Relacja wschód-zachód na Starym Mieście
ciąg ulic: plac Wiosny Ludów (strefa tempo 30), ul. Strzelecka (strefa tempo 30, dopuszczony ruch rowerów po torowisku), ul. Zielona (strefa tempo 30), plac Bernardyński (droga rowerowa), ul. Dowbora-Muśnickiego (ciąg pieszo-rowerowy). Skorzystanie z tej relacji pozwoli ominąć ulicę Porucznik Janiny Lewandowskiej, na której możliwy jest tylko ruch pieszych i tramwajów.
Relacja z Sołacza i Piątkowa na Święty Marcin
ciąg ulic: ul. Przepadek (ciąg pieszo-rowerowy), ul. Księcia Józefa (kontrapas rowerowy), Zaułek Piotra Majchrzaka (dopuszczony ruch rowerowy), ul. Kulasa (kontraruch rowerowy), skrzyżowanie rowerowe z ul. Solną, ul. Kościuszki (kontrapas rowerowy). Dzięki tej relacji rowerzyści unikną jazdy chodnikami po al. Niepodległości czy też ul. Pułaskiego.
Relacja ze Święty Marcin na Grunwaldzką
czyli ciąg: ul. Św. Marcin (droga dla rowerów) - rondo Kaponiera (przejazd rowerowy) - ul. Zwierzyniecka (droga dla rowerów), ul. Gajowa (uspokojony ruch) - przejazd rowerowy przez Bukowską i Grunwaldzką. Dzięki tej relacji oszczędza się czas związany z pominięciem sygnalizacji świetlnej na rondzie Kaponiera (przejazd w kierunku Bałtyku) i skrzyżowaniu Roosevelta/Bukowska (przy MTP).
Winiarsko-winogradzka trasa osiedlowa
czyli sugestia wyboru ulic Wyłom i Hercena, zamiast Alei Solidarności. Ulica Wyłom to droga osiedlowa, następnie ruch odbywa się kładką pieszo-rowerową nad trasą PST, a następnie ul. Hercena na zmianę drogą osiedlową oraz alejką w Parku Władysława Czarneckiego. Dzięki tej relacji omija się dużą liczbę sygnalizacji świetlnych. W przyszłości będzie to najwygodniejsza trasa dojazdu do Wartostrady (po wybudowaniu przejazdów rowerowych na ul. Murawa).
Relacja równym brukiem na Wartostradę
ciąg ulic: ul. Woźna - ul. Ewangelicka - Park Stare Koryto Warty. Dzięki tej relacji mieszkańcy poruszający się zabytkowymi ulicami Starego Miasta i kierujący się na wschód, zyskują wygodny i szybki dojazd do Wartostrady. W przyszłości będzie to również najlepsza droga do pieszo-rowerowych mostów Berdychowskich.
Wartostradą szybciej
położona nad Wartą droga pieszo - rowerowa to wygodna alternatywa dla rowerzystów poruszających się na linii północ - południe. Na przykład trasę od ronda Starołęka do ronda Śródka, o wiele szybciej pokona się Wartostradą, niż ciągiem ulic Zamenhofa i Jana Pawła II, ponieważ po drodze nie ma ani jednej sygnalizacji świetlnej.