START MENU DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ NEWSLETTER STOPKA
logo ZDM
powiększenie tekstunormalna wielkość tekstupomniejszenie tekstukontrast
  • logo - epuap
  • 48px
  • logo bip
  • logo - poznań
facebook Youtube
logo
  • Aktualności
  • Załatw sprawę
    • Informacja o Miejskim Inżynierze Ruchu
    • Odszkodowania
    • Parkowanie pojazdów
    • Warunki wjazdu i organizacja ruchu
    • Wniosek o wydanie zaświadczenia o dostępie do drogi publicznej
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Zajęcie pasa drogowego
    • Zjazd z drogi publicznej
    • Pojazdy usuwane z pasa drogowego
    • Wycinka drzew z pasa drogowego
    • Dzierżawa nieruchomości administrowanych przez ZDM pod ogólnodostępne stacje ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych
    • Informacja publiczna
    • Katalog wymagań stawianych odtworzeniom nawierzchni w obrębie ulic objętych administracją ZDM
    • Informacja dla organizatorów imprez
    • Narada Koordynacyjna - uzgodnienia uzbrojeń
    • Ochrona danych osobowych - informacje
  • Parkowanie
  • Zamówienia publiczne
  • Działania ZDM
    • Drogi w administracji ZDM
    • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
    • Sygnalizacja świetlna
    • Oświetlenie ZDM
    • Zieleń przyuliczna
    • Osoby z niepełnosprawnościami
    • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
    • Pojemniki umieszczone bez zezwolenia zarządcy drogi
    • Konsultacje społeczne
    • Wody opadowe i roztopowe
    • Nasze działania w 2024 roku
    • System Informacji Miejskiej
    • System zarządzania
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Projekty z dofinansowaniem
    • Realizacje
    • Pytania i odpowiedzi
  • Mikromobilność
  • Praca
    • Oferty aktualne
    • Klauzula - przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Numery kont bankowych
    • Dyrekcja ZDM
    • O Firmie
    • Historia ZDM
  1. Home
  2. Działania ZDM
  3. Projekty z dofinansowaniem
  4. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020
  5. Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu
ZIP
2018-06-18

Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu

Zadanie inwestycyjne polegające na rozbudowie ul. Bałtyckiej na odcinku od mostu Lecha do skrzyżowania z ul. Syrenią tak zwany I ETAP inwestycji, to element większego projektu infrastrukturalnego pn.: „Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągi drogi krajowej nr 92 w Poznaniu”, obejmującego ponadto przebudowę północnej nitki mostu Lecha II ETAP inwestycji oraz budowę węzła komunikacyjnego „Nowa Naramowicka” III ETAP inwestycji – jakie to etapy przewidziano do realizacji w kolejnych latach.

Rozbudowa ul. Bałtyckiej (ciąg drogi krajowej nr 92) na odcinku od mostu Lecha do skrzyżowania z ul. Syrenią długości ok. 1400m, do przekroju 2x2 (jezdnie rozdzielone pasem zieleni) oraz rozbudowa skrzyżowań z ul. Gdyńska, Syrenią i Chemiczną - jest to I ETAP przedmiotowej inwestycji

Przebudowa północnej nitki mostu Lecha (ciąg drogi krajowej nr 92) zlokalizowanego w pasie drogowym ulic Lechickiej i Bałtyckiej polegająca na jej rozbudowie do przekroju 3-pasowego i dostosowaniu nowej konstrukcji do wyższej klasy obciążenia - jest to II ETAP przedmiotowej inwestycji

Budowa węzła "Nowa Naramowicka" zlokalizowanego u zbiegu ulic Naramowickiej i Lechickiej (ciąg drogi krajowej nr 92) umożliwiająca m.in. bezkolizyjny przejazd na ciągu ulicy Lechickiej (drogi krajowej nr 92) w obszarze tego skrzyżowania wraz z przebudową kanalizacji deszczowej przy ul. Serbskiej i Lechickiej - jest to III ETAP przedmiotowej inwestycji

Łączna długość przebudowanego odcinka drogi krajowej nr 92 wynosi około 2,571 km. Realizacja poszczególnych w/w elementów (etapów) projektu przyczyni się do poprawy warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu.

Ukończona z końcem 2016 r. przebudowa ul. Bałtyckiej, objęła odcinek drogi krajowej o łącznej długości ok. 1,4 km, w tym rozbudowę skrzyżowań z ulicami: Gdyńską, Syrenią i Chemiczną. W efekcie realizacji ww. zadania, powstał układ dwóch jezdni jednokierunkowych dwupasowych, rozdzielonych pasem rozdziału.

