Zakres inwestycji obejmuje odcinek od skrzyżowania z ul. Nowowołkowyską do torów tramwajowych.
Zgodnie z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Rataje – Łacina część B w Poznaniu zaprojektowano:
po stronie prawej (wschodniej) jezdni chodnik o szerokości 3,0 do 5,0 m oraz dwukierunkową ścieżką rowerową szerokości 2,5 m,
po stronie lewej (od strony osiedla mieszkaniowego) chodnik o szerokości 2,0 m,
oświetlenie uliczne na całym odcinku.
W przedstawionej koncepcji rozbudowy ul. Katowickiej zachowano istniejące drzewa wzdłuż ulicy Katowickiej od skrzyżowania ulicy Nowowołkowyskiej z ulicą Katowicką do ulicy Zabrzańskiej.
W celu zapewnienia płynności jazdy rowerzystów po projektowanych ścieżkach rowerowych na skrzyżowaniu ulicy Nowowołkowyskiej z Katowicką zaznaczono przejazd dla rowerzystów.
Prosimy o przesyłanie maili z uwagami, opiniami, wnioskami w terminie do 29 maja 2013 roku.
2013-05-29
Podsumowanie konsultacji
Serdecznie dziękujemy wszystkim Internautom, którzy zabrali głos w dyskusji. Do Zarządu Dróg Miejskich wpłynęło 45 maili. Poniżej przedstawiamy poruszane przez Internautów tematy oraz odpowiedzi na poruszane w nich kwestie:
1. Przekształcenia chodnika po wschodniej stronie ul. Katowickiej w ścieżkę pieszo-rowerową, - nieczytelne, niebezpieczne rozwiązanie początku/końca ścieżki rowerowej od strony torów tramwajowych, - korekty Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (MPZP) odnośnie drogi rowerowej oraz umieszczonych w projekcie hybrydy znaków P-10 i P-11, - niezbyt jasnego sposobu oznakowania przejść i przejazdów dla rowerzystów, - braku włączeń dla rowerzystów na skrzyżowaniach, zastosowania jednokierunkowych dróg rowerowych po obu stronach jezdni: Projektowany chodnik szerokości 2.00 m zlokalizowany jest w pasie drogowym ul. Katowickiej. Utworzenie ścieżki pieszo-rowerowej wiązałoby się z likwidacją połowy istniejących miejsc postojowych na przyległych parkingach oraz koniecznością wykupu gruntów. Wyjściowym założeniem było odseparowanie ruchu kołowego, rowerowego oraz pieszego. Ostatecznie po analizie przesłanych sugestii zdecydowano, że na ul. Katowickiej zaprojektowana będzie strefa 30, w której nie ma konieczności wydzielenia ścieżek rowerowych i ruch rowerowy może odbywać się na jezdni. Projektowana droga rowerowa po stronie zachodniej nie będzie oznakowana znakami C13/16 i będzie ogólnodostępna (dla rolkarzy, rowerów itd.). Korzystanie z niej nie będzie obligatoryjne. W związku z tym hybryda znaków P-10 i P-11, która miała ułatwić włączanie się do ruchu rowerzystom ulegnie likwidacji.
2. Poszerzenie chodnika po stronie osiedla Ataner i TBS z 2.00 m na 3.00 m: projektowany chodnik szerokości 2.00 m zlokalizowany jest w pasie drogowym ul. Katowickiej. Jego poszerzenie wiązałoby się z likwidacją połowy istniejących miejsc postojowych na przyległych parkingach oraz koniecznością wykonania wielu podziałów gruntów. Po stronie zachodniej zaprojektowano chodnik o szerokości 3.00-5.00 m, który stanowi trakt spacerowy.
3. Poszerzenie ulicy na wysokości ogródków działkowych i wydłużenie długości światła zielonego w relacji ul. Katowicka - Baraniaka: W projekcie przebudowy ul. Katowickiej zmieniona zostanie geometria wlotu na skrzyżowanie z ul. Nowowołkowyską. Po przebudowie w/w odcinka przeprowadzona zostanie analiza poprawności programów sygnalizacji świetlnej i w razie stwierdzenia nieprawidłowości zostaną one skorygowane.
4. Uwzględnienie istniejącego zakazu przechodzenia przez tory tramwajowe: Projekt przebudowy ul. Katowickiej nie powoduje zmian w istniejącej sytuacji na przejściu.
