Odcinek ten, usytuowany w bezpośrednim sąsiedztwie parku Kasprowicza na Łazarzu, zyskał nową jakość i wygląd, a zmiany w organizacji ruchu będą miały wpływ na bezpieczeństwo jego użytkowników.
- Trwają jeszcze ostatnie prace porządkowe. Przed nami odbiory wykonanych robót. Ich efektem są m.in. nowa nawierzchnia jezdni i chodników, poprawiające bezpieczeństwo wyniesione skrzyżowania z ulicami Limanowskiego i Sczanieckiej, uporządkowane miejsca parkingowe, wymienione oświetlenie i nowe nasadzenia zieleni. Dzięki tej inwestycji stworzona została przyjazna mieszkańcom, bezpieczna, estetyczna i funkcjonalna przestrzeń publiczna – mówi Justyna Litka, prezes zarządu spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Przed rozpoczęciem przebudowy nawierzchnia jezdni i chodników na przylegającym do parku Kasprowicza odcinku ul. Jarochowskiego była w złym stanie technicznym. Przyuliczna zieleń była regularnie rozjeżdżana przez parkujące samochody. Ze względu na ruch tranzytowy ulica nie należała też do najbezpieczniejszych.
Wraz z budową nowej nawierzchni jedni i chodników powstały zatoki parkingowe. Uporządkowanie parkowania umożliwiło przeprowadzenie nowych nasadzeń roślinności. Na przebudowanym odcinku pojawiło się ponad 60 nowych drzew i ponad 3700 krzewów.
Całość ulicy została objęta strefą tempo 30, a ruch tranzytowy został wyeliminowany, co pozwoliło na likwidację sygnalizacji świetlnej w rejonie ul. Limanowskiego. Docelowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona w tym rejonie Łazarza po zakończeniu trwających prac związanych z wprowadzaniem strefy płatnego parkowania, ale już teraz - zgodnie z projektem przyjętym po konsultacjach społecznych - na odcinku od ul. Chociszewskiego do ul. Sczanieckiej pojazdy mogą jechać tylko w kierunku szpitala położniczego. Podobnie, wyłącznie w stronę szpitala, można również jechać na odcinku od ul. Limanowskiego do ul. Niegolewskich. Ruch w dwóch kierunkach może się odbywać na odcinkach od ul. Sczanieckiej do ul. Niegolewskich oraz od ul. Limanowskiego do ul. Wyspiańskiego.
Na całej długości przebudowanej ulicy wprowadzono dwukierunkowy ruch rowerowy. W obrębie skrzyżowań powstały zjazdy dla rowerów na teren parku.