START MENU DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ NEWSLETTER STOPKA
logo ZDM
powiększenie tekstunormalna wielkość tekstupomniejszenie tekstukontrast
  • epuap
  • ue
  • bip
  • poznań
facebook
logo
  • Aktualności
  • Załatw sprawę
    • Informacja o Miejskim Inżynierze Ruchu
    • Odszkodowania
    • Parkowanie pojazdów
    • Warunki wjazdu i organizacja ruchu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Pojazdy usuwane z pasa drogowego
    • Wycinka drzew z pasa drogowego
    • Zajęcie pasa drogowego
    • Zjazd z drogi publicznej
    • Informacja publiczna
    • Katalog wymagań stawianych odtworzeniom nawierzchni w obrębie ulic Miasta Poznania objętych administracją Zarządu Dróg Miejskich
    • Informacja dla organizatorów imprez
    • Narada Koordynacyjna - uzgodnienia uzbrojeń
    • Ochrona danych osobowych - informacje
  • Parkowanie
  • Zamówienia publiczne
  • Działania ZDM
    • Drogi w administracji ZDM
    • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
    • Sygnalizacja świetlna
    • Oświetlenie ZDM
    • Zieleń przyuliczna
    • Osoby z niepełnosprawnościami
    • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
    • Konsultacje społeczne
    • Wody opadowe i roztopowe
    • Rowerem po Poznaniu
    • Nasze działania w 2022 roku
    • Nasze działania w 2021 roku
    • System Informacji Miejskiej
    • System zarządzania
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Projekty z dofinansowaniem
    • Realizacje
    • Pytania i odpowiedzi
  • Usprawniamy miasto
    • Usprawniamy miasto
  • Praca
    • Oferty aktualne
    • Klauzula - przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy
  • Kontakt
    • Dane kontaktowe
    • Numery kont bankowych
    • O Firmie
    • Historia ZDM
    • Dyrekcja ZDM
  1. Home
  2. Działania ZDM
  3. Projekty z dofinansowaniem
  4. Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020
  5. Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu
2018-06-18

Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu

Zadanie inwestycyjne polegające na rozbudowie ul. Bałtyckiej na odcinku od mostu Lecha do skrzyżowania z ul. Syrenią tak zwany I ETAP inwestycji, to element większego projektu infrastrukturalnego pn.: „Poprawa warunków komunikacyjnych w ciągi drogi krajowej nr 92 w Poznaniu”, obejmującego ponadto przebudowę północnej nitki mostu Lecha II ETAP inwestycji oraz budowę węzła komunikacyjnego „Nowa Naramowicka” III ETAP inwestycji – jakie to etapy przewidziano do realizacji w kolejnych latach.

Rozbudowa ul. Bałtyckiej (ciąg drogi krajowej nr 92) na odcinku od mostu Lecha do skrzyżowania z ul. Syrenią długości ok. 1400m, do przekroju 2x2 (jezdnie rozdzielone pasem zieleni) oraz rozbudowa skrzyżowań z ul. Gdyńska, Syrenią i Chemiczną - jest to I ETAP przedmiotowej inwestycji

Przebudowa północnej nitki mostu Lecha (ciąg drogi krajowej nr 92) zlokalizowanego w pasie drogowym ulic Lechickiej i Bałtyckiej polegająca na jej rozbudowie do przekroju 3-pasowego i dostosowaniu nowej konstrukcji do wyższej klasy obciążenia - jest to II ETAP przedmiotowej inwestycji

Budowa węzła "Nowa Naramowicka" zlokalizowanego u zbiegu ulic Naramowickiej i Lechickiej (ciąg drogi krajowej nr 92) umożliwiająca m.in. bezkolizyjny przejazd na ciągu ulicy Lechickiej (drogi krajowej nr 92) w obszarze tego skrzyżowania wraz z przebudową kanalizacji deszczowej przy ul. Serbskiej i Lechickiej - jest to III ETAP przedmiotowej inwestycji

Łączna długość przebudowanego odcinka drogi krajowej nr 92 wynosi około 2,571 km. Realizacja poszczególnych w/w elementów (etapów) projektu przyczyni się do poprawy warunków komunikacyjnych w ciągu drogi krajowej nr 92 w Poznaniu.

