Za parkowanie w SPP oraz w ŚSPP bez wniesienia opłaty, udokumentowane wezwaniem-raportem wystawionym przez kontrolera strefy, pobierane się opłaty dodatkowe w wysokości:
W przypadku zapłaty w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia wystawienia wezwania |
W przypadku zapłaty po 7 dniach kalendarzowych od dnia wystawienia wezwania |
|
wezwanie - raport |
150 zł |
200 zł |
- Przez parkowanie w SPP oraz w ŚSPP bez wniesienia opłaty rozumie się:
- niewniesienie opłat za parkowanie, zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale II;
- parkowanie ponad czas opłacony;
- parkowanie z identyfikatorem przez osoby wymienione w § 13 ust. 1 pkt 1 w innym sektorze niż sektor wskazany na tym identyfikatorze;
- parkowanie z kartą abonamentową lub biletem w strefie cenowej droższej niż wskazano na tej karcie lub bilecie;
- parkowanie z identyfikatorem osoby niepełnosprawnej bez karty parkingowej lub w przypadku braku możliwości odczytania wszystkich danych z karty parkingowej (oryginału hologramu, daty ważności);
- parkowanie na „kopercie dla dostaw” pojazdów nieuprawnionych bez zegara oraz identyfikatora z numerem ewidencyjnym lub powyżej 15 minut;
- parkowanie na miejscu zastrzeżonym pojazdów nieuprawnionych;
- parkowanie z błędnie wskazanym numerem rejestracyjnym pojazdu na bilecie parkingowym lub w aplikacji mobilnej;
- parkowanie na „kopercie dla floty samochodów współdzielonych” lub „kopercie dla pojazdów ekologicznych” ze stanowiskiem do ładowania, pojazdów nieuprawnionych lub niedokonujących ładowania.
- 3 sierpnia 2021 r. weszła w życie zmiana w Regulaminie, która wprowadziła definicję błędnie opłaconego parkowania tj. parkowania z wniesienim opłaty dla SPP lub ŚSPP cenowo tańszej. Wprowadzono następujące opłaty dodatkowe z tego tytułu:
W przypadku błędnie opłaconego parkowania, o którym mowa w § 24 ust. 6 Regulaminu, i uiszczenia opłaty dodatkowej w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia wystawienia wezwania-raportu | W przypadku błędnie opłaconego parkowania, o którym mowa w § 24 ust. 6 Regulaminu, i uiszczenia opłaty dodatkowej po 7 dniach kalendarzowych od dnia wystawienia wezwania-raportu | |
wezwanie - raport | 100 zł | 150 zł |
- Kierujący lub właściciel pojazdu kwestionujący zasadność wystawienia wezwania-raportu może wnieść reklamację w terminie 7 dni od dnia wystawienia wezwania-raportu. Reklamacje wnosi się do ZDM, którego pracownicy przeprowadzają postępowanie wyjaśniające. Złożenie reklamacji nie wstrzymuje biegu terminu do wniesienia należnej opłaty dodatkowej za nieopłacony postój.
W przypadku potwierdzenia przez operatora awarii parkomatu upoważniony pracownik Wydziału Parkowania ZDM anuluje wystawione wezwanie-raport, uwzględniając pisemną lub osobistą reklamację.
- Opłatę dodatkową należy wpłacać na rachunek bankowy ZDM w Poznaniu lub w kasie ZDM (ul. Pułaskiego 9):
Numer rachunku | Tytuł płatności |
70 1020 4027 0000 1102 1595 7464 |
opłaty za Śródmiejską Strefę Płatnego Parkowania Centrum UWAGA! Od dnia 23.05.2022r. indywidualne numery kont |
40 1020 4027 0000 1002 1262 7073
|
opłaty za Strefę Płatnego Parkowania Jeżyce UWAGA! Od dnia 23.05.2022r. indywidualne numery kont |
- Opłata dodatkowa podlega przymusowemu ściągnięciu w trybie określonym w przepisach o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.