg Miejskich - logo 2017 - 2025 | Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
  • O firmie
  • Załatw sprawę
  • Nasze działania
  • Parkowanie
  • Zamowienia publiczne
  • Mapa strony
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt

Ustaw kontrast