Ukończona z końcem 2016 r. przebudowa ul. Bałtyckiej, objęła odcinek drogi krajowej o łącznej długości ok. 1,4 km, w tym rozbudowę skrzyżowań z ulicami: Gdyńską, Syrenią i Chemiczną. W efekcie realizacji ww. zadania, powstał układ dwóch jezdni jednokierunkowych dwupasowych, rozdzielonych pasem rozdziału.

Głównym celem projektu o jakim mowa powyżej, jest realizacja połączenia drogowego o zwiększonej przepustowości i nośności, stanowiącego bardziej efektywne niż miało to miejsce dotąd powiązanie Poznania jako istotnego węzła komunikacyjnego z międzynarodową siecią drogową TEN-T. To z kolei, poprzez wysokiej jakości powiązania drogowe ma spowodować zwiększenie dostępności transportowej regionu oraz kraju zarówno w układzie lokalnym jak i europejskim.

Celami cząstkowymi projektu są:

  • poprawa płynności ruchu,
  • przyczynienie się do wzrostu atrakcyjności miasta Poznania jako potencjalnego miejsca dla realizacji nowych inwestycji poprzez poprawę warunków podróżowania,
  • poprawa bezpieczeństwa i komfortu ruchu,
  • zmniejszenie szkodliwych skutków spowodowanych nadmiernym hałasem komunikacyjnym,
  • zmniejszenie kosztów komunikacyjnych ruchu (związanych z czasem, eksploatacją pojazdów, zdarzeniami drogowymi, emisją toksyn, hałasem i zmianami klimatu),
  • stworzenie warunków dla aktywizacji gospodarczej sąsiadujących terenów realizowanych m.in. przez udostępnienie projektowanej trasy dla ruchu ciężkiego w wyniku dostosowania jej do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś,
  • zmniejszenie uciążliwości ruchu kołowego dla mieszkańców północnych osiedli Poznania poprzez upłynnienie (poprawa przepustowości) ruchu na istotnej części ciągu jakim jest przedmiotowy odcinek objęty projektem.

Na realizację przedmiotowego zadania Miasto Poznań uzyskało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 – Priorytet IV Infrastruktura drogowa dla miast, Działanie 4.2. Zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących poza siecią TEN-T i odciążenie miast od nadmiernego ruchu drogowego.

Całkowity koszt realizacji projektu objętego umową o dofinansowanie wynosi
244 443 500,63 zł,

a przyznany maksymalny poziom dotacji
121 668 705,17 zł

Beneficjent
Miasto Poznań

Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 to największy program finansowany z Funduszy Europejskich. Główne obszary, na które przekazywane są środki to: gospodarka niskoemisyjna, ochrona środowiska, przeciwdziałanie i adaptacja do zmian klimatu, transport i bezpieczeństwo energetyczne oraz ochrona zdrowia i dziedzictwo kulturowe. Źródłami finansowania POIiŚ 2014-2020 są Fundusz Spójności (FS) oraz Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR).

Urząd Miasta Poznania
plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań


"Jak sygnalizować potencjalne nieprawidłowości lub nadużycia w POIiŚ 2014-2020?

Instytucja Zarządzająca POIiŚ wdrożyła i udostępniła mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych. Mechanizm umożliwia zgłaszanie nieprawidłowości poprzez adres e-mail: naduzycia.POIS@mir.gov.pl lub specjalny formularz znajdujący się na stronie internetowej: www.pois.gov.pl/nieprawidlowosci. Powyższe rozwiązanie przyczyni się do realizacji Programu i ułatwi zgłaszanie nadużyć, mogących mieć negatywny wpływ na jego przebieg.

Wobec pracownika, który zgłosił podejrzenie nieprawidłowości lub nadużycia finansowego nie będą wyciągane konsekwencje ani też stosowane inne sankcje.

Więcej informacji na temat mechanizmu znajduje się na stronie internetowej Instytucji Zarządzającej.

