START MENU DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ NEWSLETTER STOPKA
logo ZDM
powiększenie tekstunormalna wielkość tekstupomniejszenie tekstukontrast
  • logo - epuap
  • 48px
  • logo bip
  • logo - poznań
facebook
logo
  • Aktualności
  • Załatw sprawę
    • Informacja o Miejskim Inżynierze Ruchu
    • Odszkodowania
    • Parkowanie pojazdów
    • Warunki wjazdu i organizacja ruchu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Pojazdy usuwane z pasa drogowego
    • Wycinka drzew z pasa drogowego
    • Zajęcie pasa drogowego
    • Zjazd z drogi publicznej
    • Informacja publiczna
    • Katalog wymagań stawianych odtworzeniom nawierzchni w obrębie ulic Miasta Poznania objętych administracją Zarządu Dróg Miejskich
    • Informacja dla organizatorów imprez
    • Narada Koordynacyjna - uzgodnienia uzbrojeń
    • Ochrona danych osobowych - informacje
  • Parkowanie
  • Zamówienia publiczne
  • Działania ZDM
    • Drogi w administracji ZDM
    • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
    • Sygnalizacja świetlna
    • Oświetlenie ZDM
    • Zieleń przyuliczna
    • Osoby z niepełnosprawnościami
    • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
    • Konsultacje społeczne
    • Wody opadowe i roztopowe
    • Rowerem po Poznaniu
    • Nasze działania w 2023 roku
    • System Informacji Miejskiej
    • System zarządzania
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Projekty z dofinansowaniem
    • Realizacje
    • Pytania i odpowiedzi
  • Usprawniamy miasto
    • Usprawniamy miasto
  • Praca
    • Oferty aktualne
    • Klauzula - przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Numery kont bankowych
    • O Firmie
    • Historia ZDM
    • Dyrekcja ZDM
  1. Home
  2. Działania ZDM
  3. Projekty z dofinansowaniem
  4. Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013
  5. Przebudowa węzła komunikacyjnego rondo Kaponiera

Przebudowa węzła komunikacyjnego rondo Kaponiera

Przedmiotem projektu jest przebudowa jednego z najważniejszych ciągów komunikacyjnych w Poznaniu, czyli odcinka ulicy Roosevelta od Mostu Dworcowego do Mostu Teatralnego wraz z Mostem Uniwersyteckim. Obiekty znajdują się w centrum miasta i stanowią centralny punkt w sieci komunikacji miejskiej dziennej.

W dniu 15 grudnia 2014 r. pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Miastem Poznań podpisana została umowa o dofinansowanie projektu „Przebudowa węzła komunikacyjnego Rondo Kaponiera” ze środków Funduszu Spójności w ramach Priorytetu VII Transport przyjazny środowisku, Działania 7.3 Transport miejski w obszarach metropolitalnych.

Zgodnie z zapisami Umowy o Dofinansowanie całkowita wartość projektu wynosi ponad 335 mln zł, w tym:

  • wydatki kwalifikowalne stanowią blisko 115 mln zł, z czego kwota dofinansowania wynosi 90 528 818,70 zł.

 

Rondo Kaponiera stanowi element I ramy komunikacyjnej miasta i jest największym węzłem komunikacyjnym w mieście. Koncentruje się tu wiele linii tramwajowych i autobusowych. Rondo jest głównym węzłem łączącym centrum miasta ze Stadionem Miejskim, lotniskiem oraz Dworcem Głównym. Jest to miejsce rozprowadzające potoki pasażerskie w różne rejony Poznania.

Zakres inwestycji obejmuje m.in:

  • przebudowę przejść podziemnych w obrębie Ronda Kaponiera (poziom „-1”) oraz wyposażenie ich w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych ruchowo (windy, schody ruchome), a także budowę parkingu na poziomie „-1” i„-2”,
  • dostosowanie przystanków tramwajowych znajdujących się na poziomie „0” do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  • wdrożenie elementów monitoringu wizyjnego poprawiającego bezpieczeństwo pasażerów,
  • budowę wspólnych przystanków tramwajowo-autobusowych,
  • przebudowę konstrukcji wsporczej ul. Roosevelta,
  • rozbiórkę i budowę konstrukcji Mostu Uniwersyteckiego w ciągu ul. Św. Marcina w Poznaniu,
  • budowę obiektu kubaturowego PST (budowę stacji/przystanku Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, budowę przestrzeni komercyjnej na poziomie -2 zlokalizowanej obok peronu PST, budowę kładki komunikującej perony PST oraz budowę 2 pionów komunikacyjnych umożliwiających zejście od strony Mostu Uniwersyteckiego z poziomu 0 na poziom kładki (-1) i dalej na poziom peronów PST (-2), budowę ciągów komunikacyjnych (schody ruchome, windy, klatki schodowe).

 

Realizację projektu umownie podzielono na dwa etapy czasowe. Umowny podział związany był z koniecznością przerwania prac i uruchomienia części inwestycji na czas trwania turnieju EURO 2012:v

Etap I, czyli odcinek od Mostu Dworcowego do ul. Bukowskiej został rozpoczęty w sierpniu 2011 r. i zakończony w maju 2012 r., przed turniejem UEFA EURO 2012.

