Przedstawiamy projekt koncepcyjny remontu polegającego na ułożeniu dywanika bitumicznego na jezdni ul. Jasna Rola. W projekcie zostały uwzględnione elementy organizacji ruchu.
Informujemy jednocześnie, że szerokość istniejącego pasa drogowego wynosi od 6.30 – 7.50 m. Z uwagi na ograniczoną ilość środków finansowych nie ma możliwości wykupu dodatkowego terenu pod pas drogowy.
Zaprojektowano więc wykonanie warstwy dywanika bitumicznego o szerokości 5 m, przewidziano umocnienie pobocza pofrezem w granicach istniejącego pasa drogowego.
Mając na uwadze założenie uspokojenia ruchu w ciągu ul. Jasna Rola zaprojektowano 12 szt. progów zwalniających z kostki betonowej koloru czerwonego.
Przy trasowaniu ul. Jasna Rola skorygowano jej obecny przebieg dostosowując do istniejących granic pasa drogowego oraz lokalizacji urządzeń podziemnych.
Zaprojektowana niweleta umożliwia dowiązanie się istniejących wjazdów na posesje prywatne i zatok parkingowych po północno - wschodniej stronie ulicy do projektowanej jezdni.
Po zaakceptowaniu propozycji przez mieszkańców i Radę Osiedla Naramowice przewidywany termin wykonania robót – październik 2013r.
Prosimy o przesyłanie maili z uwagami, wnioskami, opiniami w terminie do 26 sierpnia 2013 roku.
2013-08-26
Podsumowanie konsultacji
Dziękujemy Internautom, którzy przesłali opinie, uwagi dotyczące projektu remontu ulicy Jasna Rola. Wpłynęło 11 maili. Wszystkie dotyczyły następujących spraw:
- braku miejsc postojowych,
- nadmiernej ilości progów zwalniających,
- wprowadzenia strefy zamieszkania i ograniczenia ruchu samochodów ciężarowych również na ulicy Błażeja,
- pojawiły się postulaty wydłużenia zakresu robót w kierunku północnym do ul. Bronisława jak i w kierunku południowym do ul. Łużyckiej.
Wyjaśniamy:
Roboty mogą być realizowane jedynie na terenie stanowiącym własność Miasta Poznań. Jest to pas szerokości ok. 5 m, z którego będą korzystać samochody, piesi i rowerzyści. W tak wąskim pasie drogowym nie ma możliwości wyznaczenia miejsc postojowych - samochody musza parkować poza pasem drogowym. Dla zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom ruchu konieczne jest zagęszczenie progów, aby wymusić dostosowanie się kierowców do obowiązującej prędkości 20 km/h. Informujemy również, że w bieżącym roku nie przewiduje się wykonanie nawierzchni na dalszym odcinku w kierunku północnym. W kierunku południowym nie będą realizowane roboty do czasu docelowej realizacji ulicy Nowej Naramowickiej. Na ulicy Błażeja z uwagi na planowaną realizację chodnika po stronie północnej ulicy nie przewiduje się wprowadzenia strefy zamieszkania ani zakazu ruchu dla pojazdów ciężarowych. Obowiązywać będzie nadal ograniczenie prędkości do 30km/h.
- braku miejsc postojowych,
- nadmiernej ilości progów zwalniających,
- wprowadzenia strefy zamieszkania i ograniczenia ruchu samochodów ciężarowych również na ulicy Błażeja,
- pojawiły się postulaty wydłużenia zakresu robót w kierunku północnym do ul. Bronisława jak i w kierunku południowym do ul. Łużyckiej.
Wyjaśniamy:
Roboty mogą być realizowane jedynie na terenie stanowiącym własność Miasta Poznań. Jest to pas szerokości ok. 5 m, z którego będą korzystać samochody, piesi i rowerzyści. W tak wąskim pasie drogowym nie ma możliwości wyznaczenia miejsc postojowych - samochody musza parkować poza pasem drogowym. Dla zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom ruchu konieczne jest zagęszczenie progów, aby wymusić dostosowanie się kierowców do obowiązującej prędkości 20 km/h. Informujemy również, że w bieżącym roku nie przewiduje się wykonanie nawierzchni na dalszym odcinku w kierunku północnym. W kierunku południowym nie będą realizowane roboty do czasu docelowej realizacji ulicy Nowej Naramowickiej. Na ulicy Błażeja z uwagi na planowaną realizację chodnika po stronie północnej ulicy nie przewiduje się wprowadzenia strefy zamieszkania ani zakazu ruchu dla pojazdów ciężarowych. Obowiązywać będzie nadal ograniczenie prędkości do 30km/h.