Następny Wszystkie

Działania ZDM

  • Drogi w administracji ZDM
  • Obiekty inżynierskie, czyli mosty, wiadukty i tunele
  • Sygnalizacja świetlna
  • Oświetlenie ZDM
  • Zieleń przyuliczna
  • Osoby z niepełnosprawnościami
  • Ustawienie kontenera na odpady poremontowe
  • Konsultacje społeczne
  • Wody opadowe i roztopowe
  • Rowerem po Poznaniu
  • Nasze działania w 2022 roku
    • Nowy chodnik na ul. Grobla
    • Wyremontowaliśmy kolejny odcinek chodnika na ul. Wyzwolenia
    • Nowa nawierzchnia na wiadukcie na ul. Koszalińskiej
    • Chodnik na ul. Azaliowej po remoncie
    • Wybudowaliśmy chodnik na ulicy Bolka
    • Dla pieszych na ul. Śpiewaków
    • Wyremontowany chodnik na ul. Chodzieskiej
    • Jezdnia i chodnik na ul. Łagodnej
    • Po remoncie na ul. Jaroczyńskiego
    • Koniec prac na ul. Polnej
    • Wyremontowaliśmy chodnik na ulicy Braille’a
    • Droga rowerowa i chodnik na Kórnickiej już gotowe
    • Polewaczki na ulicach
    • Nowe drogi na Podolanach
    • Sióstr Misjonarek – zakończenie budowy chodnika
    • Dojście do przystanku PST Al. Solidarności wyremontowane
    • Wygodniej i estetyczniej na ul. Sienkiewicza
    • Ulica Warowna z nową nawierzchnią
    • Hetmańska z nowym sposobem parkowania
    • Bruzdowa oświetlona
  • Nasze działania w 2021 roku
    • Wymiana nawierzchni chodnika na ul. Pasterskiej
    • Bezpieczniej na ul. Zamenhofa
    • Hezjoda z nowym oświetleniem
    • Kolejne ulice osiedlowe mają nową nawierzchnię
    • Dla pieszych na Starołęce
    • Nowy chodnik na ul. Limanowskiego
    • Wygodniej po ul. Jawornickiej i Smardzewskiej
    • Przeobrażenie ulicy Małeckiego
    • Wygodniej do Term lub na przystanek
    • Platformy w tunelu pod ul. Warszawską uruchomione
    • Darmowe koperty przy szpitalach
    • Wygodniej Zaułkiem Piotra Majchrzaka
    • Ulica Promienista po odbiorze
    • Nowa nawierzchnia na ul. Inowrocławskiej
    • Wygodniej i bardziej bezpiecznie na Piątkowie
    • Bezpieczniej na przejściach dla pieszych
    • Większa Strefa Płatnego Parkowania
    • Chodnik na ul. Orlej po remoncie
    • Grunwaldzka – sygnalizacja przy straży pożarnej już działa
    • Przybędzie ponad pół tysiąca drzew
  • System Informacji Miejskiej
  • System zarządzania
    • Harmonogram wdrażania
    • Polityka systemu zarządzania
    • Wykaz znaczących aspektów środowiskowych
    • Polityka różnorodności
    • Ochrona danych osobowych
    • Badanie satysfakcji klienta
  • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli
    • Współpraca z mieszkańcami i radami osiedli - 2022
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2020
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2021
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami - 2019
      • 1. Rada Osiedla Główna
      • 2. Rada Osiedla Głuszyna
      • 3. Osiedle Warszawskie - Pomet - Maltańskie
      • 4. Osiedle Krzesuny - Pokrzywno - Garaszewo
      • 5. Chartowo
    • Spotkania z radami osiedli i mieszkańcami (lata 2013-2018)
  • Projekty z dofinansowaniem
    • Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
    • Sektorowy Program Operacyjny Transport
    • Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013
    • Wielkopolski Regionalny Program Operacyjny na lata 2014-2020
      • Przebudowa ul. Gdyńskiej (DW 196) od skrzyżowania z ul. Bałtycką do granicy miasta (RPWP.05.01.03-30-0001/16)
      • Przebudowa ul. Gdyńskiej (DW nr 196) od granicy miasta Poznania do zjazdu do Centralnej Oczyszczalni Ścieków
      • Budowa Wartostrady pieszo-rowerowej (RPWP.03.03.03-30-0008/17-00)
    • System zielonych inwestycji (GIS - Green Investment Scheme)
      • Modernizacja oświetlenia ulicznego
    • Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
      • Usunięcie nielegalnie składowanych odpadów niebezpiecznych w rejonie skrzyżowania ulic Naramowicka-Lechicka w Poznaniu
    • Gminny i Powiatowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
  • Realizacje
    • Węzeł Grunwaldzka
      • Podstawowe informacje
      • Rusza budowa węzła
      • Węzeł Grunwaldzka z decyzją środowiskową. Zielone światło dla inwestycji
      • Marszałek przekaże przeszło 66,4 mln zł na budowę węzła Grunwaldzka
      • Przetarg na budowę
    • Przebudowa ul. Miłosza
      • Trzy chętne firmy zainteresowane przebudową ul. Miłosza
      • Ruszają prace
    • Przebudowa ul. Pokrzywno
      • Zbliża się przebudowa ul. Pokrzywno
      • Rozpoczęcie prac przy rozbudowie
    • Budowa ul. świętego Wawrzyńca
      • Nowy odcinek ul. św. Wawrzyńca już przejezdny
      • Dwie oferty na budowę
      • Przetarg na budowę
      • Planowane rozpoczęcie prac budowlanych
    • Przebudowa ul. Jarochowskiego
      • Ogłoszenie przetargu na przebudowę
      • Koniec zasadniczych prac budowlanych
      • Rusza przebudowa - od 20 lipca zmiana organizacji ruchu
      • Pięć firm chce przebudować ul. Jarochowskiego
    • Przebudowa ul. Kolejowej
      • Ogłoszenie przetargu
    • Przejazd rowerowy i sygnalizacja świetlna na ul. Hetmańskiej
      • Nowy przejazd rowerowy i sygnalizacja świetlna na ul. Hetmańskiej
    • Przebudowa ul. Mleczowej
      • Rozpoczęcie inwestycji
      • Ulica w nowej odsłonie
    • Rozbudowa ul. Zwierzynieckiej
      • Zmiany w organizacji ruchu
    • Budowa ul. Rozwadowskiej
      • Przetarg na budowę ul. Rozwadowskiej
      • Trwa przebudowa
    • Budowa drogi rowerowej i chodnika wzdłuż ul. Szymanowskiego
      • Rozpoczęcie inwestycji
    • Przebudowa ul. Trzebiatowskiej
      • Sześć firm chce przebudować ul. Trzebiatowską
      • Ul. Trzebiatowska ma nową nawierzchnię
    • Budowa drogi rowerowej i chodnika wzdłuż ul. Złotowskiej
      • Osiem ofert w przetargu na budowę drogi rowerowej i chodnika wzdłuż ul. Złotowskiej
    • Budowa chodnika wzdłuż ul. Morasko
      • Ogłoszenie przetargu
    • Budowa ul. Kaczmarka
      • Ogłoszenie przetargu
    • Przebudowa ul. Kunickiego
      • Rozpoczęcie przebudowy
    • Przebudowa chodnika na ul. Królowej Jadwigi
      • Rozpoczęcie przebudowy
      • Zakończyła się przebudowa chodnika na ul. Królowej Jadwigi
      • Układanie nowej nawierzchni chodnika na ul. Królowej Jadwigi
    • Rozbudowa ul. Bocianiej
      • Rozpoczęcie prac
    • Budowa ul. Miłowita
      • Są chętni do budowy
      • Nowa nawierzchnia
      • Rozpoczęcie budowy
    • Przebudowa mostu Chrobrego
      • Przetarg na projekt przebudowy
  • Pytania i odpowiedzi
    • Dlaczego przy nowych drogach dla rowerów nie ma "pasów" dla pieszych
    • Co powinien zrobić właściciel lub użytkownik pojazdu, którego auto zostało odholowane z pasa drogowego?
    • Jak nie popełnić błędów przy projektowaniu?

