W przeprowadzanych w dniach 30 stycznia – 17 lutego 2017 roku konsultacjach internetowych wpłynęło 8 opinii. Większość Internautów, tj. 5, pozytywnie oceniło wariant I (budowa wydzielonej drogi dla rowerów i chodnika). Wśród przesłanych maili nie było ani jednego, który wskazałby wariant II (budowa ciągu pieszo-rowerowego) jako bardziej korzystny. Jeden z głosów dotyczy częściowego połączenia założeń z wariantu I oraz II. Dwa głosy nie dotyczyły oceny żadnego
z wariantów. Wszystkie z odpowiedzi pozytywnie odnosiły się do projektu budowy infrastruktury dla rowerów.
Zdaniem Internautów, największą zaletą wariantu I jest wydzielenie infrastruktury rowerowej, które zapewnia większe bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz brak konieczności przecinania pasów ruchu w jezdni. Zaproponowano:
- likwidację planowanej fragmentami opaski, poszerzając drogę dla rowerów do 2,5 m;
- utrzymanie ciągłości chodników na wysokości wjazdów i zastosowanie jednolitego materiału;
- powtórzenie znaku C-13/16 na skrzyżowaniu z ul. Rezedową po południowej stronie oraz po obu stronach skrzyżowania z ul. Owczą;
- uzupełnienie oznakowania D-6b na skrzyżowaniach ul. Złotowskiej z ulicami Owczą, Perzycką, Miastkowską (od strony Złotowskiej),
- postawienie oznakowania C-13/16 na skrzyżowaniu z ul. Perzycką dopiero za dodatkowym przesuniętym (północnym) wlotem skrzyżowania,
- uzupełnienie oznakowania P-26.
Jako słabe strony wariantu I wskazano likwidację miejsc postojowych, a także częściowe przeprowadzenie inwestycji przy wjazdach do posesji.
W przypadku nierekomendowanego wariantu II zwrócono uwagę na brakujące oznakowanie poziome P-23 oraz P-26, a także wskazano ryzyko kolizji pieszych
z rowerzystami. Określono jednak, że wariant ten będzie generował mniejsze zagrożenie zjawiska nielegalnego parkowania.
Ponadto jeden głos w konsultacjach dotyczył wprowadzenia wariantu częściowo łączonego, polegającego na utworzeniu drogi dla rowerów po północnej stronie,
a chodnika po południowej stronie ul. Złotowskiej, na odcinku od ronda do
ul. Złotowskiej 69. Droga dla rowerów przebiegałaby na terenach zadrzewionych. Ponadto propozycja zakłada utworzenie ciągu pieszo-rowerowego lub infrastruktury wydzielonej wraz z małą architekturą i oświetleniem (bulwar) na odcinku od ul. Złotowskiej 69 do strumienia Junikowskiego, a także zakłada zapewnienie miejsc parkingowych. Dalej po północnej stronie, aż do granicy opracowania autor propozycji zakłada utworzenie chodnika. Autor wskazuje, by chodniki i droga dla rowerów była wykonana z materiału asfaltowego.
Serdecznie dziękujemy za przesłanie opinie, uwagi i propozycje.
„Złotowska – chodnik i ścieżka rowerowa” to jeden ze zwycięskich projektów ubiegłorocznego budżetu obywatelskiego. Autorzy projektu jako główny cel wskazali zapewnienie bezpieczeństwa pieszym, szczególnie osobom starszym, jak i rowerzystom. Wskazali również inne argumenty, na przykład możliwość dojazdu rowerem poza miasto, jak również ułatwienie dostępu dla mieszkańców Skórzewa i dotarcia do centrum Poznania. Dodali również, że sprzyjającą okolicznością jest połączenie nowej drogi rowerowej z istniejącą już infrastrukturą rowerową.
Zarząd Dróg Miejskich zlecił opracowanie koncepcji, w dwóch wariantach. Pierwszy wariant zakłada budowę oddzielonych od siebie chodnika i drogi rowerowej. Chodnik z kostki ma szerokość 1,5 metra, droga rowerowa o szerokości dwóch metrów zostanie wykonana z asfaltobetonu. Jedynie na odcinku od ul. Perzyckiej do ul. Miastkowskiej, z uwagi na bardzo wąski pas drogowy, ruch pieszych i rowerzystów będzie się odbywał po ciągu pieszo-rowerowym. Wariant ten zakłada ruch po jednej, tj. południowo-wschodniej stronie ulicy (prawej od strony ronda Malwowa/Złotowska/Poznańska).
Drugi wariant zakłada budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3,5 metra i nawierzchni bitumicznej. Na odcinku od istniejącej drogi rowerowej przy rondzie Malwowa/Złotowska/Poznańska jest zlokalizowany po stronie południowo-wschodniej (prawej) a od ul. Owczej po stronie zachodnio-północnej (lewej).
Realizacja obu wariantów wiąże się z koniecznością wycinki drzew, wykupem gruntów. Dlatego elementami koncepcji, które przedstawiamy na naszej stronie internetowej są również pliki zawierające inwentaryzację istniejącej zieleni przyulicznej oraz szacunkowe kosztorysy inwestycji.Który wariant zostanie zrealizowany i czy dokładnie w zaproponowanym przez projektanta kształcie? To jest właśnie temat naszych konsultacji. Serdecznie zapraszamy do zgłaszania uwag, wniosków w terminie od 30 stycznia do 17 lutego.