Poznański Szybki Tramwaj, potocznie nazywany „Pestką”, został uruchomiony w 1997 roku. Wydzielona trasa tramwajowa, łącząca północne dzielnice miasta z centrum, pozwoliła znacząco skrócić czas przejazdu i odciążyć inne środki komunikacji miejskiej. Od momentu otwarcia PST odgrywa kluczową rolę w systemie transportowym Poznania, codziennie obsługując tysiące pasażerów. 

W ostatnich latach Poznański Szybki Tramwaj przeszedł szereg prac modernizacyjnych, m.in.: wymieniono torowisko i wyremontowano platformy przystankowe. Zadania te prowadził Zarząd Transportu Miejskiego oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Zarząd Dróg Miejskich wyremontował schody prowadzące na przystanki, wymienił nawierzchnię jezdni w zatokach autobusowych na wiaduktach nad PST i nawierzchnię większości dróg zjazdowych dla rowerzystów oraz przejść podziemnych. Zgodnie z planem, w tym roku, przyszedł czas na wymianę tablic w rejonie schodów oraz na ciągach pieszo-rowerowych, łączących węzły komunikacyjne z pobliskimi osiedlami. 

- Nowe oznakowanie będzie spójne z innymi węzłami przesiadkowymi oraz informacją pasażerską na terenie miasta - mówi Piotr Libicki, Pełnomocnik Prezydenta ds. Estetyki Miasta. - Tablice będą czytelniejsze dla mieszkańców i turystów oraz poprawią estetykę przestrzeni w rejonie przystanków „Pestki”. 

Na nowych, zaktualizowanych tablicach, znajdą się informacje jak dotrzeć na wybrany przystanek autobusowy lub tramwajowy. Oznakowanie wskaże kierunek poruszania się pieszych, w tym osób o ograniczonej mobilności oraz rodziców z dziećmi w wózkach w rejonie węzłów przesiadkowych. Zakres prac obejmuje wymianę kilkudziesięciu tablic oraz ich konstrukcji na wszystkich przystankach PST.

Zachęcamy zainteresowane firmy do zapoznania się z dokumentacją przetargową i składania ofert. Wdrożenie nowego oznakowania na PST to kolejny krok w kierunku nowoczesnego, dobrze zorganizowanego i estetycznego Poznania.

BJ