W maju 2013 roku prezentowaliśmy projekt budowy chodników i ścieżki rowerowej w ciągu ulic Strzeszyńskiej na odcinku od ulicy Iwonickiej do ulicy Biskupińskiej i Biskupińskiej na odcinku od ulicy Strzeszyńskiej do ulicy Jastrowskiej. Po przeprowadzonym opiniowaniu
i wprowadzeniu zmian została przeprowadzona procedura przetargowa a październiku rozpoczęły się prace budowlane. Przypominamy, że do realizacji projektu szczególnie przyczyniła się Rada Osiedla Podolany, która wyasygnowała na jego realizację ok. 200 tysięcy złotych. Do kwietnia 2014 roku zostaną wybudowane ścieżki rowerowe, ciągi pieszo – rowerowe i chodniki o łącznej długości 2850 metrów: 1700 metrów na ulicy Strzeszyńskiej i 1150 na ulicy Biskupińskiej, azyl dla pieszych i przejazd dla rowerzystów na skrzyżowaniu ulic Strzeszyńskiej i Morszyńskiej, przejazdy dla rowerzystów w rejonie przystanków autobusowych, oświetlenie na ulicy Biskupińskiej na odcinku od przejazdu kolejowego do ulicy Jastrowskiej.
Miło nam przedstawić projekt dalszego fragmentu ciągu pieszo – rowerowego w ciągu ulicy Biskupińskiej do ulicy Krajeneckiej. Projektowany ciąg pieszo – rowerowy o szerokości 3,6 – 3,8 m, o długości 166 metrów zlokalizowany jest bezpośrednio przy jezdni. Dla rowerzystów jadących od ulicy Koszalińskiej w kierunku ulicy Strzeszyńskiej zaprojektowano bezpośrednio za południowym wlotem ulicy Krajeneckiej odcinek jednokierunkowego ciągu pieszo – rowerowego o dł. 21,5 m kończący się na przejeździe dla rowerzystów prowadzącym na drugą stronę ulicy Biskupińskiej.
Realizacja wiąże się z koniecznością przestawienia istniejącego ogrodzenia usytuowanego
w pasie drogowym i demontażem dwóch słupów nieczynnej sieci telefonicznej.
Prosimy o zapoznanie się z projektem a następnie o przesyłanie maili z opiniami, wnioskami czy uwagami. Na maile czekamy do 24 stycznia 2014 roku.
2014-01-24
Podsumowanie konsultacji
Wpłynęły 2 opinie, za które serdecznie dziękujemy.
Internauta zgłosił następujące wnioski: -nie wykonywać odcinka drogi od ul. Wańkowicza do przejścia dla pieszych,
-nie wykonywać krawężników na przejściach i przejazdach,
wykonać ciąg pieszo - rowerowy w nawierzchni asfaltowej,
-nie wyróżniać rodzajem oraz nie obniżać nawierzchni na wjeździe,
-przeprowadzić drogę rowerową na ulice Jastrowską i Grajewską.
Wyjaśniamy:
-projektowany odcinek drogi od ul. Wańkowicza do przejścia dla pieszych pozwala rowerzyście na bezpieczny wjazd na drogę rowerową położoną popółnocnej stronie ulicy poprzez przejazd rowerowy,
-zgodnie z obowiązującymi przepisami wysokość krawężnika na przejściu dla pieszych wynosi 2 cm, na przejeździe dla rowerów nie przekracza 1 cm; nawierzchnię drogi pieszo ? rowerowej wykonuje się z kostki bezfazowej, nawierzchnia na wjeździe nie jest wyróżniona, krawężnik musi być obniżony,
-przejazd rowerem ulicami Jastrowską i Grajewską jest możliwy, budowa projektowanego odcinka ciągu pieszo - rowerowego ma celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów poruszających się ul. Biskupińską.
Internauta zgłosił następujące wnioski: -nie wykonywać odcinka drogi od ul. Wańkowicza do przejścia dla pieszych,
-nie wykonywać krawężników na przejściach i przejazdach,
wykonać ciąg pieszo - rowerowy w nawierzchni asfaltowej,
-nie wyróżniać rodzajem oraz nie obniżać nawierzchni na wjeździe,
-przeprowadzić drogę rowerową na ulice Jastrowską i Grajewską.
Wyjaśniamy:
-projektowany odcinek drogi od ul. Wańkowicza do przejścia dla pieszych pozwala rowerzyście na bezpieczny wjazd na drogę rowerową położoną popółnocnej stronie ulicy poprzez przejazd rowerowy,
-zgodnie z obowiązującymi przepisami wysokość krawężnika na przejściu dla pieszych wynosi 2 cm, na przejeździe dla rowerów nie przekracza 1 cm; nawierzchnię drogi pieszo ? rowerowej wykonuje się z kostki bezfazowej, nawierzchnia na wjeździe nie jest wyróżniona, krawężnik musi być obniżony,
-przejazd rowerem ulicami Jastrowską i Grajewską jest możliwy, budowa projektowanego odcinka ciągu pieszo - rowerowego ma celu zwiększenie bezpieczeństwa rowerzystów poruszających się ul. Biskupińską.