Etap II, czyli odcinek od ul. Bukowskiej do Mostu Teatralnego został rozpoczęty we wrześniu 2012 r. Zakończony w 2016 roku.

Działania ZDM

  • Drogi w administracji ZDM
  • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
  • Sygnalizacja świetlna
  • Oświetlenie ZDM
  • Zieleń przyuliczna
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
  • Konsultacje społeczne
  • Wody opadowe i roztopowe
  • Rowerem po Poznaniu
  • Nasze działania w 2023 roku
    • Darmowe koperty przy szpitalu na ul. Jarochowskiego
    • Sygnalizacja akustyczna przy skrzyżowaniu Dolskiej i Piłsudskiego zainstalowana
    • Wygodniej i bezpiecznej w drodze do szkół na Piątkowie
    • Mapa rowerowa 2023 już dostępna
    • Wygodniej na Grodziskiej
    • Nowy przejazd rowerowy na Grunwaldzie gotowy
    • Z budżetu obywatelskiego dla bezpieczeństwa na drodze
    • Chodnik na ul. gen. Maczka po remoncie
    • Zakończyły się prace na ul. Sierpowej
    • Chodnik i zieleń na ul. Krzyżowej
    • Na Wildzie dla kierowców i rowerzystów
    • Nowa nawierzchnia na ul. Inflanckiej
    • Nowy chodnik na ul. Orlej
    • Ładniej i wygodniej na ul. Jarochowskiego
    • Wyremontowaliśmy chodnik na ulicy Chodzieskiej
    • Nowy chodnik na ul. Bnińskiej
    • Nowy chodnik na ulicach Libelta i Pułaskiego
    • Wygodniej na Głównej
    • Wygodniej na ul. Wiatracznej
    • Ulica Strzeszyńska przejezdna w obu kierunkach
  • System Informacji Miejskiej
  • System zarządzania
    • Harmonogram wdrażania
    • Polityka systemu zarządzania
    • Wykaz znaczących aspektów środowiskowych
    • Polityka różnorodności
    • Ochrona danych osobowych
    • Badanie satysfakcji klienta
  • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2023
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2022
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2020
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2021
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2019
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami (lata 2013-2018)
  • Projekty z dofinansowaniem
    • Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
    • Sektorowy Program Operacyjny Transport
    • Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013
    • Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020
    • System zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme)
    • Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    • Gminny i Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
  • Realizacje
    • Przebudowa ul. Kolejowej
    • Budowa na ul. Modrzejewskiej
    • Budowa wiaduktów w ciągu ul. Golęcińskiej oraz ul. Lutyckiej
    • Węzeł Grunwaldzka
    • Przebudowa (części) ul. Białośliwskiej
    • Przebudowa ul. Heweliusza
    • Przebudowa ulic Rubinowej i Ametystowej
    • Ekrany akustyczne wzdłuż ul. Krzywoustego
    • Przebudowa ul. Hodowlanej
    • Przebudowa ul. Miłosza
    • Przebudowa ul. Pokrzywno
    • Budowa ul. świętego Wawrzyńca
    • Przebudowa ul. Jarochowskiego
    • Przejazd rowerowy i sygnalizacja świetlna na ul. Hetmańskiej
    • Przebudowa ul. Mleczowej
    • Rozbudowa ul. Zwierzynieckiej
    • Budowa ul. Rozwadowskiej
    • Budowa drogi rowerowej i chodnika wzdłuż ul. Szymanowskiego
    • Przebudowa ul. Trzebiatowskiej
    • Budowa drogi rowerowej i chodnika wzdłuż ul. Złotowskiej
  • Pytania i odpowiedzi
    • Czy można wykupić identyfikator bez wychodzenia z domu?
    • Dlaczego przy nowych drogach dla rowerów nie ma "pasów" dla pieszych
    • Co powinien zrobić właściciel lub użytkownik pojazdu, którego auto zostało odholowane z pasa drogowego?
    • Jak nie popełnić błędów przy projektowaniu?

Dowiedz się więcej

Rower miejski

Rowerem po Poznaniu

Zapraszamy również na miejską stronę poświęconą rowerom:  http://www.poznan.pl/mim/rowery

 
Rowerem po Poznaniu
  • Drzewo
    Zieleń przyuliczna
  • Ikona dokumentu
    Konsultacje społeczne
  • Chmurka z deszczem
    Kanalizacja deszczowa
  • Szklanka ze słomką
    Ogródki gastronomiczne
  • Samochód ciężarowy
    Ograniczenia dla pojazdów ciężarowych
  • Budynek mieszkalny
    Współdziałanie z mieszkańcami i radami osiedla
  • Flaga Unii Europejskiej
    Projekty z dofinansowaniem
  • Telefon komórkowy
    RODO ochrona danych osobowych
  • Sygnalizacja świetlna i drogowa
    Usprawniamy miasto
Zarząd Dróg Miejskich - logo 2017 | Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
  • O firmie
  • Załatw sprawę
  • Nasze działania
  • Parkowanie
  • Zamowienia publiczne
  • Mapa strony
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt

Ustaw kontrast