5. Zmiana chodnika usytuowanego przy blokach na ścieżkę pieszo-rowerową: Obszar ten znajduje się poza zakresem opracowania i poza terenem będącym w zarządzie ZDM
6. Progi zwalniające na ul. Katowickiej przed zjazdem do bloków TBS: wg przedstawionej koncepcji wybudowane tu będzie wyniesione skrzyżowanie, tak więc nie ma konieczności stosowania dodatkowych progów zwalniających,
7. Zakaz zatrzymywania się na ulicy od strony bloku TBS: na całej długości ul. Katowickiej obowiązywać będzie zakaz zatrzymywania się i postoju.
Plan sytuacyjny Katowicka
1. Przekształcenia chodnika po wschodniej stronie ul. Katowickiej w ścieżkę pieszo-rowerową, - nieczytelne, niebezpieczne rozwiązanie początku/końca ścieżki rowerowej od strony torów tramwajowych, - korekty Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego (MPZP) odnośnie drogi rowerowej oraz umieszczonych w projekcie hybrydy znaków P-10 i P-11, - niezbyt jasnego sposobu oznakowania przejść i przejazdów dla rowerzystów, - braku włączeń dla rowerzystów na skrzyżowaniach, zastosowania jednokierunkowych dróg rowerowych po obu stronach jezdni: Projektowany chodnik szerokości 2.00 m zlokalizowany jest w pasie drogowym ul. Katowickiej. Utworzenie ścieżki pieszo-rowerowej wiązałoby się z likwidacją połowy istniejących miejsc postojowych na przyległych parkingach oraz koniecznością wykupu gruntów. Wyjściowym założeniem było odseparowanie ruchu kołowego, rowerowego oraz pieszego. Ostatecznie po analizie przesłanych sugestii zdecydowano, że na ul. Katowickiej zaprojektowana będzie strefa 30, w której nie ma konieczności wydzielenia ścieżek rowerowych i ruch rowerowy może odbywać się na jezdni. Projektowana droga rowerowa po stronie zachodniej nie będzie oznakowana znakami C13/16 i będzie ogólnodostępna (dla rolkarzy, rowerów itd.). Korzystanie z niej nie będzie obligatoryjne. W związku z tym hybryda znaków P-10 i P-11, która miała ułatwić włączanie się do ruchu rowerzystom ulegnie likwidacji.
2. Poszerzenie chodnika po stronie osiedla Ataner i TBS z 2.00 m na 3.00 m: projektowany chodnik szerokości 2.00 m zlokalizowany jest w pasie drogowym ul. Katowickiej. Jego poszerzenie wiązałoby się z likwidacją połowy istniejących miejsc postojowych na przyległych parkingach oraz koniecznością wykonania wielu podziałów gruntów. Po stronie zachodniej zaprojektowano chodnik o szerokości 3.00-5.00 m, który stanowi trakt spacerowy.
3. Poszerzenie ulicy na wysokości ogródków działkowych i wydłużenie długości światła zielonego w relacji ul. Katowicka - Baraniaka: W projekcie przebudowy ul. Katowickiej zmieniona zostanie geometria wlotu na skrzyżowanie z ul. Nowowołkowyską. Po przebudowie w/w odcinka przeprowadzona zostanie analiza poprawności programów sygnalizacji świetlnej i w razie stwierdzenia nieprawidłowości zostaną one skorygowane.
4. Uwzględnienie istniejącego zakazu przechodzenia przez tory tramwajowe: Projekt przebudowy ul. Katowickiej nie powoduje zmian w istniejącej sytuacji na przejściu.
5. Zmiana chodnika usytuowanego przy blokach na ścieżkę pieszo-rowerową: Obszar ten znajduje się poza zakresem opracowania i poza terenem będącym w zarządzie ZDM
6. Progi zwalniające na ul. Katowickiej przed zjazdem do bloków TBS: wg przedstawionej koncepcji wybudowane tu będzie wyniesione skrzyżowanie, tak więc nie ma konieczności stosowania dodatkowych progów zwalniających,
7. Zakaz zatrzymywania się na ulicy od strony bloku TBS: na całej długości ul. Katowickiej obowiązywać będzie zakaz zatrzymywania się i postoju.
Plan sytuacyjny Katowicka