Przedstawiamy projekt, który powstał w celu bezpośredniego skomunikowania ul. Dzięgielowej z ul. Naramowicką w Poznaniu poprzez budowę ul. Bożydara w Poznaniu. W ramach inwestycji powstaną dwa nowe skrzyżowania, jezdnia (o szerokości 7 metrów), chodnik (1,5 m), ścieżka rowerowa (2 m), przepust na strumieniu Różanym, odwodnienie oraz oświetlenie uliczne.
Zapraszamy do przesyłania maili. Na uwagi, opinie, wnioski czekamy do 4 lutego 2013 roku.
2013-02-04
Podsumowanie konsultacji
Wpłynęło 19 opinii dotyczących przedstawionej koncepcji budowy ul. Bożydara.
Maile Internautów dotyczyły następujących spraw:
-zmiany przebiegu ulicy w planie, bez przejścia przez strumień Różany, co było argumentowane Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Miasta Poznania oraz jako przebiegu właściwszego technicznie, ruchowo i ekonomicznie,
-sprzeciwu wobec spodziewanego zamknięcia ul. Dzięgielowej, kwestionowanie potrzeby budowy tej ulicy,
-zmiany pierwszeństwa na skrzyżowaniu z ul. Dzięgielową, w perspektywie jej zamknięcia,
-poszerzenia wlotów na skrzyżowaniach z ul. Dzięgielową i Naramowicką,
-budowy sygnalizacji na skrzyżowaniu z ul. Naramowicką, zmiany kąta włączenia ul. Bożydara w ul. Naramowicką,
-rozszerzenia projektu o skrzyżowanie z nową ulicą, która będzie przebiegać w kierunku ul. Maków Polnych,
-budowy drogi rowerowej po obu stronach ulicy,
-oznakowania drogi rowerowej na całym jej przebiegu,
-pojawił się mail z obawą, że ul. Bożydara będzie generować większy ruch pojazdów co spowoduje pogorszenie trudnych już teraz warunków, również w zakresie ruchu pieszego i rowerowego na ul. Naramowickiej; autor jednoczesnie złożył wniosek o budowę chodników i zatok autobusowych,
-zapytania dotyczyły terminu wykupu działek pod planowany przebieg drogi oraz opracowania oceny oddziaływania ochrony środowisko.
Wyjaśniamy:
-ul. Dzięgielową przebiega trasa komunikacji zbiorowej, ponadto skrzyżowania z ?łamanym? pierwszeństwem ruchu są mniej bezpieczne, ZDM jednak nie wyklucza zmiany pierwszeństwa w przypadku zamknięcia ulicy na wysokości pętli autobusowej,zmiana przebiegu ulicy w planie w stosunku do założeń Studium i naszego wcześniejszego projektu spowodowana była kolizją z systemem monitoringu środowiska przyrodniczego oraz Parkiem Dydaktycznym UAM, ul. Dzięgielową przebiega trasa komunikacji zbiorowej, ponadto skrzyżowania z ?łamanym? pierwszeństwem ruchu są mniej bezpieczne; ZDM jednak nie wykluczy jednak dokonania zmiany pierwszeństwa w przypadku zamknięcia ulicy na wysokości pętli autobusowej,
-skrzyżowanie z ul. Naramowicką jest tymczasowe, docelowo będzie przebudowane, aby włączyć się w ul. Nową Naramowicką. Z tego względu zostało tak zaprojektowane, aby ograniczyć ilość robót ?straconych?, aby dostosować się do przebiegu docelowego,
-na obecnym etapie budowy nie przewiduje się dodatkowego skrzyżowania z ulicą której przebieg nie został ustalony ? brak uchwalonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a projektowana ulica nie pogarsza stanu istniejącego,
-z uwagi na brak celów podróży po południowej stronie ul. Bożydara nie projektuje się drogi rowerowej po obu stronach ulicy,
-obowiązujące przepisy nie wymagają oznakowania drogi na wydzielonej drodze rowerowej, droga będzie wykonana z innego rodzaju nawierzchni (asfaltu) niż przylegający do niej chodnik (z kostki), więc pieszy nie powinien mylić jej z chodnikiem,
-zrealizowano chodnik w ul. Naramowickiej na odcinku od ul. Bożydara do Maków Polnych, ZDM przystępuje do realizacji chodnika ze środków Rady Osiedla na dalszym odcinku o dł. ok. 400m w kierunku ul. Dzięgielowej; budowy zatok autobusowych w ul. Naramowickiej nie przewiduje się,
-inwestycja będzie realizowana w oparciu o przepisy ?spec? ustawy tzn. po wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zostaną wydane decyzje odszkodowawcze za grunty zajęte pod drogę (do roku 2016 r.); obecnie brak środków na realizacje inwestycji, więc wniosek o wydanie decyzji ZRID również nie zostanie złożony,
-zgodnie z obowiązującymi przepisami - dla tej inwestycji - nie jest wymagane uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, więc ocena oddziaływania inwestycji na środowisko nie jest konieczna.
