Szanowni Internauci,
Zarząd Dróg Miejskich prezentuje kolejny projekt drogowy. Tym razem jest to projekt pod nazwą "Rozbudowa i budowa ulicy Obornickiej na odcinku od wiaduktu Gabriela Narutowicza do Ronda Obornickiego wraz z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego, oraz:
- ulicy Szymanowskiego od ulicy Stróżyńskiego do ulicy Mateckiego z dowiązaniem do ulicy Obornickiej
- ulicy Kurpińskiego na odcinku od ulicy Wojciechowskiego do ulicy Strzeszyńskiej w Poznaniu."
Prosimy o przesyłanie uwag, opinii, wniosków w terminie do 16 sierpnia 2011 roku. Wszystkie uwagi są cenne i mile widziane. Przed wysłaniem maila prosimy z zapoznanie się z regulaminem.
Na prośbę Internautów, którzy prosili o przedłużenie terminu zakończenia konsultacji społecznych dotyczących projektu prosimy o nadsyłanie maili z uwagami, opiniami do 22 sierpnia 2011 roku.
2011-08-23
Rozbudowa i budowa ulicy Obornickiej na odcinku od wiaduktu Gabriela Narutowicza do Ronda Obornickiego wraz z dowiązaniem do istniejącego układu drogowego
Podsumowanie konsultacji
Podsumowanie projektu przebudowy ulicy Obornickiej
Serdecznie dziękujemy Internautom, którzy wysłali swoje wnioski, uwagi i opinie o projekcie przebudowy ulicy Obornickiej. Wraz z podsumowaniem prezentujemy projekt, w którym zostały uwzględnione opinie mieszkańców. Informujemy, że wpłynęły 44 opinie.
Wnioski mieszkańców dotyczyły następujących spraw:
- budowy dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku na odcinku od ul. Kurpińskiego do wiaduktu G. Narutowicza,
- zmiany geometrii skrzyżowań, rezygnacji z sygnalizacji świetlnych na rondach,
- zawężenia pasa drogowego na odcinku od ronda Obornickiego do ul. Kurpińskiego,
- włączenia ul. Kopczyńskiego do ul. Obornickiej i rezygnacji z budowy łącznika pomiędzy ul. Kopczyńskiego a Kurpińskiego,
- rezygnacji z rozbudowy odcinka ul. Kurpińskiego, -wyznaczenia przejścia dla pieszych przez ul. Obornicką na wysokości Arkadii,
- budowy ekranów akustycznych, które nadesłali zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy ich budowy,
- budowy dróg rowerowych (niektóre wnioski wybiegały poza zakres projektu), w tym wnioski dotyczące rezygnacji z wydzielonych dróg rowerowych.
Wyjaśniamy:
- z uwagi na liczne wnioski nastąpiła zmiana przekroju poprzecznego - zaprojektowano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu oraz obustronne ciągi pieszo - rowerowe,
- pozostawiono rozwiązanie skrzyżowań w formie ronda z przejazdem na wprost przez wyspę, co podporządkowuje potoki pojazdom jadącym na wprost; zastosowanie sygnalizacji świetlnej na rondach przejezdnych zdecydowanie ułatwia ruch pojazdom ze strumieni podporządkowanych,
- w porównaniu do poprzednio prezentowanego projektu - na odcinku od Bricomana do ul. Kopczyńskiego linię rozgraniczającą poprowadzono po linii istniejących ogrodzeń, na odcinku od ronda Obornickiego do skrzyżowania z ul. Kurpińskiego ulica jest projektowana w docelowym przekroju - 2 jezdnie po 3 pasy ruchu,
- z uwagi na obligatoryjne ekrany akustyczne i niewielką odległość ul. Kopczyńskiego od ronda przy ul. Kurpińskiego nie ma możliwości włączenia ul. Kopczyńskiego w Obornicką. Konieczna jest budowa łącznika, który łączy drogę serwisową obsługującą posesje przy ul. Obornickiej z ulicami Kurpińskiego i Obornicką,
- rozbudowa ul. Kurpińskiego oraz jej przedłużenie do skrzyżowania z ul. Strzeszyńską, a także przedłużenie ul. Szymanowskiego do skrzyżowania z ul. Mateckiego wynika bezpośrednio z ustaleń obowiązującego Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta Poznania. Zgodnie treścią dokumentu ulice Kurpińskiego i Szymanowskiego stanowią elementy podstawowego układu drogowego; docelowo ul. Kurpińskiego na całym odcinku do PST zostanie rozbudowana do przekroju 2x2 (dwie jezdni po dwa pasy ruchu); przekroje wlotów wszystkich projektowanych skrzyżowań zostały dostosowane do prognozowanych natężeń ruchu,
- z uwagi na ekrany akustyczne nie wyznaczono dodatkowego przejścia dla pieszych przez ul. Obornicką. Równocześnie informujemy, że projektowanie zostało zakończone, ale w aktualnej Wieloletniej Prognozie Finansowej nie zostały uwzględnione środki finansowe na realizację inwestycji.
Załącznik:
Przedmiot konsultacji
Załączniki: