• 150 zł - w przypadku zapłaty w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia wystawienia wezwania,
  • 200 zł - w przypadku zapłaty po 7 dniach kalendarzowych ​od dnia wystawienia wezwania.


Przez parkowanie w SPP oraz w ŚSPP bez wniesienia opłaty rozumie się: 

  1. niewniesienie opłat za parkowanie, zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale II;
  2. parkowanie ponad czas opłacony;
  3. parkowanie z identyfikatorem przez osoby wymienione w § 13 ust. 1 pkt 1 w innym sektorze niż sektor wskazany na tym identyfikatorze;
  4. parkowanie z kartą abonamentową lub biletem w strefie cenowej droższej niż wskazano na tej karcie lub bilecie;
  5. parkowanie z identyfikatorem osoby niepełnosprawnej bez karty parkingowej lub w przypadku braku możliwości odczytania wszystkich danych z karty parkingowej (oryginału hologramu, daty ważności);
  6. parkowanie na „kopercie dla dostaw” pojazdów nieuprawnionych bez zegara oraz identyfikatora z numerem ewidencyjnym lub powyżej 15 minut;
  7. parkowanie na miejscu zastrzeżonym pojazdów nieuprawnionych;
  8. parkowanie pojazdów nieuprawnionych lub niedokonujących ładowania na „kopercie  dla pojazdów ekologicznych” ze stanowiskiem do ładowania.

 

W przypadku błędnie opłaconego parkowania tj. parkowania z wniesienim opłaty dla SPP lub ŚSPP cenowo tańszej, wprowadzono następujące opłaty dodatkowe:

  • 100 zł - w przypadku błędnie opłaconego parkowania, o którym mowa w § 24 ust. 6 Regulaminu, i uiszczenia opłaty dodatkowej w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia wystawienia zawiadomienia,
  • 150 zł - w przypadku błędnie opłaconego parkowania, o którym mowa w § 24 ust. 6 Regulaminu, i uiszczenia opłaty dodatkowej po 7 dniach kalendarzowych od dnia wystawienia zawiadomieni.

Kierujący lub właściciel pojazdu kwestionujący zasadność wystawienia zawiadomienia może wnieść reklamację w terminie 7 dni od dnia wystawienia zawiadomienia. Reklamacje wnosi się do ZDM, którego pracownicy przeprowadzają postępowanie wyjaśniające. Złożenie reklamacji nie wstrzymuje biegu terminu do wniesienia należnej opłaty dodatkowej za nieopłacony postój. 
W przypadku potwierdzenia przez operatora awarii parkomatu upoważniony pracownik Wydziału Parkowania ZDM anuluje wystawione zawiadomienie, uwzględniając pisemną, mailowa lub osobistą reklamację.

 

Opłatę dodatkową można uiścić w następujący sposób:

  • online: https://strefa.zdm.poznan.pl,
  • w parkomacie (tylko na obszarze SPP Wilda, Łazarz) skanując kod QR widoczny na wezwaniu-raporcie,
  • przelewem na rachunek bankowy ZDM w Poznaniu,
  • w kasie ZDM przy ul. Głogowskiej 18.
Numer rachunku Tytuł płatności

70 1020 4027 0000 1102 1595 7464

opłaty za Śródmiejską Strefę Płatnego Parkowania Centrum i Jeżyce
UWAGA! Od dnia 23.05.2022 r. obowiązują indywidualne numery kont

40 1020 4027 0000 1002 1262 7073

 

opłaty za Strefę Płatnego Parkowania
UWAGA! Od dnia 23.05.2022 r. obowiązują indywidualne numery kont

 

WAŻNE! Opłata dodatkowa podlega przymusowemu ściągnięciu w trybie określonym w przepisach o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.