Ogólna charakterystyka inwestycji
Projekt zakłada:
- w branży drogowej - budowę ścieżki rowerowej, chodnika, ciągu pieszo-rowerowego (w miejscu ograniczeń terenowych), wymianę i ułożenie krawężników na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów oraz na długości przystanków autobusowych, częściową regulację wysokościową istniejących nawierzchni zjazdów, ciągów, a także zmianę w zakresie organizacji ruchu dotyczącą istniejącego oznakowania pionowego i poziomego. W projekcie zostało uwzględnione wykonanie azylu dla pieszych i przejazdu dla rowerzystów w ciągu ul. Strzeszyńskiej na skrzyżowaniu z ul. Morszyńską z elementów prefabrykowanych i roboty z tym związane w zakresie poszerzenia jezdni;
- w zakresie branży zieleni – wycinkę drzew i krzewów kolidujących projektowanym układem komunikacyjnym,
- w zakresie branży kolejowej – przebudowę istniejącego przejazdu kolejowego w km 5+141 linii nr 354 Poznań Główny PoD-Piła Główna zlokalizowanego w ciągu ul. Biskupińskiej,
- w zakresie branży elektrycznej - budowę oświetlenia ulicznego w ciągu projektowanej ścieżki rowerowej i chodnika w ul. Biskupińskiej na odc. od przejazdu kolejowego do ul. Jastrowskiej.
Podstawowe parametry techniczne przyjęte w projekcie
• - szerokość zaprojektowanego chodnika wynosi minimum 1,8 m dla chodnika odsuniętego od jezdni oraz minimum 2 m dla chodnika zlokalizowanego bezpośrednio przy jezdni, natomiast dojść do posesji (do istniejących furtek) w nawiązaniu do szerokości furtek
- szerokość ścieżki rowerowej dwukierunkowej minimum 2 m
- szerokość wydzielonego ciągu pieszo-rowerowego 3,0 m (przy odsunięciu od jezdni)
• przekrój poprzeczny
pochylenie jednostronne 1%-3 % w kierunku krawędzi jezdni
• przekrój podłużny – przebieg niwelety jak i przebieg chodnika i ścieżki rowerowej nawiązuje do przebiegu istniejącego krawężnika i krawędzi jezdni (dla odc. ulicy o przekroju drogowym), a także w nawiązaniu do istniejącego zagospodarowania terenu, skrzyżowań z przyległymi ulicami. Natomiast dojścia do posesji w nawiązaniu do rzędnych istniejących na granicy pasa drogowego.
• projektowane nawierzchnie
chodnik – kostka betonowa wibroprasowana w kolorze szarym i grubości 8 cm,
– kostka betonowa wibroprasowana w kolorze grafitowym i grubości 8 cm – jako wykonanie przewiązek mających na celu zasygnalizowanie przebiegu chodnika na szerokości zjazdu do posesji,
ścieżka rowerowa – beton asfaltowy AC 5S gr. 4 cm,
ciąg pieszo-rowerowy - kostka betonowa wibroprasowana w kolorze czerwonym (bez faz) i grubości 8 cm,
zabruki - powierzchnie wyłączone z ruchu – kamień polny gr. 10-12 cm oraz kostka kamienna o wym. 8x8 cm - lokalizacja wg rozwiązań przedstawionych na planie sytuacyjnym),
pobocze utwardzone w ciągu ul. Biskupińskiej – kliniec 4/31,5 mm gr. 10
W projekcie przyjęto rozwiązanie z priorytetem przebiegu chodnika i ścieżki przez zjazdy. Szerokość zjazdu przez chodnik, zasygnalizowano przez wykonanie przewiązek z czterech rzędu kostki koloru grafitowego.
Prosimy o przesyłanie maili z uwagami, opiniami w terminie do 29 maja 2013 roku. Za wszystkie serdecznie dziękujemy.
2013-05-29
Podsumowanie konsultacji
Dziękujemy wszystkim internautom, którzy wzięli udział w opiniowaniu projektu. Wpłynęły 3 opinie.
Internauci zgłosili następujące wnioski:
- obniżanie krawężników do poziomu przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów lub niestosowanie krawężników na przejściach,
- wykonanie chodników i ciągów pieszo - rowerowych w nawierzchni asfaltowej,
- zróżnicowanie poziomów drogi rowerowej i chodnika w miejscach bezpośredniego sąsiedztwa,
- na skrzyżowaniach w kształcie litery T wykonać dodatkowy czwarty wlot drogi rowerowej,
- sygnalizacja świetlna dla rowerów uruchamiana poprzez detekcję, a nie przyciski,
- budowa wydzielonego chodnika w ul. Biskupińskiej pomiędzy ul. Strzeszyńską a Zakopiańską i przed skrzyżowaniem z ul. Kosowską,
- zastosowanie pionowych elementów oddzielających perony przystanków od drogi rowerowej.