Dowiedz się więcej

Rower miejski

Rowerem po Poznaniu

Zapraszamy również na miejską stronę poświęconą rowerom:  http://www.poznan.pl/mim/rowery

 
Rowerem po Poznaniu
  • Zieleń przyuliczna

    Zieleń przyuliczna

  • Konsultacje społeczne

    Konsultacje społeczne

  • Infotrmacje

    Kanalizacja deszczowa

  • Ogródki gastronomiczne

    Ogródki gastronomiczne

  • Ograniczenia dla pojazdów ciężarowych

    Ograniczenia dla pojazdów ciężarowych

  • Współdziałanie z mieszkańcami i radami osiedla

    Współdziałanie z mieszkańcami i radami osiedla

  • Projekty z dofinansowaniem

    Projekty z dofinansowaniem

  • Plan transportu aglomeracji poznańskiej

    Plan transportu aglomeracji poznańskiej

  • RODO ochrona danych osobowych

    RODO ochrona danych osobowych

  • Usprawniamy miasto

    Usprawniamy miasto

Zarząd Dróg Miejskich - logo 2017 | Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu
  • O firmie
  • Załatw sprawę
  • Nasze działania
  • Parkowanie
  • Zamowienia publiczne
  • Mapa strony
  • Deklaracja dostępności
  • Kontakt

Ustaw kontrast