Głównym celem projektu o jakim mowa powyżej, jest realizacja połączenia drogowego o zwiększonej przepustowości i nośności, stanowiącego bardziej efektywne niż miało to miejsce dotąd powiązanie Poznania jako istotnego węzła komunikacyjnego z międzynarodową siecią drogową TEN-T. To z kolei, poprzez wysokiej jakości powiązania drogowe ma spowodować zwiększenie dostępności transportowej regionu oraz kraju zarówno w układzie lokalnym jak i europejskim.

Celami cząstkowymi projektu są:

  • poprawa płynności ruchu,
  • przyczynienie się do wzrostu atrakcyjności miasta Poznania jako potencjalnego miejsca dla realizacji nowych inwestycji poprzez poprawę warunków podróżowania,
  • poprawa bezpieczeństwa i komfortu ruchu,
  • zmniejszenie szkodliwych skutków spowodowanych nadmiernym hałasem komunikacyjnym,
  • zmniejszenie kosztów komunikacyjnych ruchu (związanych z czasem, eksploatacją pojazdów, zdarzeniami drogowymi, emisją toksyn, hałasem i zmianami klimatu),
  • stworzenie warunków dla aktywizacji gospodarczej sąsiadujących terenów realizowanych m.in. przez udostępnienie projektowanej trasy dla ruchu ciężkiego w wyniku dostosowania jej do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś,
  • zmniejszenie uciążliwości ruchu kołowego dla mieszkańców północnych osiedli Poznania poprzez upłynnienie (poprawa przepustowości) ruchu na istotnej części ciągu jakim jest przedmiotowy odcinek objęty projektem.

Na realizację przedmiotowego zadania Miasto Poznań uzyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 – Priorytet IV Infrastruktura drogowa dla miast, Działanie 4.2. Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego.

Całkowity koszt realizacji projektu objętego umową o dofinansowanie wynosi
244 443 500,63 zł,

a przyznany maksymalny poziom dotacji
121 668 705,17 zł

Beneficjent
Miasto Poznań

Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 to największy program finansowany z Funduszy Europejskich. Główne obszary, na które przekazywane są środki to: gospodarka niskoemisyjna, ochrona środowiska, przeciwdziałanie i adaptacja do zmian klimatu, transport i bezpieczeństwo energetyczne oraz ochrona zdrowia i dziedzictwo kulturowe. Źródłami finansowania POIiŚ 2014-2020 są Fundusz Spójności (FS) oraz Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR).

Urząd Miasta Poznania
plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań


"Jak sygnalizować potencjalne nieprawidłowości lub nadużycia w POIiŚ 2014-2020?

Instytucja Zarządzająca POIiŚ wdrożyła i udostępniła mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych. Mechanizm umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości poprzez adres e-mail: naduzycia.POIS@mir.gov.pl lub specjalny formularz znajdujący się na stronie internetowej: www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci. Powyższe rozwiązanie przyczyni się do realizacji Programu i ułatwi zgłaszanie nadużyć, mogących mieć negatywny wpływ na jego przebieg.

Wobec pracownika, który zgłosił podejrzenie nieprawidłowości lub nadużycia finansowego nie będą wyciągane konsekwencje ani też stosowane inne sankcje.

Więcej informacji na temat mechanizmu znajduje się na stronie internetowej Instytucji Zarządzającej.

