START MENU DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ NEWSLETTER STOPKA
logo ZDM
powiększenie tekstunormalna wielkość tekstupomniejszenie tekstukontrast
  • logo - epuap
  • 48px
  • logo bip
  • logo - poznań
facebook Youtube
logo
  • Aktualności
  • Załatw sprawę
    • Informacja o Miejskim Inżynierze Ruchu
    • Odszkodowania
    • Parkowanie pojazdów
    • Warunki wjazdu i organizacja ruchu
    • Wniosek o wydanie zaświadczenia o dostępie do drogi publicznej
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Zajęcie pasa drogowego
    • Zjazd z drogi publicznej
    • Pojazdy usuwane z pasa drogowego
    • Wycinka drzew z pasa drogowego
    • Dzierżawa nieruchomości administrowanych przez ZDM pod ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych
    • Informacja publiczna
    • Katalog wymagań stawianych odtworzeniom nawierzchni w obrębie ulic objętych administracją ZDM
    • Informacja dla organizatorów imprez
    • Narada Koordynacyjna - uzgodnienia uzbrojeń
    • Ochrona danych osobowych - informacje
  • Parkowanie
  • Zamówienia publiczne
  • Działania ZDM
    • Drogi w administracji ZDM
    • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
    • Sygnalizacja świetlna
    • Oświetlenie ZDM
    • Zieleń przyuliczna
    • Osoby z niepełnosprawnościami
    • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
    • Pojemniki umieszczone bez zezwolenia zarządcy drogi
    • Konsultacje społeczne
    • Wody opadowe i roztopowe
    • Nasze działania w 2024 roku
    • System Informacji Miejskiej
    • System zarządzania
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Projekty z dofinansowaniem
    • Realizacje
    • Pytania i odpowiedzi
  • Mikromobilność
  • Praca
    • Oferty aktualne
    • Klauzula - przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Numery kont bankowych
    • Dyrekcja ZDM
    • O Firmie
    • Historia ZDM
  1. Home
  2. Działania ZDM
  3. Konsultacje społeczne
  4. Zakończone
  5. Powiększenie strefy uspokojenia ruchu wokół Starego Rynku
ZIP
2017-03-28

Powiększenie strefy uspokojenia ruchu wokół Starego Rynku

Ikona drukarki Ikona udostępnienia

Podsumowanie konsultacji

Temat powiększenia strefy uspokojenia ruchu wokół Starego Rynku był dyskutowany na obradach komisji rewitalizacji Rady Miasta Poznania. Poruszano go również podczas spotkań z przewodnikami, taksówkarzami, motocyklistami, przedstawicielami Bazaru. Rozmowy te miały miejsce jeszcze w 2016 roku.

W ramach spotkań konsultacyjnych w 2017 r. odbyły się następujące spotkania:

  • 9.02 - seniorzy z Klubu Starówka;
  • 16.02 - spotkanie z przedsiębiorcami i taksówkarzami;
  • 22.02 - spotkanie z mieszkańcami;
  • 13.02 i 7.03 - spotkanie z Radą Osiedla Stare Miasto;
  • 22.03 - spotkanie z mieszkańcami, przedsiębiorcami, radnymi podsumowujące konsultacje.

Ponadto w okresie od 10 do 28 lutego 2017 r. można było przesyłać swoje uwagi i sugestie na adres: strefa30@zdm.poznan.pl. Do ZDM wpłynęły 134 maile z uwagami. Zespół złożony z przedstawicieli Zarządu Dróg Miejskich, Miejskiego Inżyniera Ruchu oraz projektanta zdecydował o uwzględnieniu następujących uwag:

