START MENU DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ NEWSLETTER STOPKA
logo ZDM
powiększenie tekstunormalna wielkość tekstupomniejszenie tekstukontrast
  • epuap
  • bip
  • poznań
facebook
logo
  • Aktualności
  • Załatw sprawę
    • Odszkodowania
    • Zajęcie pasa drogowego
    • Pojazdy usuwane z pasa drogowego
    • Zjazd z drogi publicznej
    • Warunki wjazdu i organizacja ruchu
    • Parkowanie pojazdów
    • Wycinka drzew z pasa drogowego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Wody opadowe i roztopowe
    • Informacja publiczna
    • Informacja dla organizatorów imprez
    • Narada Koordynacyjna - uzgodnienia uzbrojeń
    • Ochrona danych osobowych - informacje
  • Parkowanie
    • Strefa płatnego parkowania
    • Strefa płatnego parkowania na Łazarzu - informacje
    • Strefa płatnego parkowania na Wildzie - informacje
    • Koperty czyli zastrzeżone miejsca postojowe
    • Parkingi buforowe Strefy Płatnego Parkowania
    • Parkingi dla autobusów turystycznych
    • Dzierżawa nieruchomości
  • Zamówienia publiczne
  • Działania ZDM
    • Drogi w administracji ZDM
    • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
    • Sygnalizacja świetlna
    • Oświetlenie ZDM
    • Zieleń przyuliczna
    • Osoby z niepełnosprawnościami
    • Konsultacje społeczne
    • Wody opadowe i roztopowe
    • Rowerem po Poznaniu
    • Nasze realizacje w 2019 roku
    • System Informacji Miejskiej
    • System zarządzania
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Projekty z dofinansowaniem
    • Pytania i odpowiedzi
    • Akcja Zima
  • Usprawniamy miasto
    • Usprawniamy miasto
  • Praca
    • Oferty aktualne
    • Klauzula - przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Numery kont bankowych
    • O Firmie
    • Historia ZDM
    • Dyrekcja ZDM
  1. Home
  2. Działania ZDM
  3. Projekty z dofinansowaniem
  4. Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2007-2013
  5. Przebudowa ul. Bukowskiej w Poznaniu (DW 307) na odcinku od planowanego skrzyżowania z III ramą komunikacyjną (ul. Prosta) do granicy miasta (WND-RPWP.02.02.01-30-002/08)

Przebudowa ul. Bukowskiej w Poznaniu (DW 307) na odcinku od planowanego skrzyżowania z III ramą komunikacyjną (ul. Prosta) do granicy miasta (WND-RPWP.02.02.01-30-002/08)

W dniu 18 września 2009 r. pomiędzy Zarządem Województwa Wielkopolskiego, działającym jako Instytucja Zarządzająca WRPO, oraz Miastem Poznań została podpisana Umowa o dofinansowanie dla projektu pt. „Przebudowa ul. Bukowskiej w Poznaniu (DW 307) na odcinku od planowanego skrzyżowania z III ramą komunikacyjną (ul. Prosta) do granicy miasta.”
Na realizację zadania przyznano środki z Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu II – Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 2.2 – Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne) Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjny na lata 2007 – 2013.
Zgodnie z zapisami aneksu nr 5 z dnia 3 września 2012 r. do Umowy o dofinansowanie całkowita wartość Projektu wynosi 154 825 327,15 PLN,
w tym:
- całkowite wydatki kwalifikowane to 44 270 619,06 PLN, z czego przyznana kwota dofinansowania stanowi 19 970 476,24 PLN, natomiast wkład własny Beneficjenta wynosi 24 300 142,82 PLN,

Przedmiotem projektu była przebudowa miejskiego fragmentu drogi wojewódzkiej 307 o długości 3,97 km, będącego częścią ul. Bukowskiej od skrzyżowania z ul. Prostą do granicy miasta. Realizacja przedsięwzięcia przyczyniła się do poprawy dostępności komunikacyjnej miasta oraz rozwoju jednego z najważniejszych czynników atrakcyjności inwestycyjnej – jakości infrastruktury komunikacyjnej. Zapewnienie lepszego skomunikowania Zachodniej Obwodnicy Poznania oraz planowanej III ramy komunikacyjnej z portem lotniczym przyczyniła się do poprawy dostępności lotniska, a tym samym do zwiększenia spójności transportowej całego regionu. Realizacja przedsięwzięcia polegała na przebudowie istniejącego układu jednojezdniowego do stanu drogi dwujezdniowej klasy G. Aktualnie nowa droga posiada po dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz wymaganą standardami UE w zakresie parametrów technicznych dróg nośność. Zakres projektu objął również budowę wiaduktu węzłowego przystosowanego do układu komunikacyjnego III ramy komunikacyjnej oraz przebudowę skrzyżowań ulicy Bukowskiej z ulicami: Prostą, Leśnych Skrzatów, Kopciuszka, Perzycką i Sławińską. Ponadto przebudowano skrzyżowanie ulic Złotowskiej i Brzechwy oraz włączenia do terminalu General Aviation i terminalu Portu Lotniczego Poznań – Ławica. Powstały także drogi dojazdowe do posesji, zatoki autobusowe, chodniki, ścieżki rowerowe. Przebudowano istniejącą oraz wybudowano nową infrastrukturę techniczną, jak również zlikwidowano występujące kolizje w branżach: wodociągowej, kanalizacyjnej, elektroenergetycznej, teletechnicznej, gazowej, ciepłowniczej, itp.

