- Na wykonanie projektu oraz uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji i zezwoleń, w tym ostatecznej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybrany w postępowaniu przetargowym wykonawca będzie miał maksymalnie 910 dni od dnia podpisania umowy – mówi Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Z przeprowadzonej przez specjalistów ekspertyzy wynika, że stan techniczny mostu przeprowadzającego  ul. Estkowskiego nad Wartą, jest zły. Zbudowano go w połowie lat 60. XX wieku, a w roku 1989 wykonano jego kapitalny remont. Nieszczelna jest izolacja pod chodnikami, nie ma prawidłowego odwodnienia, widoczne są uszkodzenia spowodowane przez korozję i nieszczelności w dylatacji. Występujące przecieki oraz uszkodzenia korozyjne mogą w krótkim okresie wpłynąć na obniżenie nośności obiektu. W zdecydowanie w gorszym stanie jest most północny.

W związku z tym starą przeprawę trzeba będzie rozebrać i w jej miejsce, na podstawie przygotowanego projektu, zbudować nową. Na czas rozbiórki i budowy nowego obiektu zaprojektować most tymczasowy po stronie południowej.

Wybrany w postępowaniu przetargowym projektant – oprócz dokumentacji dla budowy mostu tymczasowego i docelowego – przygotuje również projekt przebudowy przejścia podziemnego dla pieszych na Ostrowie Tumskim, przy skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego z ul. Ostrów Tumski i ul. Wieżową, oraz rozbudowę ul. Estkowskiego i  Wyszyńskiego (od ul. Chwaliszewo do ul. Zagórze) oraz skrzyżowań z ul. Chwaliszewo, ul. Panny Marii i ul. Wieżową.

Podmioty zainteresowane udziałem w postępowaniu przetargowym mogą składać swoje oferty do 3 grudnia.

PIM