Podsumowanie konsultacji
PODSUMOWANIE
W ramach opiniowania koncepcji przebudowy ul. Cześnikowskiej do ZDM wpłynęło 14 maili. Dziękujemy wszystkim Internautom, którzy przesłali opinie dotyczące koncepcji. Pragniemy poinformować, że na wniosek Rady Osiedla w dniu 25.01.2016 r. odbyło się również spotkanie z mieszkańcami.
Wnioski mieszkańców dotyczyły następujących spraw:
zwiększenia ilości miejsc postojowych:
Wyznaczono dodatkowe miejsca postojowe w zatoce prostopadłej przy budynku nr 1a i pawilonie handlowym oraz przy budynkach nr 17-23. Dodatkowo postój TAXI zostanie zlikwidowany i również przeznaczony na miejsca postojowe prostopadłe. Natomiast na wysokości budynku nr 11-13 nie zaprojektowano miejsc postojowych z uwagi na lokalizację jezdni w łuku i istniejącą zieleń. Na odcinku od ulicy Podstolińskiej do ulicy Podkmorskiej szerokość pasa drogowego uniemożliwia wprowadzenie normatywnych zatok postojowych ukośnych i prostopadłych. W związku z powyższym na długości posesji o nr 20-30 cały pas drogowy zostanie utwardzony, a chodnik wykonany na wzmocnionej konstrukcji z obniżonym krawężnikiem, co umożliwi parkowanie częściowo na chodniku, częściowo na jezdni bez wyznaczania miejsc postojowych za pomocą oznakowania poziomego.
likwidacji miejsc dla niepełnosprawnych:
Ilość miejsc postojowych, które muszą zostać przeznaczone dla osób niepełnosprawnych reguluje Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. 2015 poz. 460 tj.)., i zgodnie z ww. Ustawą miejsca postojowe zostały wyznaczone.
montaż słupków uniemożliwiających parkowanie w miejscach niedozwolonych:
Mając na uwadze obowiązujące "Wytyczne Prezydenta w zakresie estetyki elementów infrastruktury" zrezygnowano z montażu słupków w celu uniemożliwienia parkowania.
wnioskowano zarówno o zwiększenie jak i o zmniejszenie ilości progów zwalniających:
Po szczegółowym przeanalizowaniu warunków technicznych i uzgodnieniach z mieszkańcami ustalono, że powstaną cztery progi.
zwiększenia powierzchni terenów zieleni:
Zaproponowana ilości miejsc postojowych w pasie drogowym ogranicza możliwość intensywnego zagospodarowania zielenią. Zagospodarowanie terenu poza pasem drogowym i przeznaczenie na zieleń, czy plac zabaw wykracza poza zakres tej koncepcji.
wyznaczenia przejść dla pieszych:
W strefie ograniczonej prędkości nie jest zalecane wyznaczenie przejść dla pieszych.
zwiększenia zakresu przebudowy ulicy do ulicy Podkomorskiej:
Fragment ulicy Cześnikowskiej w kierunku ulicy Podkomorskiej nie był objęty projektem. Odcinek był przewidziany do remontu przez dewelopera, ostatecznie jednak zakres został włączony do przedmiotowego projektu. Deweloper został zobowiązany do wpłaty ekwiwalentu za remont na rzecz Miasta.
wykonania dodatkowego oznakowania i wprowadzenia zmian w organizacji ruchu:
- Wyjeżdżający z drogi wewnętrznej (tj. od garaży przy ul. Podkomorskiej/Rycerskiej) włączają się do ruchu, więc znaki podporządkowania są zbędne.
- Kodeks Drogowy zabrania parkowania w odległości mniejszej niż 10 m od skrzyżowania zatem ustawienie znaków zakazu parkowania w rejonie skrzyżowań również jest zbędne.
- Rowerzyści jadący "pod prąd" mają obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom nadjeżdżającym z prawej strony, czyli np. z ul. Senatorskiej, na ul. Cześnikowskiej nie projektowano kontrapasa lecz właśnie kontraruch rowerowy, tabliczki T-22 były i są zaprojektowane.
- Dodatkowo, propozycja wprowadzenia ruchu jednokierunkowego została przegłosowana na spotkaniu w dniu 25.01.2016 r. i nie uzyskała akceptacji mieszkańców.
Załączamy ostateczną wersję projektu koncepcyjnego.
Skorygowany Plan -załącznik 1 (pdf 5,8 MB)
Skorygowany Plan -załącznik 2 (pdf 2,5 MB)
Przedmiot konsultacji
W ulicy zaprojektowano 4 progi zwalniających typu płytowego. Na ulicy Cześnikowskiej zostanie wprowadzona strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h bez wyznaczania pierwszeństwa na skrzyżowaniach (za wyjątkiem wlotu ul. Kanclerskiej, który pozostanie podporządkowany względem ul. Cześnikowskiej). Na odcinku od ul. Grunwaldzkiej do ul. Podstolińskiej ul. Cześnikowska pozostanie dwukierunkowa, na pozostałym odcinku tj. do skrzyżowania z ul. Podkomorską będzie jak dotychczas jednokierunkowa w kierunku do ul. Podkomorskiej z projektowanym dopuszczeniem ruchu rowerowego również w kierunku przeciwnym (bez wyznaczania tzw. „kontrapasa”). Istniejące oznakowanie pionowe i poziome zostanie odpowiednio uzupełnione.
Zapraszamy do przesyłania uwag, opinii dotyczących zaprezentowanej inwestycji drogowej w terminie do 13 listopada 2015 roku.