  • zrezygnowano z idei utworzenia deptaka na ul. Paderewskiego. Wjazd na ulicę będzie ograniczony znakiem B-1 - zakaz ruchu. Dojazdu pod znak B-1 na ul. Paderewskiego od Al. Marcinkowskiego będzie umożliwiony dla: mieszkańców, dostaw w godz. 6-11, rowerów, taxi, pojazdów służb (straż miejska, policja, pogotowie, itp). Również dojazd do kościoła, hoteli i parkingów będzie możliwy przez ul. Paderewskiego. Dzięki takiemu rozwiązaniu ruch pojazdów nie będzie się odbywał tylko ulicami Zamkowa - Góra Przemysła - Franciszkańska - Sieroca.
  • strefa zamieszkania zostanie wprowadzona na ul. Paderewskiego za skrzyżowaniem z ul. Ludgardy w stronę Starego Rynku;
  • na ul. Ludgardy (od ul. Paderewskiego) wyznaczone zostanie 9 równoległych miejsc parkingowych. Osoby przyjeżdżające do kościoła Franciszkanów będą mogły zaparkować pojazdy;
  • zmieniono sposób parkowania po wschodniej stronie ul. Szewskiej z równoległego na ukośnie. Dzięki temu przybyły 4 miejsca postojowe;
  • wyznaczono dodatkowe 2 miejsca postojowe dla autokarów turystycznych na Al. Marcinkowskiego po zachodniej stronie ulicy. Łącznie w obszarze staromiejskim funkcjonować będzie 17 miejsc dla autokarów - z tego 5 będzie przeznaczonych do postoju 15-minutowego. Do tej pory do dyspozycji turystów było 10 miejsc postojowych;
  • zieleń i mała architektura - niska zieleń i ławki zostaną wprowadzone w trzech lokalizacjach: ul. 23 Lutego (przy pl. Wielkopolskim), ul. Wrocławska, ul. Masztalarska. Lokalizacja została ustalona z RO Stare Miasto;
  • konsultacje w sprawie Al. Marcinkowskiego - konsultacje dotyczące zmiany zagospodarowania Al. Marcinkowskiego na odcinku od ul. 23 lutego do ul. Solnej planowane są na maj br.
  • rekompensata utraconych miejsc postojowych wokół Starego Rynku - mieszkańcy będą mieli do swojej dyspozycji ok. 130 miejsc parkingowych na obecnym parkingu buforowym na Chwaliszewie. Parking posiada łącznie 250 miejsc. Korzystanie będzie możliwe na podstawie identyfikatorów, które mieszkańcy wykupują obecnie parkując w Strefie Płatnego Parkowania - koszt 10 zł/miesięcznie. Mieszkańcy otrzymają również karty umożliwiające wjazd i wyjazd z parkingu (parking jest ogrodzony) - konieczne będzie zapłacenie kaucji za kartę wjazdu. Nie przewiduje się dodatkowych opłat za korzystanie z tych miejsc postojowych;
  • zrezygnowano wstępnie z wyznaczania kopert dla dostaw. Dostawy będą się odbywać w godz. 6.00-11.00. Ponadto Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął rozmowy z operatorami parkingów zlokalizowanych w centrum miasta, aby wpracować preferencyjne ceny dla mieszkańców centrum oraz lepiej oznaczyć parkingi by kierowcy nie mieli trudności z ich znalezieniem i korzystali z nich w większym zakresie.


Projekt organizacji ruchu zmierzający do uspokojenia ruchu wokół Starego Rynku obecnie zakłada:

  • zwiększenie strefy zamieszkania - nawet na ulicach piesi mają pierwszeństwo; 
  • uwolnienie części wybranych chodników od parkujących samochodów; 
  • uporządkowanie parkowania samochodów; 
  • wykonanie dodatkowego przejścia dla pieszych przez ul. Wielką w rejonie starego koryta Warty, aby ułatwić pieszym przemieszczanie się w kierunku Starego Rynku; 
  • wyłączenie sygnalizacji, aby umożliwić pieszym/kierowcom bardziej płynne przejście/przejechanie z pl. Bernardyńskiego w ul. Za Bramką; 
  • wykonanie ułatwień dla rowerzystów w postaci kontraruchu, kontrapasów i nowych stojaków rowerowych; 
  • ułatwienie dostaw towarów w obszarze staromiejskim; 
  • wyznaczenie nowych miejsc postojowych dla autokarów turystycznych (do 15 minut postój autokarów w dzień na ul. Stawnej, nowy parking przy Międzymościu, dodatkowe miejsca dla autokarów na Al. Marcinkowskiego); 
  • montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Garbary i Wszystkich Świętych, aby zapewnić bezpieczniejszy wyjazd z ul. Wszystkich Świętych oraz skrócić drogę do parkingu przy ul. Za Bramką; 
  • maty dla niewidomych i niedowidzących na przejściach dla pieszych; - skrzyżowania równorzędne.

Dziękujemy Państwu za duże zaangażowanie w konsultacjach internetowych oraz liczny udział w spotkaniach.


