Przebudowa ul. Gdyńskiej (DW 196) od skrzyżowania z ul. Bałtycką do granicy miasta
Przebudowa ul. Gdyńskiej (DW 196) od skrzyżowania z ul. Bałtycką do granicy miasta
Okres realizacji : 2014 - 2016
Całkowita wartość projektu : 94 115 814, 26 zł
Kwota dofinansowania : 40 999 146, 26 zł
Projekt numer RPWP.05.01.03-30-0001/16 w ramach działania 5.1.3. Infrastruktura drogowa regionu w ramach ZIT i OSI Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnyego na lata 2014 - 2020.
Przedmiotem projektu jest przebudowa drogi woj. nr 196 w Poznaniu (ul. Gdyńska) na odc. do ul. Bałtyckiej do północnej granicy miasta.Łączna dł. przebud. ciągu dr. wynosi 1,450km (0+428,21 do 1+929,58 km), dł. dr.dojazdowej do ITPOK od 0+000 do 0+443,60 km, dł. dr. rozprowadzającej nr 1 od 0+000 do 0+840,38 km,dł dr. rozpr. nr 2 od 0+000 do 0+384,30 km, dł. dr. rozpr. nr 3 od 0+000 do 0+341,21 km,dr. do separatorów od 0+000 do 0+140,86 kmRozbudowa polega na zmianie przekroju dr. po realizacji projektu z obecnego jednojezdniowego dwupasowego na dwujezdniowy po 2 pasy na każdej jezdni. Dodatkowo w ramach projektu planuje się budowę 5 obiektów mostowych:
- tunel T-1 dla pieszych i rowerzystów pod ul. Gdyńską,
- tunele T-2a i T-2b pod ul. Gdyńską w ciągu drogi rozprowadzającej nr 1
oraz
- linii kolejowej nr 356,
- tunel T-3 pod ul. Gdyńska w ciągu drogi rozprowadzającej nr 2,
- tunel T-4 dla pieszych i rowerzystów. Szerzej rozdz III.1 SW. Łączna długość nowych obiektów inż. wynosi 0,221 km.
W ramach projektu planuje się:
- rozb. skrzyżowania z ul. Chemiczną,
- bud. dróg dojazd. oraz rozprowadzających ruch w rejonie węzła "ul. Gdyńska-skrzyż. z linią kolejową nr 356"
- budowę drogi dojazdowej do ITPOK,
- budowę zatok autobusowych, chodników, dróg rowerowych i ciągów pieszorowerowych,
- urządzeń bezp. ruchu drogowego (np. bariery ochronne, bezkolizyjne przejścia dla pieszych, oznakowanie, zatoki autobusowe, sygnalizacja świetlna),
- kan. deszczowej,
- oświetlenia drogowego,
- kanału technologicznego,
- przebudowę lub zabezpieczenie wszystkich kolizji z urządzeniami obcymi,
- budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych,
- przebudowę przejazdów kolejowych.
Projekt realizowany jest jednoetapowo. W ramach kosztów kwalifikowalnych w projekcie można wyróżnić:
- studium wykonawcze,
- część kwoty za odszkodowania za pozyskane grunty, roboty budowlane i materiały oraz promocję.
Koszty niekwalifikowalne to:
- dokumentacja projektowa,
- część kwoty za odszkodowania za przejęte grunty,
- vat od kanalizacji deszczowej,
- inżynier koordynator oraz nadzór autorski.