GDOŚ poinformowała, że utrzymuje decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji. - To bardzo dobra wiadomość. Ten ważny dokument możemy nazwać zielonym światłem dla dalszych działań zmierzających do budowy węzła. Utrzymanie w mocy decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach pozwala na ukończenie prac projektowych i finalizowanie wniosku o środki unijne na inwestycję – wyjaśnia Justyna Litka, prezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie. Dofinansowanie projektu przewidziane jest w ramach tzw. ZIT-ów (Zintegrowane Inwestycje Terytorialne).

Budowa zintegrowanego węzła transportowego Grunwaldzka to inwestycja ważna nie tylko dla mieszkańców Poznania, dlatego miasto współpracuje z powiatem poznańskim i gminą Komorniki. Dziś przejazd kolejowy na ul. Grunwaldzkiej przy granicy Poznania i gminy Komorniki jest dużym utrudnieniem. Biegnie tu popularna linia kolejowa E20 łącząca Warszawę z Berlinem, przez co przejazd przez tory jest bardzo często zamykany.

W ramach inwestycji powstanie bezkolizyjny przejazd pod torami kolejowymi. Nie tylko zmotoryzowani, ale także piesi i rowerzyści wygodnie przedostaną się na drugą stronę torów. W ramach inwestycji przy stacji kolejowej Poznań Junikowo powstanie węzeł przesiadkowy łączący różne środki transportu. Pętla autobusowa w rejonie peronu PKP umożliwi szybką przesiadkę pomiędzy pociągami i autobusami "drzwi w drzwi". Uzupełnieniem węzła transportowego będą parkingi typu "parkuj i jedź" na samochody i rowery. Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Na ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ul. Twardogórskiej do ul. Wołczyńskiej powstanie ok. kilometrowa droga z chodnikami i ścieżkami rowerowymi.