- 150 zł - w przypadku zapłaty w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia wystawienia wezwania,
- 200 zł - w przypadku zapłaty po 7 dniach kalendarzowych od dnia wystawienia wezwania.
Przez parkowanie w SPP oraz w ŚSPP bez wniesienia opłaty rozumie się:
- niewniesienie opłat za parkowanie, zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale II;
- parkowanie ponad czas opłacony;
- parkowanie z identyfikatorem przez osoby wymienione w § 13 ust. 1 pkt 1 w innym sektorze niż sektor wskazany na tym identyfikatorze;
- parkowanie z kartą abonamentową lub biletem w strefie cenowej droższej niż wskazano na tej karcie lub bilecie;
- parkowanie z identyfikatorem osoby niepełnosprawnej bez karty parkingowej lub w przypadku braku możliwości odczytania wszystkich danych z karty parkingowej (oryginału hologramu, daty ważności);
- parkowanie na „kopercie dla dostaw” pojazdów nieuprawnionych bez zegara oraz identyfikatora z numerem ewidencyjnym lub powyżej 15 minut;
- parkowanie na miejscu zastrzeżonym pojazdów nieuprawnionych;
- parkowanie pojazdów nieuprawnionych lub niedokonujących ładowania na „kopercie dla pojazdów ekologicznych” ze stanowiskiem do ładowania.
W przypadku błędnie opłaconego parkowania tj. parkowania z wniesienim opłaty dla SPP lub ŚSPP cenowo tańszej, wprowadzono następujące opłaty dodatkowe:
- 100 zł - w przypadku błędnie opłaconego parkowania, o którym mowa w § 24 ust. 6 Regulaminu, i uiszczenia opłaty dodatkowej w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia wystawienia zawiadomienia,
- 150 zł - w przypadku błędnie opłaconego parkowania, o którym mowa w § 24 ust. 6 Regulaminu, i uiszczenia opłaty dodatkowej po 7 dniach kalendarzowych od dnia wystawienia zawiadomieni.
Kierujący lub właściciel pojazdu kwestionujący zasadność wystawienia zawiadomienia może wnieść reklamację w terminie 7 dni od dnia wystawienia zawiadomienia. Reklamacje wnosi się do ZDM, którego pracownicy przeprowadzają postępowanie wyjaśniające. Złożenie reklamacji nie wstrzymuje biegu terminu do wniesienia należnej opłaty dodatkowej za nieopłacony postój.
W przypadku potwierdzenia przez operatora awarii parkomatu upoważniony pracownik Wydziału Parkowania ZDM anuluje wystawione zawiadomienie, uwzględniając pisemną, mailowa lub osobistą reklamację.
Opłatę dodatkową można uiścić w następujący sposób:
- online: https://strefa.zdm.poznan.pl,
- w parkomacie (tylko na obszarze SPP Wilda, Łazarz) skanując kod QR widoczny na wezwaniu-raporcie,
- przelewem na rachunek bankowy ZDM w Poznaniu,
- w kasie ZDM przy ul. Głogowskiej 18.
Numer rachunku | Tytuł płatności |
70 1020 4027 0000 1102 1595 7464 |
opłaty za Śródmiejską Strefę Płatnego Parkowania Centrum i Jeżyce |
40 1020 4027 0000 1002 1262 7073
|
opłaty za Strefę Płatnego Parkowania |
WAŻNE! Opłata dodatkowa podlega przymusowemu ściągnięciu w trybie określonym w przepisach o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.