E-identyfikator jest jednak przeznaczony tylko dla tych kierowców, którzy są właścicielem lub współwłaścicielem samochodu i których dane są wpisane w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.
W innych przypadkach, takich jak: auto na kredyt, w leasingu, służbowe lub w najmie długoterminowym, kierowca musi zakupić identyfikator w kasie ZDM. Podobnie w przypadku osób, które przedkładają dokument ZAP-3.
Jak kupić e-identyfikator?
- Utwórz konto na stronie https://eidentyfikator.zdm.poznan.pl.
- Wypełnij elektroniczny wniosek o e-identyfikator i dołącz zdjęcia lub skany wszystkich wymaganych dokumentów.
- Złożony wniosek będzie zweryfikowany w ciągu trzech dni roboczych.
- Po pozytywnej weryfikacji otrzymasz numer konta, na który należy dokonać płatności za zakupiony e-identyfikator. Masz na to pięć dni.
- Po zaksięgowaniu Twojej płatności otrzymasz informację, że możesz pobrać e-identyfikator ze swojego konta na stronie https://eidentyfikator.zdm.poznan.pl.
- Nie musisz go drukować. Twój pojazd zostanie wpisany do systemu strefy płatnego parkowania. Kontrolerzy strefy będą posiadać informację, że opłaciłeś postój wykupując e-identyfikator.
Jeśli wniosek będzie wymagał uzupełnienia, to klient otrzyma taką wiadomość na swoją skrzynkę e-mail. Na przesłanie brakujących informacji lub dokumentów będzie miał 5 dni. Jeśli nie uzupełni wniosku we wskazanym czasie, to zostanie on odrzucony.
Ważne informacje:
Wnioskowana data rozpoczęcia ważności e-identyfikatora nie może być wcześniejsza niż 14 dni i późniejsza niż 90 dni od dnia złożenia wniosku.
Oznacza to, że e-identyfikatora nie można kupić z dnia na dzień. Konieczny jest bowiem czas na weryfikację złożonych dokumentów, dokonanie ewentualnych uzupełnień we wniosku oraz wpłatę i zaksięgowanie należności.
Jeśli mieszkaniec potrzebuje identyfikator z wcześniejszą datą rozpoczęcia ważności, to powinien dokonać zakupu w kasie ZDM.
E-identyfikator osoby z niepełnosprawnością jest ważny na terenie całej SPP oraz ŚSPP wraz z kartą parkingową, do której został wydany.