Budowa przystanku tramwajowego typu wiedeńskiego na ulicy Gwarnej w Poznaniu
Prezentujemy projekt koncepcyjny pierwszego w Poznaniu tzw. przystanku wiedeńskiego. Przystanek powstaje w celu ułatwienia pasażerom wejścia do pojazdów komunikacji zbiorowej. Istotne są również kwestie związane z poprawą bezpieczeństwa. Jezdnia zostaje podniesiona do poziomu chodnika, zatem samochody zmuszone są zwolnić przed przystankiem.
W projekcie koncepcyjnym została uwzględniona jezdnia o szerokości 3, 25 m, wyniesiona na wysokość 22 cm powyżej główki szyny tramwajowej. Wjazd i zjazd na wyniesioną jezdnię będzie się odbywał po rampie długości 3,7 m i pochyleniu podłużnym 6%. Nawierzchnia jezdni zostanie wykonana z kostki kamiennej, granitowej, promieniowanej, o wymiarach 16 x 16 cm. Jezdnia oddzielona zostanie od peronu obrzeżem kamiennym wymiarach 10 x 25 cm. Wzdłuż peronu zaprojektowano maty z guzami dla osób niedowidzących o szerokości 50 cm.
Od torowiska tramwajowego jezdnia oddzielona zostanie krawężnikiem przystankowym, tramwajowo – autobusowym. Wzdłuż ramp najazdowych od strony torów został zaprojektowany krawężnik kamienny o wymiarach 20 x 35 cm. Dla pasażerów komunikacji miejskiej zaprojektowano peron przystankowy długości 45 metrów o nawierzchni z płyt granitowych wymiarach 60 x 60 x 8 cm, w kolorze jasnym szarym oraz kostki betonowej 10 x 10 x 8 cm koloru grafitowego (analogiczne jak na ulicy Święty Marcin). Dodatkowo zostanie sfrezowana a następnie ułożona nowa warstwa ścieralna nawierzchni bitumicznej wzdłuż nowo zaprojektowanego krawężnika i kamiennego obrzeża.
Prosimy o zapoznanie się z projektem koncepcyjnym a następnie o przesyłanie maili z uwagami, wnioskami, opiniami w terminie do 27 września 2013 roku.
2013-09-27
Podsumowanie konsultacji
Dziękujemy Internautom, którzy przesłali opinie na temat projektu przystanku typu wiedeńskiego na ulicy Gwarnej.
Do Zarządu Dróg Miejskich wpłynęło 5 maili. Internauci zaaprobowali projekt budowy przystanku typu wiedeńskiego na ulicy Gwarnej. Zwrócili uwagę na to, że "przystanki wiedeńskie" zwiększają komfort pasażerów oraz ich bezpieczeństwo.
Wnioski dotyczyły również pozostawienia przystanku podwójnego oraz o nadanie priorytetu dla tramwaju poprzez odpowiednie zaprogramowanie sterowania sygnalizacji świetlnej.
Informujemy, że docelowo przez ulicę Gwarną mają kursować maksymalnie dwie linie tramwajowe, zatem nie ma konieczności projektowania przystanku podwójnego. Informujemy również, że zostanie wprowadzony priorytet dla tramwajów.