Dziękujemy za złożone uwagi.
Maile Internautów dotyczyły następujących spraw:
-zmiany przebiegu ulicy w planie, bez przejścia przez strumień Różany, co było argumentowane Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Miasta Poznania oraz jako przebiegu właściwszego technicznie, ruchowo i ekonomicznie,
-sprzeciwu wobec spodziewanego zamknięcia ul. Dzięgielowej, kwestionowanie potrzeby budowy tej ulicy,
-zmiany pierwszeństwa na skrzyżowaniu z ul. Dzięgielową, w perspektywie jej zamknięcia,
-poszerzenia wlotów na skrzyżowaniach z ul. Dzięgielową i Naramowicką,
-budowy sygnalizacji na skrzyżowaniu z ul. Naramowicką, zmiany kąta włączenia ul. Bożydara w ul. Naramowicką,
-rozszerzenia projektu o skrzyżowanie z nową ulicą, która będzie przebiegać w kierunku ul. Maków Polnych,
-budowy drogi rowerowej po obu stronach ulicy,
-oznakowania drogi rowerowej na całym jej przebiegu,
-pojawił się mail z obawą, że ul. Bożydara będzie generować większy ruch pojazdów co spowoduje pogorszenie trudnych już teraz warunków, również w zakresie ruchu pieszego i rowerowego na ul. Naramowickiej; autor jednoczesnie złożył wniosek o budowę chodników i zatok autobusowych,
-zapytania dotyczyły terminu wykupu działek pod planowany przebieg drogi oraz opracowania oceny oddziaływania ochrony środowisko.
Wyjaśniamy:
-ul. Dzięgielową przebiega trasa komunikacji zbiorowej, ponadto skrzyżowania z ?łamanym? pierwszeństwem ruchu są mniej bezpieczne, ZDM jednak nie wyklucza zmiany pierwszeństwa w przypadku zamknięcia ulicy na wysokości pętli autobusowej,zmiana przebiegu ulicy w planie w stosunku do założeń Studium i naszego wcześniejszego projektu spowodowana była kolizją z systemem monitoringu środowiska przyrodniczego oraz Parkiem Dydaktycznym UAM, ul. Dzięgielową przebiega trasa komunikacji zbiorowej, ponadto skrzyżowania z ?łamanym? pierwszeństwem ruchu są mniej bezpieczne; ZDM jednak nie wykluczy jednak dokonania zmiany pierwszeństwa w przypadku zamknięcia ulicy na wysokości pętli autobusowej,
-skrzyżowanie z ul. Naramowicką jest tymczasowe, docelowo będzie przebudowane, aby włączyć się w ul. Nową Naramowicką. Z tego względu zostało tak zaprojektowane, aby ograniczyć ilość robót ?straconych?, aby dostosować się do przebiegu docelowego,
-na obecnym etapie budowy nie przewiduje się dodatkowego skrzyżowania z ulicą której przebieg nie został ustalony ? brak uchwalonego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a projektowana ulica nie pogarsza stanu istniejącego,
-z uwagi na brak celów podróży po południowej stronie ul. Bożydara nie projektuje się drogi rowerowej po obu stronach ulicy,
-obowiązujące przepisy nie wymagają oznakowania drogi na wydzielonej drodze rowerowej, droga będzie wykonana z innego rodzaju nawierzchni (asfaltu) niż przylegający do niej chodnik (z kostki), więc pieszy nie powinien mylić jej z chodnikiem,
-zrealizowano chodnik w ul. Naramowickiej na odcinku od ul. Bożydara do Maków Polnych, ZDM przystępuje do realizacji chodnika ze środków Rady Osiedla na dalszym odcinku o dł. ok. 400m w kierunku ul. Dzięgielowej; budowy zatok autobusowych w ul. Naramowickiej nie przewiduje się,
-inwestycja będzie realizowana w oparciu o przepisy ?spec? ustawy tzn. po wydaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zostaną wydane decyzje odszkodowawcze za grunty zajęte pod drogę (do roku 2016 r.); obecnie brak środków na realizacje inwestycji, więc wniosek o wydanie decyzji ZRID również nie zostanie złożony,
-zgodnie z obowiązującymi przepisami - dla tej inwestycji - nie jest wymagane uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, więc ocena oddziaływania inwestycji na środowisko nie jest konieczna.
Dziękujemy za złożone uwagi.