Następny Wszystkie

Działania ZDM

  • Drogi w administracji ZDM
  • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
  • Sygnalizacja świetlna
  • Oświetlenie ZDM
  • Zieleń przyuliczna
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
  • Pojemniki umieszczone bez zezwolenia zarządcy drogi
    • Pojemnik na odzież - T. Boya-Żeleńskiego
    • Pojemnik na odzież - Al. Solidarności
    • Pojemnik na odzież – ul. Urbanowska (na wysokości nr 36)
    • Pojemnik na odzież - ul. Wańkowicza (na wysokości posesji nr 68)
    • Pojemniki na odzież – ul. Minikowo - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Tuwima (na wysokości nr. 4) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Radojewo/ul. Wiesiołkowa - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Dmowskiego (na wysokości nr 155) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Polarna (na wysokości nr 6) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Krauthofera (na wysokości nr 58) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Krajenecka - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież – ul. Dzięgielowa (na wysokości nr 7) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Teokryta (na wysokości nr 55) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - ul. Hezjoda - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież - Czorsztyńska (na wysokości nr 35) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież, Wagrowska (na wysokości nr 2) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Dobromiły (na wysokości nr 32) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego (na wysokości nr 1) - USUNIĘTO
    • Pojemniki na odzież - ul. Chociszewskiego (na wysokości nr 56) - USUNIĘTO
    • Pojemnik na odzież – ul. Sielawy (na wysokości na 21b) - USUNIĘTO
  • Konsultacje społeczne
  • Wody opadowe i roztopowe
  • Nasze działania w 2024 roku
    • Mapa rowerowa 2024 już dostępna
    • Przeobrażenie ulicy Czarnieckiego
    • Róże zakwitną na Filipińskiej
    • Wspólne kontrole na deptaku
    • Bezpieczny przejazd rowerowy na Ogrodach
    • Nowe nasadzenia na Piątkowie
    • Garbary bardziej zielone
    • Chodnik na ul. Szymanowskiego po remoncie
    • Nowa nawierzchnia na al. Niepodległości
    • Więcej zieleni na Wildzie
    • Coraz ładniej na ul. Mariackiej
    • Co zrobić, by ustawić kontener na odpady poremontowe
    • Wygodniej i bezpieczniej na Strzeszynie
    • Bezpieczniejszy skręt w ul. Murawa
    • Ulica Plebańska po przebudowie
    • Wywozimy nielegalne kontenery
    • Nowy chodnik na Świerczewie
    • Wybudowaliśmy ulicę Anny Danysz
    • Ponad dwa miliony złotych na bezpieczeństwo pieszych
    • Nowe drzewa na poznańskich ulicach
  • System Informacji Miejskiej
    • Nowy system informacji miejskiej
    • Podział miasta na jednostki obszarowe
    • Mapa jednostek obszarowych Poznania
  • System zarządzania
    • Harmonogram wdrażania
    • Polityka systemu zarządzania
    • Wykaz znaczących aspektów środowiskowych
    • Ochrona danych osobowych
    • Badanie satysfakcji klienta
  • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Spotkania z mieszkańcami i radami osiedli - 2025
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2024
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2023
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2022
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2020
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2021
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2019
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami (lata 2013-2018)
  • Projekty z dofinansowaniem
    • Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027
    • Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
    • Sektorowy Program Operacyjny Transport
    • Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013
    • Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020
    • System zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme)
    • Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    • Gminny i Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
  • Realizacje
    • Przebudowa ul. Kolejowej
    • Budowa drogi rowerowej wzdłuż trasy PST
    • Budowa drogi rowerowej na ul. Dmowskiego
    • Budowa mostów Berychowskich
    • Budowa na ul. Modrzejewskiej
    • Budowa wiaduktów w ciągu ul. Golęcińskiej oraz ul. Lutyckiej
    • Węzeł Grunwaldzka
    • Przebudowa (części) ul. Białośliwskiej
    • Przebudowa ul. Heweliusza
    • Przebudowa ulic Rubinowej i Ametystowej
    • Ekrany akustyczne wzdłuż ul. Krzywoustego
    • Przebudowa ul. Hodowlanej
    • Przebudowa ul. Miłosza
    • Przebudowa ul. Pokrzywno
    • Budowa ul. świętego Wawrzyńca
    • Przebudowa ul. Jarochowskiego
    • Przejazd rowerowy i sygnalizacja świetlna na ul. Hetmańskiej
    • Przebudowa ul. Mleczowej
    • Rozbudowa ul. Zwierzynieckiej
    • Budowa ul. Rozwadowskiej
  • Pytania i odpowiedzi
    • Czy można wykupić identyfikator bez wychodzenia z domu?
    • Dlaczego przy nowych drogach dla rowerów nie ma "pasów" dla pieszych
    • Co powinien zrobić właściciel lub użytkownik pojazdu, którego auto zostało odholowane z pasa drogowego?
    • Jak nie popełnić błędów przy projektowaniu?

Dowiedz się więcej

czytaj więcej

Mikromobilność - rowery, hulajnogi, UTO

czytaj więcej
  • Punkty Hop & Go
    Punkty Hop & Go
  • Drzewo
    Zieleń przyuliczna
  • Ikona dokumentu
    Konsultacje społeczne
  • Chmurka z deszczem
    Kanalizacja deszczowa
  • Szklanka ze słomką
    Ogródki gastronomiczne
  • Samochód ciężarowy
    Ograniczenia dla pojazdów ciężarowych
  • Budynek mieszkalny
    Współdziałanie z mieszkańcami i radami osiedla
  • Flaga Unii Europejskiej
    Projekty z dofinansowaniem
  • Telefon komórkowy
    RODO ochrona danych osobowych
  • Sygnalizacja świetlna i drogowa
    Usprawniamy miasto
Zarząd Dróg Miejskich - logo 2017 - 2025 | Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
  • O firmie
  • Załatw sprawę
  • Nasze działania
  • Parkowanie
  • Zamowienia publiczne
  • Mapa strony
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt

Ustaw kontrast