Projekt zakłada poszerzenie istniejącej jezdni o trzy metry i wyodrębnienie dwóch pasów ruchu dla relacji na wprost i dwóch pasów prawoskrętu z ulicy Niestachowskiej w ulicę św. Wawrzyńca. Dodatkowy pas prawoskrętu ma długość 315 m. Zachowano dotychczasowy przebieg ciągu pieszo – rowerowego, dokonując lokalnie jego poszerzeń.
Aby ułatwić autobusom włączanie się do ruchu zmianie ulegnie sterowanie sygnalizacją świetlną poprzez wprowadzenie dodatkowej grupy sygnalizacyjnej dla autobusów oraz system wykrywania autobusów miejskich przy użyciu systemu video rozpoznającego numery rejestracyjne pojazdów.
Prosimy o przesyłanie maili z uwagami, opiniami, wnioskami. Wszystkie będą cenne i ważne. Na maile od Internautów czekamy do 17 października 2012 roku.
2012-10-18
Podsumowanie konsultacji
Wpłynęło 35 maili. Za wszystkie dziękujemy.
1. W większości maili Internauci wyrażali zadowolenie z planowanej inwestycji, często wnioskując o budowę dodatkowego pasa dla lewoskrętu z ul. św. Wawrzyńca w ul. Niestachowską. Dobudowa ta jest przewidywana.
2. Zaprojektowano dodatkowy pas o długości 315m. Jego dalsze wydłużenie wiązałoby się ze znacznym wzrostem kosztów inwestycji spowodowanym wycinką zieleni, przekładaniem gazociągu i budową muru oporowego z uwagi na różnice wysokości terenu jezdni i drogi pieszo - rowerowej.
3. Na wysokości przystanku przewiduje się prowadzenie ruchu rowerowego za wiatą, natomiast ruchu pieszego przez peron przystanku autobusowego. Poszerzenie drogi za wiatą wiązałoby się z wycinką drzew, której chcieliśmy uniknąć. Szerokość 2m jest wystarczająca dla dwukierunkowej drogi rowerowej.
4.Ciąg pieszo - rowerowy na całej długości (z wyjątkiem wjazdów i peronu przystanków) jest oddzielony od jezdni ogrodzeniem segmentowym. Pod wiaduktem nie ma miejsca na odsunięcie drogi pieszo - rowerowej od jezdni.
5.Zamiana istniejącego przystanku na przystanek "na żądanie" jest w gestii ZTM. Przeniesienie przystanku za skrzyżowanie z ul. św. Wawrzyńca nie jest możliwe z uwagi na brak miejsca na budowę zatoki autobusowej.
6.Utrzymanie lokalizacji dwóch istniejących wpustów w środku jezdni wynika z braku możliwości ich przebudowy w związku z istniejącym wodociągiem fi 100 w komorze przełazowej o wymiarach 2,5 X 2,7 m.
7.Sygnalizacja świetlna Propozycja zawarta w tym projekcie polega na umożliwieniu autobusom jazdy prosto, sterowanej własnym sygnałem, z lewego pasa prawoskrętu. Wykrywanie autobusu dokonywane będzie za pomocą kamery systemu wykrywającego numery rejestracyjne pojazdów ,,uprawnionych". Sygnalizacja na przedmiotowym skrzyżowaniu pracować będzie jako akomodacyjna. To znaczy, że ruch samochodowy uwarunkowany jest od kolejki zgłoszeń na poszczególnych wlotach. Na cykl sygnalizacji składają się fazy ruchu, w których realizowane są grupy niekolizyjne. Grupa kierunkowa w prawo z Niestachowskiej w św. Wawrzyńca będzie mogła być realizowana razem z grupą na wprost oraz z wlotem z ul. św. Wawrzyńca. Czas przeznaczony na realizację przedmiotowej grupy umożliwiać będzie płynny przejazd pojazdów i poprawi przejazd komunikacji publicznej.
8.Budowa zatoki dla autobusów powodowałaby konieczność "przeplotu" autobusu przez dwa pasy ruchu. Utrudniłoby to znacznie sterowanie ruchem, a tym samym i ograniczało przepustowość na skrzyżowaniu. Generowałoby niepotrzebne koszty związane z budową zatoki, likwidacją powstałych kolizji, wycinką drzew, przy znikomym efekcie usprawnienia ruchu.
1. W większości maili Internauci wyrażali zadowolenie z planowanej inwestycji, często wnioskując o budowę dodatkowego pasa dla lewoskrętu z ul. św. Wawrzyńca w ul. Niestachowską. Dobudowa ta jest przewidywana.
2. Zaprojektowano dodatkowy pas o długości 315m. Jego dalsze wydłużenie wiązałoby się ze znacznym wzrostem kosztów inwestycji spowodowanym wycinką zieleni, przekładaniem gazociągu i budową muru oporowego z uwagi na różnice wysokości terenu jezdni i drogi pieszo - rowerowej.
3. Na wysokości przystanku przewiduje się prowadzenie ruchu rowerowego za wiatą, natomiast ruchu pieszego przez peron przystanku autobusowego. Poszerzenie drogi za wiatą wiązałoby się z wycinką drzew, której chcieliśmy uniknąć. Szerokość 2m jest wystarczająca dla dwukierunkowej drogi rowerowej.
4.Ciąg pieszo - rowerowy na całej długości (z wyjątkiem wjazdów i peronu przystanków) jest oddzielony od jezdni ogrodzeniem segmentowym. Pod wiaduktem nie ma miejsca na odsunięcie drogi pieszo - rowerowej od jezdni.
5.Zamiana istniejącego przystanku na przystanek "na żądanie" jest w gestii ZTM. Przeniesienie przystanku za skrzyżowanie z ul. św. Wawrzyńca nie jest możliwe z uwagi na brak miejsca na budowę zatoki autobusowej.
6.Utrzymanie lokalizacji dwóch istniejących wpustów w środku jezdni wynika z braku możliwości ich przebudowy w związku z istniejącym wodociągiem fi 100 w komorze przełazowej o wymiarach 2,5 X 2,7 m.
7.Sygnalizacja świetlna Propozycja zawarta w tym projekcie polega na umożliwieniu autobusom jazdy prosto, sterowanej własnym sygnałem, z lewego pasa prawoskrętu. Wykrywanie autobusu dokonywane będzie za pomocą kamery systemu wykrywającego numery rejestracyjne pojazdów ,,uprawnionych". Sygnalizacja na przedmiotowym skrzyżowaniu pracować będzie jako akomodacyjna. To znaczy, że ruch samochodowy uwarunkowany jest od kolejki zgłoszeń na poszczególnych wlotach. Na cykl sygnalizacji składają się fazy ruchu, w których realizowane są grupy niekolizyjne. Grupa kierunkowa w prawo z Niestachowskiej w św. Wawrzyńca będzie mogła być realizowana razem z grupą na wprost oraz z wlotem z ul. św. Wawrzyńca. Czas przeznaczony na realizację przedmiotowej grupy umożliwiać będzie płynny przejazd pojazdów i poprawi przejazd komunikacji publicznej.
8.Budowa zatoki dla autobusów powodowałaby konieczność "przeplotu" autobusu przez dwa pasy ruchu. Utrudniłoby to znacznie sterowanie ruchem, a tym samym i ograniczało przepustowość na skrzyżowaniu. Generowałoby niepotrzebne koszty związane z budową zatoki, likwidacją powstałych kolizji, wycinką drzew, przy znikomym efekcie usprawnienia ruchu.