Do pobrania:
Wydruk 21 -1.2 konsultacje - (3,59 MB)
Przekrój normalny 01-A-A - (140,88 KB)
Ponad 200 osób wzięło udział w konsultacjach społecznych koncepcji budowy drogi rowerowej wzdłuż ul. Dolna Wilda, przeprowadzonych na przełomie stycznia i lutego 2018 r. Na wniosek rady osiedla Wilda opiniowanie zostało poszerzone o spotkanie z mieszkańcami, które zorganizowano w formie dyżurów eksperckich.
Pomimo, że inwestycja obejmuje budowę drogi rowerowej, przyniesie korzyści nie tylko rowerzystom, ale również pieszym i kierowcom. Oznacza ona bowiem remont chodników oraz wyznaczenie nowych miejsc postojowych po wschodniej stronie ul. Dolna Wilda.
Dzięki budowie drogi rowerowej wzdłuż ul. Dolna Wilda i Górna Wilda powstanie połączenie istniejącego ciągu pieszo-rowerowego położonego przy pierwszej z tych ulic z ul. Królowej Jadwigi. Projekt został uwzględniony w Programie Rowerowym Miasta Poznania. Jego realizacja zapewni wygodny dojazd rowerem do ul. Olimpijskiej, Spychalskiego (dawniej Chwiałkowskiego) i Niedziałkowskiego oraz Parku Jana Pawła II. To również ważna część trasy rowerowej łączącej północ z południem Poznania.
Szczegółowy opis przebiegu projektowanej drogi wraz z materiałami graficznymi został opublikowany na stronie ZDM w zakładce Projekty drogowe 23 stycznia. Od tego dnia do 8 lutego zainteresowane osoby mogły podzielić się swoimi uwagami wysyłając email na adres rower_dolnawilda@zdm.poznan.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby ZDM przy ul. Wilczak 17 w Poznaniu. Pisemne sugestie do zaprezentowanej koncepcji można było również dostarczyć do ZDM osobiście.
Ponadto 7 lutego w Szkole Branżowej I stopnia przy ul. Św. Jerzego odbyły się dyżury ekspertów, podczas których pracownicy ZDM i projektant koncepcji odpowiadali na pytania mieszkańców.
W wyniku konsultacji do ZDM przesłanych zostało 11 wiadomości email oraz podpisane przez blisko 200 osób pismo z propozycją przeniesienia drogi rowerowej na wschodnią stronę ul. Dolna Wilda (od strony lodowiska Chwiałka).
Po przeanalizowaniu wszystkich uwag i propozycji mieszkańców, projektant koncepcji wraz z merytorycznym wydziałem ZDM zdecydowali o uwzględnieniu następujących postulatów przy dalszych pracach nad dokumentacją projektową:
1. Zatoki i miejsca postojowe zostaną zaprojektowane po wschodniej stronie ul. Dolna Wilda.
2. Przebieg drogi rowerowej zostanie maksymalnie odsunięty od fasady budynków przy ul. Dolna Wilda.
3. Zniwelowane zostaną wszystkie odgięcia przebiegu drogi rowerowej.
4. Na przejeździe rowerowym przez ul. Królowej Jadwigi przy skrzyżowaniu z ul. Półwiejską zaprojektowana zostanie śluza rowerowa, umożliwiająca włączanie do ruchu w kierunku zachodnim.
5. Przejazdy rowerowe na skrzyżowaniu ul. Żelazka i Dolna Wilda zostaną zaprojektowane na wszystkich czterech wlotach.
6. Na przejazdach rowerowych zastosowane będą tzw. obrzeża wtopione, ułatwiające ich pokonanie.
7. Chodnik i droga rowerowa wzdłuż ul. Górna Wilda zostaną zamienione miejscami.
8. Projekt miejsc postojowych będzie uwzględniał miejsca parkingowe dla samochodów dostępnych w ramach car-sharingu.
9. Przejście przez ul. Dolna Wilda przy ul. Spychalskiego zostanie dodatkowo doświetlone, aby podnieść poziom bezpieczeństwa.
Z uwagi na konieczność zachowania ciągłości przebiegu połączenia rowerowego, droga rowerowa będzie zaprojektowana po zachodniej stronie ul. Dolna Wilda. Biegnie ona po tej stronie konsekwentnie od granic miasta, a ponadto od strony zabudowań osiedla zlokalizowanych jest znacznie więcej miejsc będących początkiem lub celem podróży.