Poprzedni Następny Wszystkie

Działania ZDM

  • Drogi w administracji ZDM
  • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
  • Sygnalizacja świetlna
  • Oświetlenie ZDM
  • Zieleń przyuliczna
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
  • Pojemniki umieszczone bez zezwolenia zarządcy drogi
    • Pojemnik na odzież - T. Boya-Żeleńskiego
    • Pojemnik na odzież - Al. Solidarności
    • Pojemnik na odzież – ul. Urbanowska (na wysokości nr 36)
    • Pojemnik na odzież - ul. Wańkowicza (na wysokości posesji nr 68)
    • Pojemniki na odzież – ul. Minikowo - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Tuwima (na wysokości nr. 4) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Radojewo/ul. Wiesiołkowa - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Dmowskiego (na wysokości nr 155) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Polarna (na wysokości nr 6) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Krauthofera (na wysokości nr 58) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Krajenecka - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Dzięgielowa (na wysokości nr 7) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Teokryta (na wysokości nr 55) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Hezjoda - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - Czorsztyńska (na wysokości nr 35) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież, Wagrowska (na wysokości nr 2) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Dobromiły (na wysokości nr 32) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego (na wysokości nr 1) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież - ul. Chociszewskiego (na wysokości nr 56) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Sielawy (na wysokości na 21b) - USUNIĘTO
  • Konsultacje społeczne
  • Wody opadowe i roztopowe
  • Nasze działania w 2024 roku
    • Mapa rowerowa 2024 już dostępna
    • Przeobrażenie ulicy Czarnieckiego
    • Róże zakwitną na Filipińskiej
    • Wspólne kontrole na deptaku
    • Bezpieczny przejazd rowerowy na Ogrodach
    • Nowe nasadzenia na Piątkowie
    • Garbary bardziej zielone
    • Chodnik na ul. Szymanowskiego po remoncie
    • Nowa nawierzchnia na al. Niepodległości
    • Więcej zieleni na Wildzie
    • Coraz ładniej na ul. Mariackiej
    • Co zrobić, by ustawić kontener na odpady poremontowe
    • Wygodniej i bezpieczniej na Strzeszynie
    • Bezpieczniejszy skręt w ul. Murawa
    • Ulica Plebańska po przebudowie
    • Wywozimy nielegalne kontenery
    • Nowy chodnik na Świerczewie
    • Wybudowaliśmy ulicę Anny Danysz
    • Ponad dwa miliony złotych na bezpieczeństwo pieszych
    • Nowe drzewa na poznańskich ulicach
  • System Informacji Miejskiej
    • Nowy system informacji miejskiej
    • Podział miasta na jednostki obszarowe
    • Mapa jednostek obszarowych Poznania
  • System zarządzania
    • Harmonogram wdrażania
    • Polityka systemu zarządzania
    • Wykaz znaczących aspektów środowiskowych
    • Ochrona danych osobowych
    • Badanie satysfakcji klienta
  • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Spotkania z mieszkańcami i radami osiedli - 2025
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2024
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2023
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2022
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2020
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2021
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2019
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami (lata 2013-2018)
  • Projekty z dofinansowaniem
    • Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027
    • Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
    • Sektorowy Program Operacyjny Transport
    • Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013
    • Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020
    • System zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme)
    • Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    • Gminny i Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
  • Realizacje
    • Przebudowa ul. Kolejowej
    • Budowa drogi rowerowej wzdłuż trasy PST
    • Budowa drogi rowerowej na ul. Dmowskiego
    • Budowa mostów Berychowskich
    • Budowa na ul. Modrzejewskiej
    • Budowa wiaduktów w ciągu ul. Golęcińskiej oraz ul. Lutyckiej
    • Węzeł Grunwaldzka
    • Przebudowa (części) ul. Białośliwskiej
    • Przebudowa ul. Heweliusza
    • Przebudowa ulic Rubinowej i Ametystowej
    • Ekrany akustyczne wzdłuż ul. Krzywoustego
    • Przebudowa ul. Hodowlanej
    • Przebudowa ul. Miłosza
    • Przebudowa ul. Pokrzywno
    • Budowa ul. świętego Wawrzyńca
    • Przebudowa ul. Jarochowskiego
    • Przejazd rowerowy i sygnalizacja świetlna na ul. Hetmańskiej
    • Przebudowa ul. Mleczowej
    • Rozbudowa ul. Zwierzynieckiej
    • Budowa ul. Rozwadowskiej
  • Pytania i odpowiedzi
    • Czy można wykupić identyfikator bez wychodzenia z domu?
    • Dlaczego przy nowych drogach dla rowerów nie ma "pasów" dla pieszych
    • Co powinien zrobić właściciel lub użytkownik pojazdu, którego auto zostało odholowane z pasa drogowego?
    • Jak nie popełnić błędów przy projektowaniu?

Dowiedz się więcej

czytaj więcej

Mikromobilność - rowery, hulajnogi, UTO

czytaj więcej
  • Punkty Hop & Go
    Punkty Hop & Go
  • Drzewo
    Zieleń przyuliczna
  • Ikona dokumentu
    Konsultacje społeczne
  • Chmurka z deszczem
    Kanalizacja deszczowa
  • Szklanka ze słomką
    Ogródki gastronomiczne
  • Samochód ciężarowy
    Ograniczenia dla pojazdów ciężarowych
  • Budynek mieszkalny
    Współdziałanie z mieszkańcami i radami osiedla
  • Flaga Unii Europejskiej
    Projekty z dofinansowaniem
  • Telefon komórkowy
    RODO ochrona danych osobowych
  • Sygnalizacja świetlna i drogowa
    Usprawniamy miasto
Zarząd Dróg Miejskich - logo 2017 - 2025 | Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
  • O firmie
  • Załatw sprawę
  • Nasze działania
  • Parkowanie
  • Zamowienia publiczne
  • Mapa strony
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt

Ustaw kontrast