Na uwagę zasługuje jeden z najnowocześniejszych systemów sterowania oświetleniem na ulicy Bukowskiej wykorzystujący technologię GPS i GSM. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań umożliwia przyciemnianie oświetlenia w porze nocnej w okresie zmniejszonego natężenia ruchu samochodowego, a tym samym na znaczne zmniejszenie zużycia energii elektrycznej.

Dla zabezpieczenia środowiska wodnego przebudowano kanalizację deszczową wraz z urządzeniami ochrony środowiska w zakresie niezbędnym do prawidłowego odwodnienia ulicy Bukowskiej oraz powiązanego z nią układu drogowego. Powstał przepust na Strumieniu Junikowskim, trzy zbiorniki retencyjne oraz wykonany został separator substancji ropopochodnych. Do ograniczenia poziomu hałasu samochodowego przyczyniła się tzw. cicha nawierzchnia oraz ekrany akustyczne usytuowane wzdłuż południowej strony drogi na wysokości terenów zabudowy mieszkaniowej. Walory estetyczne drogi zostały podkreślone poprzez rozmaite nasadzenia zieleni oraz zastosowanie elementów ekranów wykonanych z przeźroczystego tworzywa.

Realizacja robót na ulicy Bukowskiej została powierzona wyłonionemu w przetargu konsorcjum firm Strabag sp. z o.o. – Colas Polska sp. z o.o.

FUNDUSZE EUROPEJSKIE – DLA ROZWOJU INNOWACYJNEJ WIELKOPOLSKI

 

 

Działania ZDM

  • Drogi w administracji ZDM
  • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
  • Sygnalizacja świetlna
  • Oświetlenie ZDM
  • Zieleń przyuliczna
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Konsultacje społeczne
  • Wody opadowe i roztopowe
  • Rowerem po Poznaniu
  • Nasze realizacje w 2019 roku
    • Wypoczynek wśród zieleni na Łazarzu
    • Wygodnie i estetycznie na ul. Podstolińskiej
    • Park kieszonkowy z drzewami, setkami krzewów i kwiatów
    • Z myślą o pieszych na ulicach Gospodarskiej, Szczepankowo i Bobrownickiej
    • Ulica Jackowskiego gotowa
    • Utwardziliśmy ulicę Łomnicką
    • Wyremontowaliśmy chodniki na Winiarach
    • Dla pieszych na ul. Wierzbięcice
    • Nowe rondo na skrzyżowaniu ulic Koszalińskiej i Literackiej
    • Wygodniej po ulicy Rumiankowej
    • Szpital przy ul. Szwajcarskiej z lepszym dojazdem
    • Zabezpieczyliśmy zieleń przed degradacją
    • Budowa ul. Folwarcznej zakończona
    • Nowa nawierzchnia na ul. Czechosłowackiej
    • Wyremontowaliśmy kolejną część chodnika na ulicy Czechosłowackiej
    • Zieleń zamiast szpecącego klepiska
    • Wyremontowaliśmy chodnik na ulicy Kwiatowej
    • Krzewy i drzewa ozdobne przy zbiegu ul. Fabianowo i Sycowskiej
    • Odpocznij, napraw rower, naładuj telefon
    • Aleja spacerowa wzdłuż ul. Skibowej
  • System Informacji Miejskiej
  • System zarządzania
    • Harmonogram wdrażania
    • Polityka systemu zarządzania
    • Wykaz znaczących aspektów środowiskowych
    • Polityka różnorodności
    • Ochrona danych osobowych
    • Badanie satysfakcji klienta
  • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami (lata 2013-2018)
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2019
      • 1. Rada Osiedla Główna
      • 2. Rada Osiedla Głuszyna
      • 3. Osiedle Warszawskie - Pomet - Maltańskie
      • 4. Osiedle Krzesuny - Pokrzywno - Garaszewo
      • 5. Chartowo
  • Projekty z dofinansowaniem
    • Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
    • Sektorowy Program Operacyjny Transport
    • Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013
    • Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020
      • Przebudowa ul. Gdyńskiej (DW 196) od skrzyżowania z ul. Bałtycką do granicy miasta
      • Budowa systemów parkingów P&R w Poznaniu – etap I RPWP.03.03.03-30-0001/16
    • System zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme)
      • Modernizacja oświetlenia ulicznego
    • Gminny i Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
  • Pytania i odpowiedzi
  • Akcja Zima

Dowiedz się więcej

Rowerem po Poznaniu

Rowerem po Poznaniu

Informacje przydatne nie tylko dla rowerzystów. W tym: mapa rowerowa miasta Poznania, ilu rowerzystów przejeżdża przez pl. Wolności.

 
Rowerem po Poznaniu
  • Zieleń przyuliczna

    Zieleń przyuliczna

  • Konsultacje społeczne

    Konsultacje społeczne

  • Kanalizacja deszczowa

    Kanalizacja deszczowa

  • Ogródki gastronomiczne

    Ogródki gastronomiczne

  • Ograniczenia dla pojazdów ciężarowych

    Ograniczenia dla pojazdów ciężarowych

  • Współdziałanie z mieszkańcami i radami osiedla

    Współdziałanie z mieszkańcami i radami osiedla

  • Projekty z dofinansowaniem

    Projekty z dofinansowaniem

  • Plan transportu aglomeracji poznańskiej

    Plan transportu aglomeracji poznańskiej

  • RODO ochrona danych osobowych

    RODO ochrona danych osobowych

  • Usprawniamy miasto

    Usprawniamy miasto

Zarząd Dróg Miejskich - logo 2017 | Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
  • O firmie
  • Załatw sprawę
  • Nasze działania
  • Parkowanie
  • Zamowienia publiczne
  • Mapa strony
  • Kontakt

Ustaw kontrast