Po przeanalizowaniu uwag informujemy:
- zgodnie z obowiązującymi zarządzeniami wysokość krawężnika na przejściu dla pieszych wynosi 2 cm, na przejeździe dla rowerów nie przekracza 1 cm,
- drogi rowerowe wykonane zostaną z nawierzchni asfaltowej. Celowo, dla odróżnienia, nawierzchnię chodnika stosuje się z innego rodzaju nawierzchni niż nawierzchnię drogi rowerowej, nawierzchnię drogi pieszo - rowerowej wykonuje się z kostki bezfazowej,
- dodatkowo na długości chodnika przylegającego do ścieżki rowerowej, przewidziano w projekcie wzajemne zróżnicowanie wysokościowe powierzchni - zaprojektowano wyniesienie chodnika +5 cm w stosunku do ścieżki rowerowej,
- wykonanie czwartego wlotu dla ścieżki celem powiązania z drogą poprzeczną przy skrzyżowaniach teowych nie jest preferowanym rozwiązaniem ze względów bezpieczeństwa,
- w zakresie inwestycji nie przewiduje się budowy sygnalizacji świetlnych,
- ze względu na ograniczenia terenowe budowa wydzielonego chodnika i ścieżki rowerowej na odcinku ul. Biskupińskiej (pomiędzy Strzeszyńską a Zakopiańską) jest nie możliwa,
- w projekcie, tak jak postulowali Internauci przewidziano odseparowanie ruchu pieszego i rowerowego na długości przystanków autobusowych przez zastosowanie elementów takich jak ławka typu podpórka.
Sciezka biskupinska ark1
Sciezka biskupinska ark2
Sciezka strzeszynska odc iwonicka poroninska
Sciezka strzeszynska odc poroninska szarych szeregow
Sciezka strzeszynska odc szarych szeregow biskupinska
Internauci zgłosili następujące wnioski:
- obniżanie krawężników do poziomu przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów lub niestosowanie krawężników na przejściach,
- wykonanie chodników i ciągów pieszo - rowerowych w nawierzchni asfaltowej,
- zróżnicowanie poziomów drogi rowerowej i chodnika w miejscach bezpośredniego sąsiedztwa,
- na skrzyżowaniach w kształcie litery T wykonać dodatkowy czwarty wlot drogi rowerowej,
- sygnalizacja świetlna dla rowerów uruchamiana poprzez detekcję, a nie przyciski,
- budowa wydzielonego chodnika w ul. Biskupińskiej pomiędzy ul. Strzeszyńską a Zakopiańską i przed skrzyżowaniem z ul. Kosowską,
- zastosowanie pionowych elementów oddzielających perony przystanków od drogi rowerowej.
Po przeanalizowaniu uwag informujemy:
- zgodnie z obowiązującymi zarządzeniami wysokość krawężnika na przejściu dla pieszych wynosi 2 cm, na przejeździe dla rowerów nie przekracza 1 cm,
- drogi rowerowe wykonane zostaną z nawierzchni asfaltowej. Celowo, dla odróżnienia, nawierzchnię chodnika stosuje się z innego rodzaju nawierzchni niż nawierzchnię drogi rowerowej, nawierzchnię drogi pieszo - rowerowej wykonuje się z kostki bezfazowej,
- dodatkowo na długości chodnika przylegającego do ścieżki rowerowej, przewidziano w projekcie wzajemne zróżnicowanie wysokościowe powierzchni - zaprojektowano wyniesienie chodnika +5 cm w stosunku do ścieżki rowerowej,
- wykonanie czwartego wlotu dla ścieżki celem powiązania z drogą poprzeczną przy skrzyżowaniach teowych nie jest preferowanym rozwiązaniem ze względów bezpieczeństwa,
- w zakresie inwestycji nie przewiduje się budowy sygnalizacji świetlnych,
- ze względu na ograniczenia terenowe budowa wydzielonego chodnika i ścieżki rowerowej na odcinku ul. Biskupińskiej (pomiędzy Strzeszyńską a Zakopiańską) jest nie możliwa,
- w projekcie, tak jak postulowali Internauci przewidziano odseparowanie ruchu pieszego i rowerowego na długości przystanków autobusowych przez zastosowanie elementów takich jak ławka typu podpórka.
Sciezka biskupinska ark1
Sciezka biskupinska ark2
Sciezka strzeszynska odc iwonicka poroninska
Sciezka strzeszynska odc poroninska szarych szeregow
Sciezka strzeszynska odc szarych szeregow biskupinska